10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Nasveti za popotniško fotografijo

Nasveti za popotniško fotografijo (foto: Arne Hodalič) Arne Hodalič
17. 8. 2011

Za nekaj preprostih fotonasvetov smo prosili kar strokovnjaka Arneja Hodaliča.

1. Za dobro fotografijo ni nujna najboljša oprema

Za dobro fotografijo je pomembno, da izberemo fotoaparat, ki nam omogoča sproščeno uporabo in je na dosegu, ko se pred nami pojavi zanimiv motiv. Dobro je tudi premisliti o teži in mobilnosti opreme, še posebej če jo boste nosili ves dan.

2. Fotoaparat vidi drugače kot vi

Naš um je pozoren na informacije, ki jih v določenem trenutku potrebuje ali hoče. Recimo, da smo na zabavi in iščemo prijateljico. Ko jo opazimo, naš um odstrani vse, kar je 'moteče'. Fotoaparat sam tega ne zmore. Mi kot fotografi mu moramo povedati, kaj hočemo videti, tako da bo slika prikazovala tisto, kar želimo.

3. Poudarite motiv s pravilom tretjin

Pravilo tretjin predmet postavlja zunaj sredine, saj to, da je stvar na sliki deležna pozornosti, še ne pomeni, da jo moramo postaviti na sredino. Pravzaprav tako pogosto nastane zelo dolgočasna fotografija. Če stvar premaknemo malce stran od središča, gledalčev pogled nekako vodimo v sliko. Predstavljajte si, da skozi iskalo vidite motiv, razdeljen z dvema navpičnima in dvema vodoravnima črtama. Predmet, ki ga hočete slikati, ujemite v eno od točk, kjer se črte križajo. Večina ljudi gleda fotografije z leve proti desni, zato je bolje, da stvari, ki jih hočemo poudariti, postavimo v desni del fotografije.

4. Svetloba

Fotografiranje je predvsem lovljenje in beleženje svetlobe. Še tako dober motiv nam ne bo zagotovil izjemne fotografije, če ne bo fotografiran v izjemni svetlobi. In nasprotno, včasih nam fantastično fotografijo zagotovi le dobra svetloba. Če hočemo posneti dobro fotografijo, moramo biti zelo pozorni na svetlobo okoli sebe. Zato se za lepo fotografijo splača vstati tudi zelo zgodaj ali pa zvečer malo dlje ostati na ulici.

5. Navpično ali vodoravno?

Ker sta naši očesi postavljeni drugo zraven drugega in ne drugo na drugem, smo nagnjeni k temu, da svet gledamo vodoravno. Fotoaparati nimajo možganov, zato v principu slikamo bolj pokončne stvari pokončno in bolj vodoravne stvari vodoravno. V glavnem velja, da fotografije z istim motivom (npr. človekom) v vodoravni izvedbi poudarijo bolj človeka v njegovem okolju, pokončna fotografija pa pozornost obrne bolj k človeku in manj k temu, v kakšnem okolju je.

6. Občutljivost senzorja ali ISO

Občutljivost našega medija za svetlobo se označuje s simbolom ISO (International Standards Organization). Manj občutljive nastavitve (ISO 100) so priporočljive pri močni svetlobi, na primer za fotografiranje na sončen dan zunaj. Občutljivejše nastavitve (ISO 400 ali več) uporabljamo za fotografiranje v zaprtih prostorih brez bliskavice in za slikanje zunaj, kadar je oblačno in temno. Večja občutljivost je dobra tudi za slikanje motivov v gibanju, ker lahko uporabimo večjo hitrost zaklopa.

7.  Fotografiranje z bliskavico

Običajna bliskavica na fotoaparatu je najuporabnejša za fotografiranje stvari, oddaljenih približno od tri do pet metrov. Pri šestih metrih ima svetloba le še četrtino moči. Svetloba bliskavice namreč z oddaljenostjo zelo hitro izgublja moč, po nekaj metrih je že prešibka, da bi bila uporabna. Bliskavica ima cel kup različnih nastavitev, zato temeljito preberite navodila!

8.  Sončni zahod ni motiv

Ne ustrašite se, ko okoli vas začne padati dež, sneg ali toča, ko bliskajo strele ali pa se pojavi megla. V takih pogojih ljudje običajno pospravijo svoje fotoaparate. Napaka! Posebne vremenske razmere so idealne za fotografiranje, saj nam pričarajo trenutke, ki so še posebej nabiti s čustvi. Vendar ne pozabite! Vremenske posebnosti nikoli niso same sebi namen (še najmanj sončni zahodi).

9. Zakon narave ali zlati rez

Kadar gledamo slike, kipe, zgradbe, nam je lahko nekaj takoj všeč ali pa tudi ne. Ko nas nekdo vpraša, zakaj, najpogosteje ne vemo. V teh občutkih je neki skupni imenovalec, zaradi katerega se nam nekaj zdi lepo. To je zlati rez – postavitev, ki velja za najpopolnejši kompozicijski zakon v naravi, saj celotna narava temelji na njem.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri