10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

28 fenomenalnih nasvetov za visoko in srečno starost!

28 fenomenalnih nasvetov za visoko in srečno starost! (foto: Profimedia) Profimedia
20. 7. 2019 Vir: liza.aktivni.si

Skrb za telo in duha je eden ključnih dejavnikov srečne starosti.

Ljudi, ki doživijo sto let, skoraj vsi občudujejo, medtem ko se znanstveniki strinjajo, da genetika nima skoraj nič opraviti z visoko starostjo. Geni na dolgo življenje namreč vplivajo le v 10 odstotkih, za preostalih 90 pa smo odgovorni sami. 

Kava je zakon

Pijte kavo brez sladkorja, vendar ne več kot tri skodelice na dan.

Počnite to, kar imate radi

Hobiji zmanjšujejo stres in podaljšujejo življenjsko dobo za dve leti, tako so vsaj pokazale raziskave.

Naredite domači kruh

Če ne morete jesti obrokov brez kruha, specite domač kruh iz polnozrnate moke. Kupljeni kruh ima po navadi kup dodatkov.

Ljubite se

Redni seks lahko podaljša življenje za pet let, zato se ne bojte prepustiti strastem.

Mislite pozitivno

Obkrožite se z ljudmi, ki v vas vzbujajo najlepša čustva in vam vračajo nasmeh na obraz tudi takrat, ko vam ni do smeha.

Shutterstock

Zmerno z mesom

Naj bo meso občasno na vašem jedilniku, a nikar ne pretiravajte z njim. 

Pustite kajenje

Cigarete vam jemljejo dragocene minute življenja in lahko privedejo do številnih bolezni, zlasti pljučnih in na dihalih.

Čiščenje rešuje

Pri sesanju in pranju tal porabite do 300 kalorij, čiščenje pa krepi kosti in mišice ter vrne srce v formo.

Nič brez ljubezni

Ljudje v srečnih zakonih živijo dlje, vsaj tako kažejo študije. Zakon, v katerem se prepletata nerazumevanje in nasilje, povečuje stopnjo stresnih hormonov, ki so vzroki bolezni in na koncu prezgodnje smrti. 

Nega zob

Zlomljeni zobje lahko povzročijo velike zdravstvene težave, zato pravočasno poskrbite za karies.

Ne izogibajte se zdravniku

Vsaka večja sprememba v telesu – bolečine v trebuhu, sledi krvi v urinu ali blatu – so znak, da morate obiskati svojega osebnega zdravnika.

Super semena

Chia semena so polna beljakovin, zdravih maščob, magnezija in antioksidantov.

Poskusite: 5 slastnih pudingov s chia semeni

Rdeče grenivke

Imajo veliko protivnetnih karotenoidov in likopena, ki zmanjšuje tveganje za nastanek tumorjev.

Zaposlite možgane

Reševanje križank, igranje iger, šah … Vse te dejavnosti preprečujejo propadanje možganov.

Shutterstock

Kadarkoli pijte čaj

Bogat je z antioksidanti in ima pozitiven učinek na krvne žile.

Predelana hrana in maščobe

Če še niste, je pravi trenutek, da se odpoveste težki, predelani hrani, ker uničuje srce.

Voda na prazen želodec

Pred zajtrkom in prvo jutranjo kavo popijte kozarec mlačne vode. Na ta način boste izboljšali prebavo in pospešili metabolizem. V vodo lahko dodate nekaj kapljic limone in malo medu.

Vzljubite stročnice

Imajo veliko fosforja, magnezija, železa in cinka, ti minerali in vitamini pa krepijo imunski sistem.

Kalorično in zdravo

Mandlji so zdravilo za srce, bogati so z dobrimi maščobami in beljakovinami.

Čebula

Bogata je s fosforjem in magnezijem ter odličen vir vitamina K.

Bodite previdni z zdravili

Zdravil proti bolečinam ne uporabljajte prepogosto, saj povečujejo tveganje za srčno in možgansko kap.

Sedenje ubija

Spočijte se od sedenja in se vsako uro razgibajte. Zapomnite si, da sedenje uničuje mišice, hrbtenico in s tem vaše življenje.

Ribe

Prehrana, bogata z maščobnimi kislinami omega 3, je pomembna za dolgo in zdravo življenje.

Močna zelenjava

Od zelenjave so nutricionisti na vrh seznama najboljših živil na svetu dali papriko, paradižnik in brokoli.

Super živila

Jajca so bogata z beljakovinami in maščobami, če jih jeste zmerno, se vam v krvi ne bo povišal holesterol. Največji učinek imajo zjutraj.

Hišni ljubljenčki so pravo zlato

Hišni ljubljenčki nas nasmejejo in izboljšajo naše razpoloženje, skrb zanje pa pospeši izločanje hormonov sreče.

Preverite: Tako zdravijo mačke

Profimedia

Vadite štirikrat tedensko

Redno gibanje upočasni nastanek osteoporoze in propadanje mišic, izboljša razpoloženje in kakovost življenja. Gibanje uravnava ravnovesje hormonov in stabilizira krvni tlak.

Manj kruha, več sreče

Izogibajte se kruhu, testeninam in drugim izdelkov, ki so iz bele moke.

Preberite še:

Skrivnost dolgega življenja in vitalnosti: 9 nasvetov stoletnikov

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri