zdrava-zivila

Očistite in okrepite telo. To lahko naredite že danes. Ali pa kar zdaj takoj. S sprehodom. Nato pa spoznajte hranila, ki so v tem letnem času zelo koristna.

Sproščujoč sprehod vam bo dal novo energijo, lahko se boste nadihali svežega zraka, pri tem pa boste storili pomemben korak na svoji poti rekreacije.

Če vam je ljubša vadba brez škornjev in bunde, se odpravite na fitnes, k aerobiki, na jogo idr.

Kaj je v tem letnem času še posebej koristno vključiti na jedilnik

Če vas prijeten sprehod še ni osvežil, si to privoščite s čim več sveže zelenjave. Sveže sadje in zelenjava bosta telesu pomagala okrevati, telo se bo očistilo vseh strupenih snovi, tudi alkohola.

V tem letnem času sta zelo koristna tudi kislo zelje in kisla repa, še najbolje pripravljena kar sveža. Kislo zelje je zelo dobro tudi v solati, lahko ga pripravite kar samega: obogatite ga z malo olivnega, po želji tudi bučnega olja, s česnom in kumino. Lahko pa ga pripravite skupaj z drugo zelenjavo: dodajte mu paradižnik, čebulo in česen ter kumino. Previdno s soljenjem, saj je kislo zelje že samo precej slano.

Če vam je kisel okus kislega zelja premočan, ga lahko pred pripravo sperete pod tekočo vodo, vsekakor pa s tem ne pretiravajte.

Skleda sveže zelene solate, ki ste ji po želji dodali še narezan paradižnik ali jabolko, bo tudi precej osvežila utrujen organizem. Da pa ne bi bili kar naenkrat lačni, na svoj jedilnik k solati uvrstite še kos polnovrednega kruha, morda tudi kos pustega mesa.

Juhe so še ena od jedi, ki blagodejno delujejo na organizem, še posebno doma pripravljene juhe, ne pripravki iz vrečk, pločevink ipd.

Zelenjavo, ki jo imate najraje, preprosto na drobno narežite, podušite na sesekljani čebuli in nato zalijte z vodo.

Izdatna zeljna juha bo očistila telo in ga nahranila s potrebnimi življenjskimi snovmi, krompirjeva juha vas bo prijetno nasitila, s porovo ali grahovo juho pa se boste kljub nadvse preprosti pripravi izkazali za pravega malega chefa.

Pri pripravi juh bodite skromni z maščobo (oljem) in soljo, lonec pa izdatneje napolnite s čim bolj raznovrstno zelenjavo.

Poskrbite za dovolj tekočine

Bodite pozorni, da dovolj pijete – vode, nesladkanih sadnih čajev, limonade iz svežih limon (topla limonada na tešče je eden boljših naptkov, ki bo okrepilo vaš imunski sistem), sveže iztisnjenega pomarančnega soka ipd., privoščite si tudi skodelico zeliščnega čaja, črnega ali zelenega čaja, ki bo telo dodatno osvežil in mu pomagal nadoknaditi izgubljene dragocene snovi.

Izogibajte se alkoholnih pijač. Alkoholne pijače telesu jemljejo elektrolite (ti so kisline, baze in soli), kar lahko posledično vodi v slabo počutje. Če ste že spili preveč alkohola ali ste ga spili malo, pa ga niste vajeni, je treba torej telesu znova omogočiti uravnoteženo vrednost elektrolitov.

Kot opozarjajo nekateri zdravniki, je alkohol močan diuretik in telo po pretiranem uživanju alkohola preprosto dehidrira.

 

Sorodni članki

Kako z ustrezno prehrano okrepiti telo pred vstopom v jesen?

Nekaj koristnih napotkov o tem, kako ustrezno nahraniti svoje telo pred vstopom v jesen, katere vitamine in minerale vključiti v jedilnik ter kakšna je idealna jesenska večerja.

Zdravilnost repe

Sveža ali kisla - repa je bogat vir vitamina C in drugih vitaminov, kisla pa naše telo oskrbi še s potrebnimi balastnimi snovmi, beljakovinami in ogljikovimi hidrati.
None

Shujševalna juha

Za 4 osebe potrebujete: 1 steblo pora, 500 g korenja, 400 g cvetače, 1 rumeno papriko, 1 steblo belušne zelene, 600 g zelja, 2 krompirja, 2 čebuli, 6 paradižnikov, 1 šop peteršilja…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri