Ideja za izlet: Jezersko

1. 4. 2019
Deli
Ideja za izlet: Jezersko (foto: ana Vehovar)
ana Vehovar

Ko posije sonce se odpravimo v naravo in po svež gorski zrak v pravljično deželo med visoke gore - Jezersko, ki ponuja možnosti za lahkotne sprehajalce, zahtevne in manj zahtevne planince ali kolesarje.

Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu Kranj - vzhod in cesti naprej sledimo v smeri Zg. Jezerskega. Kolesarji se lahko proti Zgornjem Jezerskem odpravijo s kolesom, od kraja Preddvor do Zgornjega Jezerskega boste prekolesarili natanko 20 km, družbo pa vam bo delala reka Kokra.

Pohodniki in izletniki pa nadaljujete z avtom do Zgornjega Jezerskega, kakšen kilometer za črpalko opazite cesto, ki se z glavne odcepi v desno proti Planšarskemu jezeru. Avto pustite v bližini jezera in občudujete ledeniško Planšarsko jezero s kuliso naših Kamniško Savinjskih Alp. Če bi ga pogledali iz ptičje perspektive bi videli, da ima jezero obliko srca. Zajezili so ga domačini v spomin na veliko ledeniško jezero, po katerem je kraj tudi dobil ime. Jezersko dolino je namreč do leta 1348 pokrivalo jezero!

Če se sprehodimo naprej mimo jezera (ali z avtom, če želimo bližje izhodišču za visokogorje ali Češko kočo) nadaljujemo po cesti, ki na začetku znamenitega travnika s pašniki in pogledom na gore postane makadamska. Če nadaljujemo po njej pridemo do večjega parkirišča. Pešci pa se lahko sprehodite do informacijske table ali do gorniškega centra Dava Karničarja, za nazaj pa izberite pot ob potoku.

Jezersko je priljubljeno izhodišče za najvišje vrhove in dvatisočake Kamniških Alpah kot so: Grintovec, Skuta, Kočna, Velika Baba...

Za sprehajalce po dolini so namenjene informacijske table, ki vam bodo pomagale, da se odločite, katero pot ubrati.

V svoj sprehod lahko vključite izvir zdravilne mineralne vode "Jezerske slatine", ogled cerkve Sv. Andreja s čudovitimi freskami, Planšarskega jezero, izvir potoka Jezernica, občudovanje edinega ohranjenega ledenika v Sloveniji - ledenika pod Skuto iz doline...

Najdaljši sprehod je morda prav po tematski sprehajalni poti v dolini Ravenske kočne.

Za hribolazce pa priporočamo naslednji dve turi (ki seveda nista edini možni):

• Češka koča na Spodnjih Ravneh (1542 m) - vzpon približno 1h 30min

Izhodišče je iz zgoraj omenjenega parkirišča Ravenske kočne. Češka koča je visokogorska postojanka, ki je bila zgrajena je leta 1900 na pobudo čeških planincev. Je tudi izhodiščna postojanka za vrhove kot so: Kočna (3 ure), Grintovec (3 ure), Dolgi hrbet (3 ure), Skuta (4 ure), Vadine - (1 ura) in prek Savinjskega sedla ali Križa na Okrešelj (4 ure).

Od prvega maja dalje je odprta ob sobotah in nedeljah, od dvajsetega junija do petnajstega septembra pa vsak dan.

• Virnikov Grintovec (1654 m) - vzpon približno 2h

Na vrhu Virnikovega Grintovca

Iz smeri Ljubljana na Zgornjem Jezerskem v križišču pri črpalki zavijemo levo proti cerkvi sv. Ožbolta, kjer tudi pustimo avto. Nato sledimo smerokazom za Virnikov Grintovec in se dvigamo do sedla ob meji z Avstrijo. Ko dosežemo položen mehki travnik, obkrožen s smrekami, si privoščimo počitek in naberemo moči, da pot nadaljujemo strmo navkreber dokler ne dosežemo grebena, kjer se nam bodo razpirali vedno lepši in širši razgledi na vse strani.

Z vrha je lep razgled v vse smeri: sever, ki seže daleč po Koroški, na jugovzhodni strani se odpre lep pogled na Jezersko dolino, nad katero se dvigajo Kamniške Alpe, desno nas pozdravlja Triglav in zadaj Karavanke...

Več informacij najdete na strani jezersko.info

Poglejte si še ostale ideje za izlet:

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"