10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kadar ne morete zaspati, si pomagajte s tem trikom

Kadar ne morete zaspati, si pomagajte s tem trikom (foto: profimedia) profimedia
28. 12. 2018

Vam je neskončno obračanje v postelji, dodajanje blazin in iskanje udobnega položaja znano?

Trden spanec je odvisen od mnogih dejavnikov:
  • uporaba telefona in računalnika tik pred spanjem

  • spanje pred prižgano televizijo

  • uživanje kofeina popoldne in zvečer

  • odhajanje v posteljo ob različnih urah

  • neprimerno spalno okolje (prevroče ozračje, elektronske naprave v prostoru, postan zrak, svetloba …)

K urejenemu spalnemu ritmu pripomore tudi večerna rutina. Kako? Z večerno rutino telesu sporočate, da se bliža čas za spanje. Ko jo boste izvajali dlje časa, se boste že avtomatsko umirili in sprostili tudi misli.

Pomagate pa si lahko tudi s preprostim trikom, ki vam bo pomagal zaspati, ko se boste obračali v postelji. Naredite tako:

Konico jezika zataknite čisto za sprednje zobe. Vdihnite skozi nos in ob tem štejte do 4. Zadržite sapo in štejte do 7, nato izdihnite, medtem ko štejete do 8. Izdihnite globoko, tako da boste slišali svoje dihanje.

Metodo je razvil Andrew Weil, temelji pa na vrsti joge. Sproščeno dihanje je znano po tem, da pomiri napete živce in umiri misli, ki begajo sem ter tja, zato je priporočljivo, da vajo naredite, ko že ležite v postelji. Ko boste vzpostavili spalno higieno, boste opazili, naslednje:

  • Bolj boste spočiti in sveži. Najprej se osredotočimo na najočitnejše, torej na veliko zalogo energije, ki jo boste imeli čez dan. V prvih treh ali štirih dneh tega morda še ne boste opazili, saj se morate privaditi na spalni ritem, potem pa boste iz dneva v dan boljše volje.

  • Vedno ne veste, kdaj potrebujete počitek. Predvsem v prvih dneh preizkusa se vam bo zdelo, da niste še utrujeni, vendar boste zaspali prej, kot si mislite. Telo včasih potrebuje počitek, čeprav misli tega ne zaznajo.

  • Imeli boste manjšo potrebo po vmesnem počitku čez dan oziroma se mu boste lažje izognili. Čez čas ga sploh ne boste potrebovali, saj bo telo dobilo dovolj energije čez noč.

  • Izboljšali boste športni nastop. Spočiti boste delali bolje in pustili si boste dovolj časa za počivanje in celjenje mišic, kar se dogaja ponoči.

  • Boljša produktivnost. Brez težav se boste osredotočili tudi na zapletenejše naloge, manj težavna pa se vam bodo zdela gospodinjska opravila, ki jih sedaj verjetno opravljate z zadnjimi močmi.

  • Alkohola v resnici ne potrebujete. Čeprav ste se navadili, da poleti zvečer spijete koktejl ali dva oziroma se hladite s pivom, vam po nekaj dnevnem premoru ne bo prav nič manjkal požirek alkoholne pijače pred spanjem. Ravno obratno, zaspali boste precej lažje.

  • Spanec bo veliko boljši. Kmalu boste vi tisti, ki v družbi razlaga, da se tudi sam spomni neprespanih noči, sedaj pa spi kot dojenček.

Preverite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri