10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Te navade vam lahko skrajšajo življenje

Te navade vam lahko skrajšajo življenje (foto: profimedia) profimedia
22. 12. 2018

Običajno se sploh ne zavedamo, da počnemo kaj od naslednjega …

Nekatere navade lahko skrajšajo ali otežijo vaše življenje, saj škodijo zdravju in povečujejo tveganja za različne bolezni. Če imate katero od naštetih, se je čim prej skušajte znebiti.

Večerni in nočni prigrizki

Priznajmo: vsi smo ob večernem filmu že pojedli vrečko čipsa, nekaj božičnih piškotov, pa tiste ostanke čokolade … Če se je to zgodilo le nekajkrat, se ne potrebujete vznemirjati. Ko to postane navada, pa vas bi moralo skrbeti. Nočni prigrizki namreč lahko povečajo tveganje za diabetes in srčne bolezni, saj se poveča stopnja trigliceridov. Trigliceridi so krvne maščobe, ki se kopičijo v maščobnih tkivih, znebite pa se jih zelo težko.

Preslana hrana

Težko je reči, kaj je preslano, saj imamo različen okus, zato se količina soli v obrokih razlikuje. Če dodate še čips in druge slane dodatke, ste priporočeno količino verjetno presegli. Sol škodi ledvicam in srcu, zaradi česar lahko zbolite za diabetesom, doživite kap in imate več možnosti za srčne bolezni. V nekaterih primerih lahko prevelika količina soli povzroči celo smrt.

Gledanje nanizanke dolgo v noč

Se vam je že zgodilo, da ste naenkrat pogledali kar 5 delov vaše priljubljene nanizanke, ko ste pogledali na uro, pa ste ugotovili, da bo kmalu že jutro?

Gledanje televizije dolgo v noč vas stane dragocenega nočnega počitka. O tem so naredili celo študijo, v kateri so ugotovili, da so posamezniki, ki so bedeli dolgo v noč, pogosteje poročali o nespečnosti, slabši kvaliteti spanca in težavah pri vzpostavljanju spalnega ritma, saj niso morali zaspati. Vse to pa povzroča utrujenost tudi čez dan, zaradi katere sprejemate slabše odločitve glede prehrane, se težko zberete in imate več možnosti, da boste povzročili prometno (ali drugo) nesrečo.

Ne nitkate zob

Bolezni dlesni lahko skrajšajo življenje, to pa preprečite z rednim nitkanjem zob. S tem zmanjšate število mikroorganizmov v ustih in imate posledično manjše možnosti za infekcijo v ustni votlini. Zdrave dlesni ne krvavijo, zato bo posledično v vaš krvni obtok vstopilo manj bakterij in virusov, kot bi jih v nasprotnem primeru.

Grizenje nohtov

Grizenje nohtov ni le nadležna in neolikana navada, ampak lahko tudi resno škodi vašemu zdravju. Za nohti se namreč skriva veliko bakterij, ki jih naberete skozi cel dan, ko se dotikate stvari, nato pa jih prenesete v usta. In obratno - bakterije iz ust prenesete na roke, zato se vam na prstu naredi vnetje, ki lahko seže vse do kosti. Bakterije pridejo tudi v kri in povzročijo sepso, ki zelo ogrozi zdravje.

Preskočite zajtrk

Z razlogom pravimo, da je zajtrk najpomembnejši del dneva. Prvi jutranji obrok uravnava vaš apetit, zato takoj po prihodu na delovno mesto ne posežete po čem sladkem, saj imate občutek sitosti. Verjetneje se boste odločili za zdrav prigrizek in kosilo ter s tem poskrbeli za pravilno prehranjevanje. V nasprotnem primeru pa hitro naberete odvečne kilograme, debelost pa, kot veste, povzroča mnogo zdravstvenih težav in v ekstremnih primerih smrt.

Preverite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri