skupinska-vadba-razmisljanje

Kaj storiti, ko so vaše misli na tečaju joge, na skupinski vadbi, v fitnesu ... polne krutih nagovorov samemu sebi o telesu in njegovih domnevnih primanjkljajih, pomanjkljivostih in hibah? Na naslednji način se boste tega končno znebili in se začeli osredotočati na pomembnejše.

Včasih smo vsi malce raztreseni in težko se osredotočimo. Misli nam švigajo od seznama opravkov k službenim obveznostim in domačim zdraham, naše telo pa izvaja znane vaje in položaje. Možgani navsezadnje povsem običajno delujejo. Tako kot se naše telo premika iz položaja v položaj, tudi naše misli švigajo v ritmu.

Kaj pa takrat, ko so na tečaju joge oziroma kjerkoli naše misli polne krutih nagovorov samemu sebi o telesu in njegovih domnevnih primanjkljajih, pomanjkljivostih in hibah?

Notranji monolog, ki je osredotočen na poudarjanje negativnih lastnosti telesa, vodi v občutek krivde, sramu in nepotrebnih primerjav. Na tak način postane pozitivna (kaj šele mirna) izkušnja praktično nemogoča, ker vas bo ves čas obremenjeval odpor do samega sebe in morda celo do drugih.

Ko se izgubljate v tovrstnih mislih, ste v resnici vsepovsod, samo na telovadbi ne. Vaše oči preiskujoče begajo po prostoru in primerjajo postavo, obliko, lastnosti, prožnost in sposobnosti vesh ostalih. Morda začnete primerjati celo oblačila in priljubljenost posameznika oziroma kako zelo vsi res »spadajo« v ta prostor.

Primerjanje z drugimi je zelo spolzek teren, ki se lahko vleče v nedogled in ogrozi občutek lastne vrednosti, samozavest in telesno samopodobo.

Če vas med vadbo pogosto zmotijo tovrstne misli, vam ponujamo pet praktičnih načinov, da se boste lahko bolj osredotočili na samo izvajanje joge ali druge vadbe.

1. Omehčajte svoj pogled

Pri jogi se pogosto govori o tem, da mora biti naš pogled mehak, ker s tem v položajih ohranjamo občutek lahkosti in miru.

Napete in priprte oči povzročijo napetost, ki se nato razširi po našem telesu in mislih, medtem ko so pri mehkejšem pogledu tudi misli prijaznejše. Na tak način bomo tudi manj obsojali, grajali in zahtevali.

V prostor zato vstopite z mehkim pogledom in se potrudite, da boste med celotnim izvajanjem vaj ohranjali mehak pogled. Nato poskušajte na tak način gledati tudi druge.

Če se boste osredotočali na mehak pogled, se po vsej verjetnosti tudi primerjali ne boste, zato poskusite še s tem: poskušajte s takšnim pogledom gledati tudi nase.

  • Omehčajte svojo osredotočenost in obrazne mišice,
  • pozornost pa s fizičnih položajev preusmerite na dihanje.

Ko boste začutili, da ste čelo ali čeljust spet napeli, pa se spet osredotočite na pogled.

2. Nase glejte kot na del celote

Kadar se primerjamo, to pogosto vodi v tuhtanje o tem, da nekam ne spadamo, da smo drugačni in posledično se osamimo. Če si boste v spomin priklicali resnični pomen joge oziroma skupinske telovadbe (skupnost), se boste s tem konkretno opomnili, da navsezadnje le pripadate nečemu večjemu.

Namesto da kritizirate svoje telo, se osredotočite na druge stvari v prostoru, nase pa poglejte še v povezavi s svetom, ki vas obkroža. Dobro si ga oglejte: barve, oblike, naravo, arhitekturo in lepoto svetlobe. Pomislite, da ste del večje skupine – in sveta – ter razmišljajte o tem, kako močna je pravzaprav vaša pripadnost.

3. Uporabljajte mantro

Mantra je lahko zelo močna, ker besede neposredno vplivajo na telesno samopodobo in samozavest. Bolj se boste v mislih primerjali, več sramu in krivde boste občutili. Po drugi strani pa boste z večjo osredotočenostjo na prijazno prigovarjanje samemu sebi postali tudi bolj odprti in sočutni.

Preden vstopite v prostor za vadbo, postojte in si vzemite čas za kratko potrditev oziroma mantro, ki si jo boste lahko ponavljali skozi celotno izvajanje. Najbolje, da se nanjo osredotočite, še preden vstopite v prostor, ki v vas vzbuja negativne občutke o vašem telesu.

Vaša mantra je lahko

  • sestavljena tudi iz samo ene besede (denimo »zaupanje«),
  • lahko je izjava v obliki »sem« (npr. »dovolj dober sem«) ali pa
  • preprost, kratek stavek (recimo »sem močna in lepa«).

Če vam tuhtanje o izbiri pravih besed predstavlja težave, pa izberite mantro iz kakšnega obstoječega citata ali drugega vira navdiha iz vašega življenja.

Mantra predstavlja vir vaše moči, kar pa ne pomeni, da boste s prepričevanjem samega sebe kaj dosegli. Gre za namensko izvajanje, ki vam bo pomagalo, da boste nase začeli gledati na nov in pozitiven način.

Več: 3 načini, kako možgane naučiti, da boste verjeli vase 

4. Z rokami pri srcu se osredotočite na trenutek

Če ste že kdaj izvajali jogo, vam je verjetno znana anjali mudra (poklon). Mudro izvedemo stoje ali sede, roke sklenemo pri srcu in se povežemo s samim seboj in trenutkom; to ponuja priložnost za tih razmislek.

Kadar se primerjamo z drugimi, nismo osredotočeni na prave stvari, ker obsedeno tuhtamo o zunanjih dejavniki. Zato lahko to mudro izkoristite, da se spet osredotočite. Pomislite, da gre pravzaprav za gumb za ponovni zagon – fizični opomnik, da se moramo znebiti primerjanja in se osredotočiti na trenutek.

Dlani močno stisnite skupaj in se osredotočite na občutek bližine obeh dlani in konic prstov. Nekaj časa se na ta občutek osredotočajte ter globoko vdihnite in izdihnite. Štetje vdihov vam bo pomagalo, da boste še bolj poglobili osredotočenost in odpravili misli o sebi in drugih.

V tem položaju ostanite tako dolgo, kot vam ustreza, in ne pozabite, da se lahko tega lotite, kadarkoli in kjerkoli se vam zazdi.

5. Kadar se zalotite pri primerjanju s kom drugim, mu zaželite vse dobro

Ko imate slab dan, je občutek hvaležnosti do lastnega telesa praktično nemogoče doseči. To seveda ne pomeni, da je negativno razmišljanje o sebi sprejemljivo.

Če boste nekomu zaželeli dobro, se boste s tem lepo zoperstavili občutkom zamere in zavisti, hkrati pa boste v sebi odkrili naravno sposobnost ljubezni do drugih – celo neznancev.

Dobre želje izvajamo v tišini, kar pomeni, da jih lahko slišite samo vi. S tem znotraj sebe gojite pozitivnost, navzven pa širite dobroto.

Da boste to lahko izvajali, najprej pomislite, kdaj ste polni občutka krivde, sramu in primerjav. Nato se ustavite in parkrat vdihnite, da boste prevetrili misli in se umirili. Z mehkim pogledom se osredotočite na osebo ali predmet, na katerega se odzivate, in si tiho recite »želim ti dobro«. To ponavljajte, dokler ne boste začutili, da ste se premaknili, tako fizično kot psihično. To ponavljajte kolikorkrat bo potrebno, da vam bo odleglo in se boste lahko osredotočili na trenutek.

Če boste to počeli s sočutjem in potrpežljivostjo, boste s pomočjo teh nasvetov bolj prisotni. Manj se boste obremenjevali s primerjanjem, ki ničemur ne služi. Poleg tega boste tako razvili pozitiven odnos do lastnega telesa, ker boste imeli več energije, da se boste lahko osredotočili na svoje sposobnosti, talente in posebne izkušnje. Lahko jih uporabite pri premagovanju slabe telesne samopodobe.

Ponavljanje, doslednost in čas so ključni pri premagovanju pogostih primerjav, zato bodite nežni do sebe, hkrati pa se na tak način tudi postavite zase.

To si zaslužite, vaše telo pa si zasluži, da ste do njega prijazni.

Sorodni članki

Odkrijte tišino in mirnost. Privoščite si Lifeclass »Mind vikend« v Portorožu

Skozi uporabne tehnike sproščanja in uravnavanja stresa vas bo 3 dni vodila dr. Tjaša Šubic. Je udeleženka strokovnih izobraževanj pod vodstvom utemeljiteljev programa Mindfulness-Based...
Meditacijo lahko izvajate tudi v naravi.

Meditacija – ključ do notranje moči

Meditacija ni spanec, temveč ‘aktivno umirjanje’. Šele ko umirimo brbotanje našega zavednega uma, lahko resnično prisluhnemo sebi – in drugim.

Tek in ravnotežje

Ne glede na to, kako se naša tehnika spreminja sorazmerno s časom našega prakticiranja teka, je stabilen korak vsekakor osnova, je čvrst temelj, ki bo našemu telesu omogočil, da...
Najbolj brane vsebine

Se ne morete znebiti maščobe na trebuhu? Morda imate te slabe navade

Če maščobni obročki kar nočejo stran in se celo povečujejo, imate skoraj zagotovo vsaj eno od naslednjih navad. Čas je, da ukrepate.
Več...

Oblikujemo spodnji del telesa: 5 obveznih vaj

Tokrat se posvetimo spodnjemu delu telesa, torej zadnjici, stegnom, mečam, bokom ... Naslednjih 5 vaj morate obvezno dodati vašemu treningu. 
Več...

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

13 korakov, kako spet začeti verjeti vase

Vsi se kdaj zataknemo v nekaj, kar nas ovira, včasih pa sploh ne najdemo prave motivacije, da bi začeli delati na spremembi, ki jo nujno potrebujemo. kako se zares vzljubiti in privabiti v življenje same dobre stvari? Postavite sebe na prvo mesto že danes!
Več...

Ne boste verjeli, kakšne POSLEDICE na telesu pušča vadba z utežmi (za zdravje gre!)

Če ste do sedaj vadbo z utežmi radi preskočili, boste odslej verjetno ravnali drugače. Navdušimo vas s posledicami, ki jih ta lahko prinese.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri