sindrom_racunalniski_vid

Zaradi sodobnega načina življenja in dela vedno več časa preživljamo za računalnikom. Zato ni nič presenetljivega, da se soočamo z glavoboli, zamegljenim vidom in bolečinah v vratu. Ti so posledica težave, ki jo imenujemo sindrom računalniškega vida.

Sindrom računalniškega vida lahko predstavlja velik problem in prizadane kar 75 % ljudi, ki delajo za računalnikom. S pomočjo spodnjih nasvetov boste spoznali, kako ga odpraviti.

Najprej pa: Kako veste, da ga imate?

Simptomi vključujejo:

  • utrujene oči
  • suhe oči
  • pekoče oči
  • občutljivost na svetlobo
  • zamegljen vid
  • glavoboli
  • bolečine v ramenih, vratu in hrbtu

Kaj ga povzroči?

Zmanjšano število utripov očesa

Med gledanjem računalniškega zaslona ali med branjem se utripanje očesa močno zmanjša. V povprečju na minuto utripnemo 14 krat, to število pa se za računalnikom zmanjša na zgolj štirikrat. To povzroči suh in pekoč občutek v očeh.

Rešitev: Bodite pozorni in če opazite, da premalokrat utripnete z očesom, to storite bolj pogosto. Vsakih 15 minut si vzemite odmor od računalnika. Po potrebi uporabite tudi kapljice za vlaženje oči.

Bleščanje in odsev monitorja

Zaradi odseva monitorja lahko naše oči postanejo utrujene. Zaradi tega začnemo mežikati in nekoliko drugače gledate, da bi se izognili bleščanju, kar je utrujajoče za oči.

Rešitev: Monitor premaknite tako, da vam svetloba skozi okna ne sije neposredno vanj ali za računalnikom. Zatemnite tudi okna, če vam sonce sije v monitor.

Če imate luč nad glavo, lahko to povzroči bleščanje. Uporabite žarnico, ki oddaja celoten spekter ali pa ima manj vatov. Sicer pa namesto stropne luči uporabite raje namizno svetilko, ki bo osvetlila samo področje dela oziroma papir, ne pa tudi vaših oči in monitorja.

Odstranite vse, v čemer se svetloba lahko odseva.

Še nekaj napotkov:

Poskrbite za učinkovito delovno okolje: monitor naj bo v pravilni višini, tako da vam ne bo treba gledati gor ali dol. Oddaljen naj bo 50–60 cm, prav tako naj bo prave velikosti (ne premali). Glede na svetlost prostora nastavite tudi svetlost in kontrast monitorja. Pomembno je tudi, da je ta vedno čist.

Preberite še:

Sorodni članki

Kako lahko računalnik škoduje zdravju

Danes ljudje veliko časa preživimo pred računalnikom. Nekaterim takšno delo narekuje služba, drugi pa pred računalniškim zaslonom veliko preživijo zaradi privlačnosti družabnih omrežij...
None

Doktor, ne vidim dobro

Skrajni čas je, da enkrat za vselej prenehate ignorirati svoji dragoceni kroglici v očesnih jamicah in jima končno zagotovite zaščito, po kateri kričita.

12 najboljših napotkov za zdrave oči

Preberite nekaj napotkov okulistov, s katerimi boste lahko dober vid brez velikih naporov ohranili tudi do pozne starosti.
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Zakaj bi se morali odpraviti na sprehod v soju polne lune

Danes si privoščite nočni sprehod v soju polne lune. 
Več...

3 stvari, ki jih morate narediti, preden vstopite v razmerje

Za nekaj stvari morate poskrbeti, že preden najdete idealnega partnerja.
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri