10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kako preprečiti simptome spomladanske depresije

Kako preprečiti simptome spomladanske depresije (foto: Unsplash) Unsplash
23. 3. 2019

Rožice že začenjajo cveteti in ptički še glasneje peti … mnogi pa so kljub tem lepotam narave, ki kliče po aktivnosti ob prvih toplih sončnih žarkih bodisi potrti in brez energije bodisi hiperaktivni. Preberite, kje tičijo vzroki in kako omiliti simptome.

Eden izmed razlogov za slabo počutje v spomladanskih mesecih, je sprememba, ki v nekaterih ljudeh, ki so bolj občutljive narave, vzbuja anksioznost. Obstaja pa še več drugih razlogov, ki jim lahko botrujemo, če le prepoznamo njihov vzrok.

Hormonske spremembe

V mrzlih in mračnih zimskih dnevih smo bili zaradi nizke ravni melatonina nekateri depresivni in brezvoljni. Veliko ljudi je trpelo za SAD - sezonsko razpoloženjsko motnjo. S spremembo letnega časa, večjo količino svetlobe in daljšimi dnevi, pa je organizem sprva nekoliko zmeden, kar lahko povzroči intenzivne občutke melanholije.

Preberite, katere rastline in zelišča pomagajo pri uravnavanju razpoloženja 

Zimsko depresijo prepoznamo po naslednjih simptomih:

  • Želja po nezdravi hrani,
  • izguba energije in motivacije,
  • zaspanost, lenobnost,
  • pridobivanje telesne teže.

 ... spomladansko pa po teh simptomih:

  • Nespečnost,
  • razdražljivost,
  • nemirnost,
  • izguba apetita in telesne teže,
  • neprestana potreba po aktivnosti in po druženju.

Ljudje s hudimi simptomi pomladanske depresije lahko zapadejo v nekakšno manijo,  ki jih na dolgi rok še bolj izčrpa kot zimska lenobnost.

Kako preprečiti simptome spomladanske depresije:

  • Omejite vnos kofeina
  • Manj kadite
  • Pojdite spat vsak dan ob isti uri. Pri tem lahko pomagajo rituali pred spanjem, ki vas umirijo in pripravijo na počitek. Preizkusite: 3 vaje, ki jih naredite pred spanjem (video) 
  • Uživanje v naravi
  • Športne aktivnosti (toda ne tik pred spanjem!)
  • Prehrana, bogata s proteini, vitamini in minerali.
  • Poskrbite za hidracijo in spijte dovolj vode!
  • Vpišite se na tečaj joge ali meditacije.

Alergije

V pomladnih mesecih veter raznaša naokrog cvetni prah, ki je lahko prava nočna mora za tiste, ki so nanj alergični.

Alergije delujejo na nas na dveh nivojih:

  1. Nenehen občutek, da smo prehlajeni nas dela razdražljive in nam onemogoča normalno delovanje.
  2. Vnetja te vrste v možganih sprožajo reakcije, ki povzročajo slabo psihično počutje, ne le fizičnega.

Preberite, katere rastline so povzročiteljice alergij in kako si lahko pomagamo sami.

Prebrerite še:

Viri: Everyday health, Psychology today, Borderline personality treatment

Foto: Unsplash

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri