10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

6 razlogov, zakaj zeleni čaj piti pogosteje

6 razlogov, zakaj zeleni čaj piti pogosteje (foto: Profimedia) Profimedia
1. 5. 2016

Skupina raziskovalcev je pod drobnogled ponovno vzela zeleni čaj. In dokazala, da resnično zmanjša možnosti za bolezni srca. A, če vam to ni dovolj, je tu še 6 zelo dobrih razlogov, zakaj je dobro piti zeleni čaj

Zeleni čaj in kalorije

Zeleni čaj je morda res najbolj znan po svojem aromatičnem okusu in pozitivnem vplivu na splošno dobro počutje in zdravje, vendar pa vsebuje ta 'čudežni' napitek tudi dragocene rastlinske snovi, ki imajo shujševalni učinek.

To dokazuje študija, objavljena v reviji American Journal of Clinical Nutrition, kjer so zapisali, da katehin, flavonoid v zelenem čaju, spodbuja porabo kalorij za kar 4 %. Da ne bo pomote, to ne pomeni, da vam ni treba več imeti prave mere pri hrani, ker boste potem tako ali tako spili skodelico čaja in bo spet vse v redu.

Zeleni čaj in holesterol

Če vam je všeč ali ne, zrezek je najkvalitetnejši vir beljakovin in torej hrana za mišice. Toda veliko rdečega mesa zahteva kompenzacijo. Kaj ima tu opraviti zeleni čaj?

V kitajski študiji, objavljeni v Archives of Internal Medicine, so odkrili, da antioksidanti v zelenem čaju pomembno vplivajo na zmanjšanje škodljivega LDL holesterola, zaradi česar se zmanjša tveganje srčnega napada za 11 %.

Zeleni čaj in alkoholni maček

Če ste se po službi odpravili na klepet ob kozarčku, pa se ni končalo tako, kot ste načrtovali ... No, privoščite si skodelico zelenega čaja.

Glede na študije, opravljene na Univerzi v Marylandu, zeleni čaj oziroma polifenoli, ki jih čaj vsebuje, pomagajo preprečevati tudi bolezni jeter.

Zeleni čaj in mišice

Utrujene noge, bolečine, krči ... Pogosta preglavica? Pristavite vrček in si pripravite svež zeleni čaj. Privoščite si ga tudi pred vadbo.

Poleg tega so v reviji American Journal of Physiology objavili študijo, ki pravi, da lahko snovi v zelenam čaju povečajo vzdržljivost tudi za 24 %.

Zeleni čaj in koža

Če so prepogosti obiski solarija zapisani na vaši koži, poskusite naslednjih z zelenim čajem. Seveda.

Študija, objavljena v reviji British Journal of Nutrition, pravi, da antioksidanti v zelenam čaju ščitijo kožo pred nevarnimi UV žarki in upočasnjujejo proces staranja.

Zeleni čaj in spomin

Že dolgo je znano, da zeleni čaj krepi spomin. Pomaga pa tudi pri utrujenosti, povečuje zbranost. Zeleni čaj namreč vsebuje visoke koncentracije flavanolov oziroma katehinov, ki dokazano zmanjšajo pogostost demence, Alzheimerjeve in Parkinsonove bolezni.

Kdaj lahko zeleni čaj škoduje?

S skodelico ali dvema na dan boste veliko naredili za svoje zdravje. V zmernih količinah zeleni čaj pri večini ljudi ne povzroča težav.

Ko pa govorimo o več kot petih skodelicah oz. o prekomernem pitju zelenega čaja, lahko pričakujemo tudi neželen učinke, predvsem zaradi kofeina. Pri občutljivejših se lahko pojavijo še želodčne težave in zaprtje. Pri nekaterih se pojavijo tudi glavobol, živčnost, zgaga ... Previdno tudi nosečnice.

Preberite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri