'Top' vaja pri treningu kritičnih delov ženskega telesa. Izpadni korak je vaja, kjer je v ospredju krepitev zadnjičnih mišic, predvsem gluteus medius, v manjši meri tudi gluteus maximus in minimus ter zadnje stegenske mišice.

Video: Izpadni korak

Obstaja zelo veliko različic izpadnih korakov. Čeprav vaja spada med tiste bolj 'naporne', boste prav gotovo katero od njih vzljubili in naredili vašo vadbo še bolj učinkovito. Zdaj pa na delo.

Najprej se naučimo izpadni korak na mestu.

1. Izpadni korak na mestu

Začetni in končni položaj: Stopite korak naprej, počasi in kontrolirano, teža je na sprednji nogi, stopalo zadnje noge je na prstih. Pogled je usmerjen naprej, hrbet vzravnan. Roki sta v boku, če imate težave pri vzravnani drži, sklenite roke za glavo.

Iz začetne pozicije razkoraka se spustite do položaja, kjer se koleno zadnje noge skoraj dotakne tal, v kolenskem sklepu prednje noge je položaj pravokoten (kot med golenico in stegnenico je 90°).

Bodite previdni, da imate dovolj razkoračen položaj, saj mora koleno prednje noge v vseh delih gibanja ostati za linijo stopal ter se gibati v smeri postavitve stopala. Teža telesa je na celem (sredini) prednjem stopalu. Naredite ponovitve najprej do konca v prvi poziciji, nato zamenjajte nogi.

Za začetnike svetujem sklenjene roke za glavo, saj tako nadzorujete vzravnano držo.

Dihanje: Vdihnite, ko se spuščate navzdol, ob izdihovanju se dvigujte oziroma se vračajte v začetni položaj.

Nasvet: Pri učenju pravilne tehnike izpadnega koraka svetujem ogledalo, kjer se opazujete pri izvedbi, in trening partnerja, ki vas opozarja na napake.

Napake:

  • pogled proti tlom, usločen hrbet
  • koleno pred stopali
  • premajhna amplituda gibanja gor-dol
  • hrbet nagnjen preveč nazaj.
2. Izpadni korak naprej

Stojite pokonci, pogled je usmerjen naprej, stopala imate vzporedno v širini ramen, roki sta v boku, hrbet je vzravnan.

Iz sonožnega stoječega položaja se izmenično spuščajte v izpadni korak z levo in desno nogo. Gibanje naj bo kontrolirano.

3. Izpadni korak v hoji

Če imate dovolj prostora, so izpadni koraki še učinkovitejši, če jih izvajate v hoji.

4. Izpadni korak v stran

Vaja, kjer pride do izraza vaša gibljivost.

5. Izpadni korak z dvignjeno zadnjo nogo

Dvignite zadnjo nogo na klop. Vaja je izziv za vaše ravnotežje, zato bodite ves čas skoncentrirani, saj lahko kaj hitro padete.

6. Enonožni izpadni korak z žogo

Zahtevna vaja, saj pride zelo do izraza vaše ravnotežje in stabilnost.

7. Poskoki v izpadnem koraku na mestu

Zelo zahtevna pliometrična vaja, primerna za tiste bolj izkušene.

Nasvet: Vaje št. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 lahko izvajate z lastno težo, intenzivnost pa povečate z uporabo:

  • ročke
  • dveh ročk
  • droga
  • na vodilih

Namesto ročk lahko napolnite plastenke s peskom.

8. Kombinacije
  • Izpadni korak naprej z lateralnim dvigom rok
  • Izpadni korak naprej z upogibom v komolcu
  • Dvojni izpadni korak naprej (naprej + na mestu)
  • Izpadni korak z rotacijo

Jasna Zagrajšek

Sorodni članki

30 sekund za močne noge in boljšo eksplozivnost

Imate 30 sekund? Dovolj bo za naslednjo vajo, ki bo okrepila vaše noge, učvrstila zadnjico, poskrbela za boljšo stabilizacijo, eksplozivnost pa tudi kondicijo.

7 vaj za noge

7 odličnih vaj za krepitev meč, kolenskih vezi in stegenskih mišic.

7 odličnih vaj za čvrsto zadnjico in noge

Da vas ne bomo dolgočasili le z eno, smo jih pripravili kar 7. Različic izpadnega koraka namreč. Vaja, ki resnično kuri maščobe in spodbudi mišice zadnje lože, zato boste z...

Izbor uredništva

Refleksoterapija za harmonično ravnovesje telesa in duha

Refleksoterapija je čudovit balzam za dušo in telo. Kot kulturna tradicija je prisotna po celem svetu, njena moč je...

Več...

Stopite iz območja udobja

Občasno stopite tudi iz svojega območja udobja in ugotovite, kje so vaše meje.

Več...

Aktivni vikend: Odložimo bremena in kilograme

10. - 12. oktober 2014, Bohinj Park Hotel.

Več...


Najbolj brane vsebine

Kako se znebiti maščobnih blazinic na hrbtu

Maščobne blazinice ob modrčku ali pa na predelu bokov niso ravno zabavna stvar. A že malce truda zadostuje, da se boste v svoji koži počutili bolje.
Več...

Nekaj zanimivih športnih iskric iz aktualne knjige rekordov

Guinnessova knjiga rekordov, ki letos praznuje svojo šestdesetletnico izdajanja, vsako leto prejmejo več kot 50.000 zahtevkov za rekorde, vpis pa uspe 5–8 odstotkov prijavljenim. In med temi, ki jih 'veliki met' uspe je tudi veliko rekordov iz sveta športa.
Več...

Znaki, ki kažejo na pomanjkljivo delovanje ščitnice

Kako pomemben za dobro počutje je majhen organ na grlu, večina ljudi opazi šele, ko je z njim nekaj narobe. In to se ne pojavlja tako zelo redko. Tako v Evropi kot tudi v Sloveniji za boleznijo ščitnice zboleva čedalje več ljudi.
Več...

Slovenci uspešni na finalu BMW Clean Water Regatte v Amsterdamu

Pred kratkim je v Amsterdamu v veslaškem centru Bosbaan potekalo Svetovno prvenstvo v veslanju.
Več...

Lepo telo hranijo lepe misli, ne zgolj kalorije

Telo je fizični odraz naše zavesti. Je jezik naše duše, naših misli in naše podzavesti. Drugo brez drugega ne gre. Obstajata le oba, ki delujeta skupaj, sovplivata in oblikujeta drug drugega. Zato velja, da moramo najprej spremeniti svoje misli, šele nato se bo lahko spremenilo tudi naše telo.
Več...


Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri