10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Negativni učinki, ki vas čakajo, če iz prehrane izključite ogljikove hidrate

Negativni učinki, ki vas čakajo, če iz prehrane izključite ogljikove hidrate (foto: profimedia) profimedia
19. 8. 2019

Zakaj ne bi smeli izključevati hranljivih snovi, ampak uravnati količino in paziti, iz katerih živil jih pridobite?

Preden se odločite, da boste ogljikove hidrate popolnoma črtali z vašega jedilnika, preverite, kateri stranski učinki vas bodo po vsej verjetnosti doleteli.

  • Glavobol - Po nekaj prvih dneh, ko bo telo delovalo z nizko ravnjo ogljikovih hidratov, se boste pogosto soočali z glavobolom. Telo se prilagaja na veliko spremembo, saj mora zamenjati “gorivo”, s katerim ste lahko fizično aktivni. Prej so bile to zaloge glikogena in glukoze, ki ste jih pridobili z ogljikovimi hidrati, sedaj pa so ju zamenjali ketoni, ki nastanejo v jetrih.

  • Slab zadah - Morda boste opazili, da imate kljub rednemu umivanju zob in ustrezni ustni higieni slab zadah. Zadah je lahko pokazatelj mnogih zdravstvenih stanj, v tem primeru so v vonju prisotni ketoni, zato ima lahko sladek in neprijeten vonj.

  • Utrujenost in občutek nemoči - Čez dan boste konstantno utrujeni, čeprav ste spali dovolj in imate urejen spalni ritem. Enako kot pri glavobolih, se to dogaja zato, ker telo išče nadomestno snov, ki jo lahko uporabi kot gorivo. Prekinili ste zaloge glikogena in glukoze, zato bo trajalo nekaj dni, da se energija prične črpati iz ketonov. Potem bi morali občutiti izboljšanje počutja.

  • Mišični krči - Pojavijo se zaradi različnih dejavnikov, nekateri od njih so dehidracija, pomanjkanje magnezija in kalija. Vse omenjeno se zgodi zaradi korenitih sprememb v prehrani, na primer odstranjevanja ogljikovih hidratov. Na naraven način se jih skušajte znebiti z ustrezno hidracijo (spijte kakšen kozarec več od priporočenega) in telo preskrbite z vsemi hranljivmi snovmi, ki jih boste potrebovali tudi med vadbo. Opazili boste, da imate več energije in se lahko bolje odrežete pri športnih aktivnostih.

  • Zaprtje ali driska - Če iz prehrane niste odstranili le sladkarij (kar je priporočljivo), ampak ste se lotili tudi kompleksnih ogljikovih hidratov, kot je fižol, boste prikrajšani za vlaknine. Zato se lahko pojavijo prebavne težave, kot je zaprtje ali driska.

  • Kožni izpuščaji - To je sicer precej redek stranski učinek diete brez ogljikovih hidratov, vendar ne bodite presenečeni, če na koži opazite izpuščaje, ki jih ne znate pojasniti.

Preverite tudi: Pred spanjem pripravite napitek za hujšanje (potrebujete le 3 sestavine!) 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri