To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Brez bolečin do cilja

Brez bolečin do cilja (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
1. 9. 2016

Cilja, do katerega se odpravimo z letalom. Letenje je nameč močan stres za kožo, kar tretjina potnikov pa ima težave s pritiskom, očmi, bolečinami v mišicah in krči. Da bo prijetneje, je tu nekaj nasvetov.

Letenje je močan stres predvsem za kožo na obrazu. Med letom iz Pariza v New York se odstotek vlažnosti zraka od vzleta do cilja zniža z 49 na 9 odstotkov. Takšen odstotek vlage v zraku je značilen za saharsko podnebje.

Najhuje se na izredne razmere odzove koža na licih, čelu in pod pazduho. Kožo na obrazu tako dodatno navlažite tudi med letom in s tem preprečite izsušitev. V osebni prtljagi imejte izdelke, ki lajšajo občutek napetosti kože, tisti, ki imate suho ali občutljivo kožo, pa se med letom osvežite tudi s termalno vodo v spreju, ki je na voljo v lekarnah in nekaterih drogerijah. Ko prispete v sobo, si obraz očistite s čistilom, ki ne vsebuje mila, in nanesite vlažilno masko, nato pa vlažilno kremo.

Da bo hitro minilo

Najbolje je, da let preprosto prespite. Sezujte čevlje, oblecite nogavice (na letalu je klima običajno neprijetna in agresivna), pod kolena položite blazino, pod stopala postavite osebno prtljago, v ušesa vstavite čepke ali slušalke s sproščujočo glasbo in pozabite na vse okoli sebe.

Za popolno sprostitev kanite na sedež nekaj kapljic eteričnega olja sivke (tega toplo priporočamo v torbici, saj je vsestransko uporaben). Na cilju si lahko že na letališču privoščite kratko masažo, pozabite na let in se podate novim dogodivščinam naproti.

SOS-triki za ušesa, nos in oči

Kar tretjina potnikov ima pri vzletanju in pristajanju težave s pritiskom v ušesih. Ko se vam 'zamašijo' ušesa, posezite po najstarejšem, najlažjem in najučinkovitejšem receptu – zehajte, dokler se pritisk ne izenači. Neprijetnost bi znali ukaniti tudi z žvečenjem.

Za nos poskrbite s sprejem za čiščenje nosne votline, ki preprečuje nastajanje sluzi ter odpira kanale med srednjim ušesom, stransko in nosno votlino. Tako bo telo lažje kos izenačevanju pritiska.

Oči po letu ne bodo videti steklene, če jih boste očistili z umetnimi solzami, ki jih dobite v lekarni.

Čaj namesto kave

Tudi med letom morate zaužiti dovolj tekočine! Če niste ljubitelj vode, si privoščite razredčene sadne sokove ali zeliščne čaje, pozabite pa na kavo in alkohol, ker povzročata izgubo tekočine v telesu oziroma dehidracijo. Kozarec vina v zraku je enak trem kozarcem vina na tleh. In še šok za sladokusce: čokolada in siri vsebujejo snovi, ki zvišujejo krvni tlak. To zna biti v letalu neprijetna izkušnja, zato počakajte z dobrotami do nadmorske višine cilja.

Pogosti spremljevalci dolgotrajnega letenja so otekle noge, stopala in gležnji. Čeprav vas že sama misel na nekajurno letenje utruja, je ključnega pomena pravilna in vzravnana drža, kar pomeni, da se morata hrbtenica in trtica ves čas dotikati naslonjala.

Brez bolečin do cilja

Da se let ne bi končal s krči in bolečimi mišicami, predlagamo nekaj preprostih vaj, ki jih med letom ponovite na svojem sedežu vsako uro.

Proti oteklim nogam:

Dlani položite na kolena. Dvignite noge nekaj centimetrov od tal in jih držite v zraku 30 sekund. Med tem dlani rahlo potiskajte na kolena, da bo učinek močnejši. Vajo ponovite od pet- do desetkrat.

Položite roke ob telo, zravnajte hrbtenico in prekrižajte gležnje. Vajo ponovite petkrat z obema nogama.

Proti napetosti v ramenih:

Sedite vzravnano in dve minuti vrtite ramena izmenično naprej in nazaj.

Glavo z ušesom pritisnite na desno ramo in pri tem spustite levo ramo, kolikor je mogoče nizko. Zadržite pol minute in zamenjajte stran.

Za raven hrbet:

Skrčite roke in se z dlanmi oprimite ramen. Komolce dvignite do brade in raztegnite rebra. Spustite se nazaj v mlahav položaj in vajo ponovite petkrat,

Prekrižajte prste, dvignite roke nad glavo in dlani obrnite navzgor. Stisnite trebušne mišice in potisnite ven prsni koš. Postavite se nazaj v začetni položaj in vajo ponovite petkrat.

Tekst: Nina Urbančič Romih

Preberite še: Ko emocionalna bolečina povzroči fizično

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri