10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

5 nasvetov za zdravo jesen

5 nasvetov za zdravo jesen (foto: Peter Conlan | Unsplash) Peter Conlan | Unsplash
28. 9. 2018

Dan se krajša, tudi temperaturna razlika med dnevom in nočjo je večja … Hitro lahko zbolimo. Poskrbite za krepak imunski sistem. Tu je 5 nasvetov, kako.

Privoščite si dovolj spanca

Dober spanec, predvsem pa dovolj spanca nas ohranja srečne in zdrave.

Študije kažejo, da pomanjkanje spanca močno oslabi imunski sistem, zato smo bolj dovzetni za okužbe. Dodatno prispeva tudi k utrujenosti in razdražljivosti, pri mnogih je razlog za pridobivanje teže.

Ppravijo sicer, da bi bilo idealno od 8 do 10 ur spanca, vendar je treba upoštevati, da smo si različni. Morda vam bo zadostovalo 7 ur spanca, nekomu bo dovolj 9. Sami ugotovite, koliko ur potrebujete. Prav tako se ne branite popoldanskega počitka.

Ne zapletajte

Ne zapletajte, ne pretiravajte, ne postavljajte si nerealnih ciljev. Povedano drugače: ne spravljajte se v stres.

Ko boste razmišljali o novih ciljih ne pozabite upoštevati vseh trenutnih obveznosti in vašega trenutnega urnika. Zastavite si manjše oziroma kratkoročne cilje in ko bodo doseženi, dodajte nove stvari. To se obnese veliko bolje, kot če greste na vse ali nič in se po nepotrebnem izpostavljate stresu.

Vitamin D

Obstajata dve obliki vitamina D in obe imata pri človeku približno enako učinkovitost. Vitamin D3 telo med drugim tvori samo ob izpostavljenosti sončni svetlobi, nekaj pa ga dobimo tudi iz hrane (sardine, skuše, som, jajčni rumenjak, maslo …). V tem delu leta se seveda raven 'sončnega' vitamina D zmanjša, saj več časa preživimo v zaprtih prostorih.

Zato v tem letnem času ne pozabite preveriti raven vitamin D, ki ohranja naše kosti močne in podpira imunski sistem. Številne raziskave so pokazale tudi, da preprečuje nastanek raka na dojkah.

Kupujte sezonska živila

Buče, temno listna zelenjava, jabolka, hruške, rdeča pesa, oreh, kapusnice …  Jesen kot le malokateri letni čas ponudi ogromno zdravih poslastic in pravih vitaminskih bomb, ki poskrbijo za ohranjanje zdravja v hladnejšem delu leta.

Jejte sveža živila, pripravljajte slastne juhe, pisane priloge ali se posladkajte.

Poglobite se vase

Jeseni se energija iz listov in stebel preseli v korenine. Tudi vi si vzemite čas zase, za prizemljitev in povezovanje z najglobljimi deli sebe. Popoldne preživite v naravi, v miru spijte skodelico toplega čaja, prakticirajte jogo in v tišini meditirajte. Ne bojte se biti sami.

Jesen vabi, da se umirimo in obrnemo navznoter. Poskrbite torej za ohranjanje ravnovesja, upočasnite, ko je potrebno, obogatite jedilnik s sezonskimi živili in kljub temnejšim in hladnejšim dnem prežviljajte čas v naravi in dihajte s polnimi pljuči.

Preberite tudi: 10 razlogov, zakaj bi morali vsako jutro piti vodo z limono 

In še ideja za izlet: Veli Badin — jesensko zardela ušesa Istre 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri