10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

5 majhnih trikov, ki spodbudijo prebavo (in jih lahko izvajate vsak dan)

5 majhnih trikov, ki spodbudijo prebavo (in jih lahko izvajate vsak dan) (foto: profimedia) profimedia
27. 3. 2019

Ko si prizadevate pospešiti prebavo, najprej preizkusite naravne načine. S temi triki boste hitro opazili razliko. Ali kakšnega že izvajate?

Hitrost posameznikovega prebavnega procesa se ponavadi meri po času, ki ga hrana(oziroma njeni ostanki) porabi, da od ust prispe vse do konca debelega črevesja. Za vsako fazo tega procesa velja določen časovni okvir, ki naj bi bil »običajen«. Ko hrana od ust do konca debelega črevesja potuje hitreje kot običajno – ta pojav ponavadi povzroči tekoče blato, drisko oziroma svetlo (zeleno, rumerno) blato – pri tem ponavadi govorimo o »hitrem prometu«.

Diete, ki vsebujejo veliko netopljivih vlaknin (najdemo jih denimo v otrobih, listnati zelenjavi, semenih ter sadju in lupinah zelenjave) ponavadi pospešijo prebavo. Tiste, ki vsebujejo precej topljivih vlaknin (najdemo jih v ovesu, ječmenu, korenčnicah ter sadju, ki vsebuje veliko pektina, denimo jabolka), pa prebavo upočasnjujejo.

Za pospeševanje prebave lahko uporabite še nekaj trikov, ki vam ne bodo vzeli veliko časa in jih lahko naredite čisto vsak dan.  

Naredite nekaj, kar vas popolnoma sprosti

Zagotovo imate kar nekaj stvari, ob katerih pozabite na čas in na skrbi. Nekaj takšnega kar vas popolnoma sprosti in po čemer lahko znova razmišljate s svežo glavo. To bi morali početi vsak dan, da bi zmanjšali stres, s katerim ste se prisiljeni soočati. Ne boste se na primer mogli ogniti napornemu delovnemu dnevu, lahko pa kasneje poskrbite zase tako, da se odpravite na dolg sprehod v naravo. Ali pa si pripravite kopel. Morda več časa posvetite hišnemu ljubljenčku (crkljanje z njim je terapevtsko!). Lahko se pogovorite s partnerjem ob večerji, ki sta jo pripravila skupaj.

Bistvo je v tem, da sproti odženete stres. V stresnih trenutkih se namreč sprošča hormon kortizol, ki lahko povzroči težave pri delovanju prebavnega sistema.

Kaj si privoščite pred spanjem?

Ali pred odhodom v posteljo srknete še malce vina, morda si privoščite sadni sok iz trgovine? Alkohol in zelo sladke pijače raje zamenjajte za kaj drugega, s čimer ne boste povečevali tveganj za težave s prebavo. Te vas namreč ponoči prebujajo, zato ste se že tolikokrat le obračali po postelji, spali pa bolj malo.

Raje si privoščite skodelico čaja - poleti mrzlega, pozimi toplega. Najboljša izbira so zeliščni čaji, ki vas hkrati še pomirijo in sprostijo, da lažje zaspite.

Glejte sončni vzhod

Malce nenavaden nasvet, ki pa vam lahko pomaga pri ohranjanju zdravja. Če se vsak dan za vsaj 15 minut izpostavite soncu brez sončne kreme in sončnih očal, boste deležni mnogih pozitivnih učinkov, med drugim tudi naravno pospešene prebave. Če to storite že zjutraj, takoj ko vstanete, se boste lažje prebudili in boste dan začeli dobre volje. Preprečili boste tudi sezonsko depresijo in pomanjkanje vitamina D, ki ga s hrano težko dobite v zadostnih količinah.

Sklonite se, ko pobirate kaj, kar vam je padlo na tla

Kmalu boste videli logiko, ki stoji za tem nasvetom. Znano je, da lahko gibanje, ki vključuje več kot eno mišično skupino, spodbudi metabolizem tudi do 24 ur kasneje. Če to primerjate s tekom, boste opazili, da je po treningu teka prebava pospešena še nekaj ur.

Še boljši učinek si lahko zagotovite, da v dan vključite več gibanja, ki bo vključevalo veliko mišic. Ne potrebujete dneva preživeti v telovadnici. Namesto tega za to poskrbite kar med vsakdanjimi opravili: sklonite se, ko vam nekaj pade na tla in poberite, vrtnarite, zložite iz vrečke stvari iz trgovine, stopite na prste in vzemite kaj iz zgornje police …

Uredite spalne navade

Spanje je za prebavo kot bi pritisnili gumb za ponovni zagon - brez tega boste kmalu imeli težave. Zato se končno losajte težav z nespečnostjo, smrčanjem, prepoznim odhajanjem v posteljo … In vzpostavite normalen spalni ritem, ki bo tudi telesu omogočil, da si odpočije.

Kaj morate upoštevati pri vzpostavljanju spalnega ritma?

  • Vsak dan se v posteljo odpravite ob približno enaki uri, tudi med vikendi.

  • Pred spanjem poskrbite, da se sprostite.

  • Vsaj 30 minut pred spanjem izklopite elektronske naprave.

  • Vzpostavite rutino, ki jo boste izvajali vsak večer in bo telesu sporočila, da se bliža čas za spanje.

Preverite tudi: Narava je lahko najboljša telovadnica 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri