10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

5 znanstveno podprtih trikov, ki vam pomagajo zaspati

5 znanstveno podprtih trikov, ki vam pomagajo zaspati (foto: Profimedia) Profimedia
26. 4. 2017

Spanec je naravni proces in bi torej moral potekati samodejno in brez težav. Vsak izmed nas si verjetno želi, da bi to bilo res.

Nemiren spanec za večino ljudi najverjetneje ni nova zgodba. Nekateri se s to težavo spopadajo večkrat, drugi malo manj pogosto. Primanjkljaj spanca ima negativne učinke na naše telo in naše počutje, zato je ključnega pomena, da poskrbimo za spanec, ki naj bi idealno trajal vsaj 6 ur.

Nasveti, ki jih po navadi prejmejo tisti, ki slabo spijo so: zmanjšanje vnosa kofeina, vzpostavitev redne spalne rutine, športna aktivnost, pravilna prehrana. Na žalost ti nasveti ne pomagajo vedno, zato smo poiskali 5 trikov za dober spanec, ki so bili podprti z nedavnimi znanstvenimi raziskavami.

1. Odložite aktivne zapestnice

Uporabnikih aktivnih zapestnic in pametnih ur, ki beležijo vašo telesno aktivnost, srčni utrip, spanec in podobno, ponoči se od njih poslovite. Čeprav so vam lahko v pomoč pri prepoznavanju faktorjev, ki vplivajo na vašo kakovost spanca, pa nove raziskave kažejo, da se zaradi njih lahko preveč obremenjujete. V njih lahko prepoznamo tudi razloge za nerealistična pričakovanja oziroma predstave glede kakovostnega spanca, zaradi česa ste lahko v končni fazi le še bolj pod stresom, kar zopet lahko vodi v slabši spanec.

2. Pospravljena spalnica

Razmetan prostor, kjer spite, je lahko razlog za slab spanec oziroma primanjkljaj le tega. Pogled ali že samo razmišljanje o kupu oblek na stolu, mizi polni papirjev, vašim možganom pošilja signale, da vas čaka delo, ki ga morate opraviti. Na ta način ste zopet aktivni, namesto, da bi svoje telo umirili in pripravili na spanec.

3. Zatemnitev prostora

V zatemnjeni spalnici boste lažje zaspali in tudi spali boste lahko dlje, če vas ne bodo obdajali moteči svetlobni dražljaji (poleg naravne svetlobe sem sodijo tudi televizijski ekrani, telefoni). Zatemnjen prostor je še toliko bolj pomemben za ženske, kajti kot je pokazala nedavna raziskava, se pri ženskah pojavi večja verjetnost za moten spalni vzorec.

4. Popoldanski počitek

Zveni predobro, da bi bilo res, kajne? Znanstveniki so v nedavni študiji izpostavili dejstvo, da bi si ljudje poleg spanca morali privoščiti tudi počitek. Hiter popoldanski počitek naj bi telesu dal več energije kot dodatna skodelica kave, pomembno je le, da traja do največ 30 minut.

5. Poslovite se od družbenih omrežij

Pred spancem pravočasno odložite svoje telefone in ugasnite vse aplikacije ter prekinite povezavo z internetom. Pred kratkim je bila izvedena raziskava, v kateri je sodelovalo 1800 mladih odraslih (starih med 19 in 32 let). Tisti, ki so navedli, da redno in tudi v daljših časovnih intervalih brskajo po spletu in uporabljajo različne aplikacije, so hkrati navedli tudi, da imajo bolj pogosto nemiren spanec.

Preberite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri