Porabljanje kalorij je pravzaprav stalen proces, ki poteka v našem telesu. Naše telo iz hrane pridobi potrebno energijo za dnevne aktivnosti, s katerimi porablja kalorije.

A veliko ljudi s hrano zaužije več kalorij, kot jih potrebuje njihovo telo. Kopičenje presežka pa se seveda hitro pokaže v maščobnih oblogah in odvečni teži, ki zagotovo ne koristi našemu zdravju, zato je nujno potrebno, da ljudje odvečne kalorije tudi porabimo. Seveda jih največ porabimo s športno aktivnostjo. A vsi športi niso enako zahtevni, pri nekaterih porabimo več kalorij pri nekaterih manj.

Kalorije, porabljene med vadbo

Na znesek kalorij, ki jih porabimo pri določeni aktivnosti, vpliva veliko dejavnikov, na primer teža posameznika, telesna pripravljenost, metabolizem, tip vadbe, čas in seveda tudi intenzivnost vadbe. Plavanje, kolesarjenje, hoja, tek ... Pri vseh športih porabimo zelo različno količino kalorij.

Pomembno vlogo igra intenzivnost treninga, seveda telo pri večjih naporih porabi tudi več kalorij. Težki ljudje pokurijo več kalorij, saj mora telo v miganje vložiti več napora. Pri športih, ki zahtevajo hitre gibe, se porabi več kalorij. Če je vaša težja večja, potem več kalorij porabite celo pri počitku.

Moški imajo navadno manj telesne maščobe in več mišic kot ženske iste starosti in teže, zaradi česar porabljajo več kalorij. S staranjem izgubljamo mišice – nadomešča jih maščoba, zaradi česar se porabljanje kalorij upočasni.

Kalorije in športi

Tek
Tek je eden izmed najučinkovitejših načinov porabljanja kalorij. Je preprosta in v resnici zelo lahka dejavnost, za katero ne potrebujemo nobene posebne opreme, da porabimo preveč zaužite kalorije. Pri hitrosti 7,5 kilometra na uro povprečen človek porabi okoli 500 kalorij. In še račun približno koliko kalorij pri zmernem teku porabite na kilometer: teža(kg) x 0,85= ____ kcal/zmerno hitro pretečen kilometer.

Hoja
Podobno kot tek je tudi hoja zelo lahka vadba, pri kateri pa se porabi manj energije. Koliko kalorij boste porabili pri hoji, je odvisno od prehojene razdalje in seveda hitrosti. Če boste hodili okoli 5 kilometrov na uro, boste porabili približno 300 kalorij. In še račun približno koliko kalorij pri zmerni hoji porabite na kilometer: teža(kg) x 0,42=____kcal/zmerno hitro prehojen kilometer.

Aerobika
Pri srednje aktivni talni aerobiki 55 kilogramov težka ženska v 10 minutah porabi približno 63 kalorij (65 kilogramov težka ženska porabi približno 10 kalorij več, 75-kilogramska pa približno 20). Pri srednje aktivni plesni aerobiki 55 kilogramov težka ženska v 10 minutah porabi približno 87 kalorij (65 kilogramov težka ženska porabi približno 10 kalorij več, 75-kilogramska pa približno 20).

Plavanje
Pri zmernem prsnem plavanju 55 kilogramov težka ženska v 10 minutah porabi približno 91 kalorij (65 kilogramov težka ženska porabi približno 15 kalorij več, 75-kilogramska pa približno 30).

Kolesarjenje
Pri zmernem kolesarjenju (12–14 km na uro) 55 kilogramov težka ženska porabi približno 233 kalorij v eni uri (70-kilogramska pa 281), pri vadbi na sobnem kolesu pri zmernem, a nenehnem poganjanju porabimo približno 20–25 odstotkov več.

KOLIKO KALORIJ NA DAN PORABI POVPREČNA ŽENSKA
Izračun, koliko kalorij približno porabi ženska v enem dnevu z minimalno aktivnostjo oz. bolje neaktivnostjo: 655 + (9,5 x teža v kg) + (1,85 x višina v cm) – (4,7 x starost) = ____ kalorije

Aerobna in anaerobna vadba

Aerobna vadba je aktivnost, ki vključuje ritmično in nenehno gibanje veliko mišičnih skupin. Srce in pljuča morajo delati močneje, kot je normalno.

Izračun najnižjega in najvišjega še dovoljenega utripa za aerobno vadbo:

  • Minimalni srčni utrip = (220 – starost) x 0,60
  • Maksimalni srčni utrip = (220 – starost) x 0,90

Anaerobna vadba (pomeni brez kisika) je intenzivna vadba za doseganje čim večje hitrosti, moči in vzdržljivosti. Anaerobne vaje so vzdigovanje uteži, sklece, vzdigovanje z rokami na drogu in druge in trajajo manj kot dve minuti (potem je obvezen počitek). Pri teh vajah v celice ne pride dovolj kisika, da bi kurili maščobe, zato telo kuri karbohidrate (tako telo pokuri več kalorij kot pri aerobni vadbi – vendar ne kuri maščob).

Sorodni članki

Kateri šport je najboljši za hujšanje?

Športna aktivnost in uravnotežena prehrana - najboljša kombinacija za izgubljanje kilogramov. A kateri šport izbrati?
None

Srčni utrip

Srčni utrip je dober kazalec dogajanja v telesu in podatek, na katerega lahko v veliki meri opremo svojo športno aktivnost.
None

Srce in njegov utrip

Srčni utrip je dober ka-zalec dogajanja v telesu in podatek, na katerega lahko v veliki meri opremo svojo športno aktivnost.

Izbor uredništva

Refleksoterapija za harmonično ravnovesje telesa in duha

Refleksoterapija je čudovit balzam za dušo in telo. Kot kulturna tradicija je prisotna po celem svetu, njena moč je...

Več...

Stopite iz območja udobja

Občasno stopite tudi iz svojega območja udobja in ugotovite, kje so vaše meje.

Več...

Aktivni vikend: Odložimo bremena in kilograme

10. - 12. oktober 2014, Bohinj Park Hotel.

Več...


Najbolj brane vsebine

Kako se znebiti maščobnih blazinic na hrbtu

Maščobne blazinice ob modrčku ali pa na predelu bokov niso ravno zabavna stvar. A že malce truda zadostuje, da se boste v svoji koži počutili bolje.
Več...

Znani obrazi na festivalu teka in zabave

V Arboretumu Volčji Potok bo v nedeljo, 21. septembra, potekal festival teka in zabave BMW FEST, na katerem lahko brezplačno sodeluje vsak. Na teku bodo sodelovali tudi številni slovenski športniki, med njimi tudi Jure Košir in Jakov Fak. Priljubljena Lili Žagar se bo s svojo družino udeležila Družinskega teka.
Več...

Znaki, ki kažejo na pomanjkljivo delovanje ščitnice

Kako pomemben za dobro počutje je majhen organ na grlu, večina ljudi opazi šele, ko je z njim nekaj narobe. In to se ne pojavlja tako zelo redko. Tako v Evropi kot tudi v Sloveniji za boleznijo ščitnice zboleva čedalje več ljudi.
Več...

Slovenci uspešni na finalu BMW Clean Water Regatte v Amsterdamu

Pred kratkim je v Amsterdamu v veslaškem centru Bosbaan potekalo Svetovno prvenstvo v veslanju.
Več...

7 top živil za bodybuilding

Najučinkovitejše diete se morda zdijo zapletene in posebne, a vse temeljijo na osnovnih načelih in preprosti hrani. Uživajte pravo prehrano in vaše telo se bo odzvalo.
Več...


Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri