10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kaj bi se zgodilo, če bi vsako jutro začeli s sprehodom?

Kaj bi se zgodilo, če bi vsako jutro začeli s sprehodom? (foto: profimedia) profimedia
16. 9. 2019

Če se sprašujete, kako za vraga naj zjutraj najdete še čas za sprehod, smo poskrbeli tudi za ta odgovor. 

Jutra so običajno zelo stresen del dneva: hitenje, nabiranje stvari, ki jih potrebujemo čez dan, lovljenje prevoza in (komaj) pravočasen prihod v službo. Poleg vpeljevanja jutranje rutine lahko k bolj umirjenemu in pozitivnemu začetku dneva pripomore tudi sprehod. Lahko je kratek ali daljši, kadar imate več časa. 

Kako pa v jutranji zmedi sploh najti čas za sprehod?

1. Vstanite 20 minut prej, oblecite udobna oblačila, ki ste jih pripravili prejšnji večer in se odpravite na 15 minutni sprehod. Morda vam ostane še čas za zajtrk, ki si ga prej niste nikoli privoščili. 

2. Sprehod naj bo del poti v službo. Če pot ni tako dolga, lahko celotno prehodite. Kadar uporabite javni prevoz, izstopite nekaj postaj prej in se naprej odpravite peš. Ko pridete z avtom, pa parkirajte malce dlje. 

3. Uvedite jutranjo rutino, katere del bo tudi sprehod, ki ga nikoli ne boste izpustili. Brez težav pa ga prestavite na pred ali po zajtrku, kakor vam bolj ustreza. 

4. Če imate psa, s sprehodom ne bo težav: prevzemite jutranji pohod s kosmatincem in se z njim odpravite malce dlje kot do prvega drevesa. 

Vse se da, če se hoče in tudi čas za sprehod boste našli, če si tega le želite. Mi pa vas prepričamo z odličnimi posledicami za telo, ki jih ima lahko že 15 minut hoje vsako jutro.

Črpanje nove energije

Jutranji skodelici kave se morda niste pripravljeni odreči, jo boste pa zagotovo z večjim zadovoljstvom spili, ko boste že malce prebujeni in boste ob tem lahko uživali v sončnem vzhodu. Zato naj bo prva budnica jutranji sprehod, ki bo telesu sporočil, da je čas za spanje potekel in vas napolnil z energijo. Ko se vrnete, naj vas čaka sveža kava in obilen zdrav zajtrk, pa se boste z veseljem lotili tudi drugih jutranjih opravil. 

Raziskava je tudi pokazala, da je počutje občutno boljše, kadar se sprehajate zunaj, kot če bi hodili na fitnes napravi ali drugje znotraj štirih sten. 

Dobro počutje

20 ali 30 minut rednega jutranjega sprehajanja lahko izboljša naslednje: 

  • samopodobo
  • splošno počutje
  • posledice, ki jih pusti stres (utrujenost, razdraženost, glavoboli …)
  • anksioznost
  • občutek zaspanosti in želja po poležavanju
  • lahko omili simptome depresije
Zdravstvene težave pod nadzorom

Tudi če trenutno nimate specifičnih zdravstvenih težav, lahko poskrbite za zmanjšanje tveganja nekaterih obolenj. Z redno hojo boste na primer izboljšali delovanje imunskega sistema in se za spremembo izognili virusom, ki krožijo v vaši okolici. Zmanjšate lahko tveganja za srčno-žilne bolezni, kar so potrdili tudi znanstveniki. Če živite z diabetesom, lahko z jutranjimi sprehodi znižate krvni sladkor (vendar to ne nadomesti zdravljenja, ki ga predpiše zdravnik). 

Čiste misli

Z vpeljavo sprehoda kot dela jutranje rutine, lahko vplivate na osredotočenost čez dan. Raziskava letošnjega leta (2019), opravljena med starejšimi odraslimi, je pokazala, da so tisti, ki so se odpravili na sprehod pred delom, izboljšali svoje kognitivne funkcije v primerjavi s temi, ki so v tem času sedeli (doma ali v pisarni). 

Sprehod vas bo tudi spodbudil h kreativnemu razmišljanju in boljšemu reševanju problemov ter odzivanju na nepredvidljive situacije. 

Sprejemanje boljših odločitev

Ko boste začeli dan pravilno, boste verjetno raje posegli po kosmičih s sadjem kot zavili v pekarno in vse skupaj “pokvarili” s čokoladnim mafinom. Ker boste pregnali zaspanost, vas ne bodo zamikali nezdravi prigrizki, ki bi za nekaj trenutkov dvignili krvni sladkor, potem pa bi ta ponovno upadel. 

Verjetno boste izbrali bolj zdrave obroke, kot bi jih, če bi se v pisarni prikazali zaspani in zmedeni. 

Prispevek pripravila: A. H. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri