To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Ali lahko dejansko nadoknadite zamujen spanec?

Ali lahko dejansko nadoknadite zamujen spanec? (foto: profimedia) profimedia
13. 8. 2019

Ker ste v soboto spali manj, boste v nedeljo legli za nekaj dodatnih ur in težava bo rešena … Pa res lahko nadoknadite zamujen spanec?

Zagotovo ste že kdaj poskusili nadoknaditi neprespano noč. Pa je uspelo? Ste se prebudili sveži in polni energije? Verjetno je odgovor ne, še posebej če ste se spat odpravili podnevi. Čeprav bi si radi napolnili baterije z nekaj dodatnimi minutami počitka, zares ne morete vrniti neprespanih ur, potrjujejo tudi zdravniki. Drži pa, da vam lahko pomaga krajši počitek. Poglejmo, kako deluje. 

Po neprespani noči si lahko pomagate s krajšimi počitki, ki jih opravite kar čez dan. Oči zatisnite za 10, 20 ali 45 minut. Če boste spali dlje, se bodo zvečer pojavile težave, ko boste preveč budni. Takšen krajši spanec lahko izboljša delovno učinkovitost, mišljenje in razpoloženje. Vsekakor pa ni priporočljivo, da pogosto ponočujete in skušate “nadoknaditi” s popoldanskimi počitki. Prav tako ne bo pomagalo, če boste v posteljo legli prej, da bi spali dlje in s tem pomagali telesu dobro funkcionirati. Najboljši spanec imajo ljudje z rednim spalnim ritmom, ki se ga držijo tudi za vikend in se v posteljo spravijo pred polnočjo. 

Da bi tudi vi v svoj dan vpeljali spalno rutino, ne pozabite na nekaj stvari: 

Prilagodite spalnico. Spalnica ima jasen namen: v njej spimo. Če želite resnično izboljšati kvaliteto spanja, morate preseliti vse elektronske naprave v drug prostor. Prilagodite tudi svetlobo in vzdržujte temperaturo na malce hladnejši ravni. 

Odstranite ure iz vidnega polja. Tiktakanje vas morda spravlja ob pamet, ko se trudite zaspati, pa tudi ko se prebudite sredi noči. 

Po poldnevu se izognite kofeinu v vseh oblikah, alkohol pa omejite na eno pijačo. V poletnih dneh si predvsem v popoldanskem času radi privoščimo alkoholno osvežilno pijačo, ki pa bo ovirala spanec.

Vsak dan se zbujajte ob isti uri. Tudi če se ponoči prebujate in vas zjutraj zamika, da bi za uro ali dve podaljšali spanec, se želji uprite. 

Redno se gibajte. Po večernem sprehodu ali daljšem teku je dober spanec zagotovljen. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri