Zdravilo proti raku je prava kombinacija živil

Združevanje nekaterih živil ima lahko neverjeten učinek na zdravje. Tako nas lahko npr. kombinacija rib in brokolija varuje pred razvojem raka.

Ribe in brokoli

Tun in morski list vsebujeta selen, mineral, ki v telesu zviša raven encima tioredoksin reduktaza (TR-1), ki vas ščiti pred rakom. Z brokolijem pa boste pojedli veliko sulforafana, rastlinskega metabolita, ki prav tako pospeši tvorbo encima TR-1.

Ko so britanski znanstveniki v svojih raziskavah združili moči brokolija in rib, so ugotovili, da sta skupaj kar 13-krat bolj učinkovita pri zaviranju rasti rakavih celic kot vsak posamično. Prepričani so, da je pri višjih koncentracijah selena v celicah povečana tudi učinkovitost sulforafana, ki pospešuje tvorbo encima TR-1.

Z mesom redno jejte tudi zelenjavo

Poleg rib so odličen vir selena še govedina, puranje meso, brazilski oreščki in gobe. Med zelenjavo, ki vsebuje največ sulforafana, sodijo rastline iz družine križnic: brokoli, cvetača, brstični ohrovt in zelje.

Salsa in avokado

Zelenjava živih in izrazitih barv - predvsem oranžna in rdeča, ki se po navadi uporablja za pripravo različnih omak in solat -je bogata z močnimi rastlinskimi pigmenti karotenoidi. Z njimi se lahko ob rednem uživanju močno znižate stopnjo tveganja za razvoj raka, srčno-žilnih obolenj in sive mrene.

Karotenoidi so topni v maščobi, zato so v telesu maksimalno učinkoviti šele takrat, ko obroku dodate majhno količino zdravih maščob, na primer avokada.

Znanstveniki iz državne univerze v Ohiu so celo odkrili, da so ljudje, ki so jedli solato z dodatkom polovice narezanega avokada, absorbirali do desetkrat več betakarotena in luteina (karotenoidov, ki ju najdemo v korenju in špinači) kot tisti, ki so jedli solato brez dodatka tega mastnega sadeža.

Še več, kombinacija avokada in salse, znan mehiške paradižnikove omake, pospeši tudi absorpcijo karotenoida likopena, ki ga v večjih količinah najdemo v paradižniu.

»Maščobne kisline pomagajo, da se karotenoidi v črevesju dobro raztopijo in lažje resorbirajo skozi stene črevesnih resic,« pojasnjuje dr. Steve Schvartzs. »Prav tako so eden glavnih sestavin delov lipoproteinov, ki prenesejo karotenoide v krvni obtok.«

Jejte »pisano« zelenjavo

Kadar jeste »pisano« zelenjavo, bodisi surovo bodisi kuhano, si zraven privoščite še malo maščobe za zdravje. Ni nujno, da vedno izberete prav avokado, dobra zamenjava je tudi 30 g sira, dve kepici masla ali dve jedilni žlici polnomastnega preliva za solate.

Česen in janež

Česen in janež vsebujeta različne biološko aktivne spojine, ki nas varujejo pred razvojem raka. Raziskovalci z univerze v Texasu so ugotovili, da se aktivne sestavine obeh začimb med seboj dopolnjujejo, kar pomeni, da boste imeli več koristi, če ju boste uživali skupaj.

Poleg tega bo aktivna učinkovina iz janeža, ki se imenuje anetol, močno ublažila neznosen zadah po česnu. Japonski znanstveniki so namreč ugotovili, da anetol pospeši tvorbo sline, ta pa ustavi tvorbo bakterij in 'odplavi' žveplove spojine, ki so se sprostile pri žvečenju česna in povzročajo slab zadah.

Sesekljan česen in zdrobljen janež

Pri pripravi jedi poskusite zmešati sesekljan česen in zdrobljen janež. Delovanje semen je učinkovitejše, saj semena v primerjavi z listi vsebujejo veliko več anetola. Za mariniranje govedine, perutnine ali svinjine pred peko pa lahko pripravite naslednjo mešanico:

  • jedilna žlica janeževih semen
  • stroka drobno sesekljanega česna
  • čajni žlički zdrobljenega črnega popra
  • čajni žlički morske soli

 

Sorodni članki

Rak in prehrana 2. del

Razkrivamo potencialne in dokazane koristi močnih prehranskih pomagal, tako v funkciji neposrednega zdravljenja kot pomoči pri drugi terapiji.
None

Vaš superjedilnik za vsa obdobja

Pravijo, da za vsako bolezen obstaja zdravilo, mi smo ga poiskali v hrani. Izberite torej svoj prehranski načrt za naslednja desetletja.

Deset živil, ki bi jih morali jesti pogosteje

Zakaj ne bi telesu privoščili kaj dobrega? To je namreč tako preprosto kot širitev nakupovalnega seznama.

Izbor uredništva

Video: Vaje z valjčkom za odpravljanje celulita

Celulit ... tema, ki ji v tem letnem času zagotovo namenjamo veliko pozornosti in okoli katere še vedno kroži veliko zmotnih prepričanj.

Več...

Pomladno razstrupljanje - izguba časa?

Razne razstrupljevalne oz. detox diete se spomladi pišejo kar same, saj se k njim praviloma zatekamo le v tem...

Več...

Video: Vaje v avtu - za preprečevanje bolečin v hrbtenici in razbremenitev mišic

Tudi čas v avtomobilu, vlaku, letalu je lahko kakovosten za naše telo – gibajte se.

Več...


Najbolj brane vsebine

Moč zelene zelenjave

Zelena barva je v številnih kulturah simbol plodnosti, ljubezni, rodovitnosti, pomladi in novega življenja. Zelena je tudi barva narave, srčne čakre in ljubezni.
Več...

Recept: Proteinske tablice iz kvinoje

Ko iščemo recept za pripravo proteinske tablice, med sestavinami pogosto naletimo na proteinski prašek. Tega največkrat ali pa sploh nikoli nimamo pri roki. Kaj lahko naredimo? Pripravili smo preprost recept.
Več...


Zgodba o uspehu: Vsi so mi govorili, da nikoli ne bom suhica

Že kot majhna sem bila močnejše postave. Jedla sem vnaprej, da ja ne bom ostala brez energije, vedno sem vse pojedla, tudi če je bilo veliko preveč zame. Doma so mi govorili, da imam pač tako konstitucijo, da nikoli ne bom suhica. 
Več...

Zdravilni učinki kokosovega masla

Kokos je že dolgo časa popularen v slaščičarski industriji in pogosto sestavni del kozmetičnih pripravkov. Danes ga vse pogosteje uporabljamo tudi v domači kuhinji.  Kokosovo maslo oziroma olje je naravnost odlično za pripravo zdravih jedi, pozitivno vpliva na imunski sitem, pospeši metabolizem in pripomore k izgubi odvečnih kilogramov.
Več...


Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri