nap

Nedavna študija razlaga, zakaj je popoldanski spanec – t. i. krepčilni dremež – tako pomemben.

Vemo, da lahko 20-minutni krepčilni dremež izboljša produktivnost in poskrbi denimo tudi za učinkovitejšo popoldansko oziroma večerno vadbo.

Na Univerzi Bristol pa so pred kratkim objavili manjšo študijo, ki dodaja še en dober razlog za popoldanski spanec:

Popoldanski spanec naj bi pomagal pri procesiranju nezavednih informacij v naših možganih, kar vodi k jasnejšemu razmišljanju, ko so pred nami težke odločitve. Povedano preprosto – boljše se lahko odločamo.

V študiji je sodelovalo 16 zdravih posameznikov, 13 žensk in 3 moški, ki so opravili dve nalogi:

  • pri prvi je šlo za 'prikriti' glavni test – po predstavitvi primarnih besed, so se morali udeleženci kar najhitreje odzvati (časa so imeli 5 sekund) in določiti ali bo cilj pozitivna ali negativna beseda. Da bi ugotovili, ali na učinkovitost odločanja vplivajo zavestni duševni procesi pred in med spanjem, so bile udeležencem podrobnosti testa prikrite.
  • pri drugi nalogi, kontrolni test, so se morali udeleženci odzvati vsakič, ko so na zaslonu videli rdeč ali moder kvadrat.

Nato si je ena skupina pred naslednjo nalogo privoščila 90-minutni spanec (med 13. in 14.30. uro, faza globokega spanca), medtem ko je druga ostala budna.

Raziskovalci so s pomočjo elektroencefalograma (EEG) beležili aktivnost možganov pred in po počitku.

Rezultat?

Pri tistih, ki so si privoščili spanec, se je izboljšala hitrost procesiranja informacij v podzavesti.

Na kratko

Vse informacije, ki jih dobite čez dan, možgani učinkoviteje obdelajo medtem ko spite, kar pomaga pri oblikovanju jasnejših odločitev, ko se zbudite.

Torej, ko je le mogoče, si privoščite krepčilni spanec.

Preberite še:

In Narava nam lahko pomaga najti najboljše ljudi v življenju 

 

Sorodni članki

Zakaj se ne morete znebiti celodnevne utrujenosti?

Ste eden tistih posameznikov, ki so utrujeni tudi po kvalitetnem nočnem počitku, sredi dneva, popoldne, zvečer? Če težko najdete trenutek, ko bi bili popolnoma naspani, preverite…

Popoldanski smuti za veliko energije

Po kosilu postanemo utrujeni in manj produktivni, kot smo bili dopoldne. Kadar ne morete leči k popoldanskemu počitku, si privoščite smuti, ki vam bo dal potrebno energijo za…

7 dnevni načrt sproščanja za manj stresen december

Čeprav imate več zadolžitev kot običajno, si vsak dan vzemite nekaj trenutkov zase.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri