10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Če želite shujšati, zjutraj ne počnite tega

Če želite shujšati, zjutraj ne počnite tega (foto: Profimedia) Profimedia
22. 9. 2017

Vi ste odločeni, da se boste znebili kakšnega kilograma … Pa je videti, da je ta kilogram prav tako odločen, da ostane. Bi verjeli, da vpliva tudi to, na katero nogo vstanete?

No, ne dobesedno. A stvar je takšna, če ste preizkusili že čisto vse, pazite torej pri porcijah, ne spomnite se več, kdaj ste nazadnje zavili v restavracijo s hitro prehrano, tudi gibanje vam je zlezlo pod kožo, pa ni rezultata, potem po mnenju dr. Susan Peirce Thompson, predsednice inštituta Sustainable Weight Loss, verjetno že zjutraj delate naslednje 'napake' ...

Kar morda zavira vaš napredek.

Predolgo spite

Zagotovo ste že slišali, da je pomanjkanje spanca povezano z odvečnimi kilogrami. To se namreč poigrava z našimi hormoni – manj spanja pomeni manj leptina (uravnava občutek sitosti), več grelina (spodbuja tek) in manj rastnega hormona, ki telesu pomaga, da postane vitko in močno. Smo vas zmedli?

Vse to o pomanjkanju spanca drži. A kot kaže tudi obratno – preveč spanca torej – ni vedno najboljše. Študija, objavljena v publikaciji PLOS One, je pokazala, da več kot 10 ur spanca prav tako vpliva na pridobivanje teže.

Zato se splača potruditi in zvečer oditi prej v posteljo, zjutraj pa pozabite na gumb za ponovno bujenje.

Ne odgrnete okna

Ko se skobacate iz postelje, najprej stopite k oknu in v sobo spustite svetlobo. Če imate sobo na sončni strani, toliko bolje. Če zjutraj vstajate zelo zgodaj in je še mrak, pa za sončno kopel poskrbite kasneje v dopoldnevu.

Jutranje sonce je namreč tisto, ki vam lahko pomaga pri izgubljanju kilogramov, pravijo znanstveniki. Da se številka na tehtnici premakne, pa naj bi zadostovalo že 20 minut izpostavljanja t. i. modri sončni svetlobi. Vaša notranja ura se bo sinhronizirala – s tem pa tudi raven hormonov, srčni ritem, metabolizem, porabljanje kalorij …

»Če oseba ni izpostavljena svetlobi v ustreznem času, lahko to vrže iz tira notranjo uro, za katero je znano, da uravnava metabolizem. Posledično se naberejo odvečni kilogrami,« pravi dr. Phyllis Zee, ena od avtoric raziskave. V raziskavi so ugotovili, da imajo ljudje, ki so zjutraj izpostavljeni svetlobi bistveno nižji ITM, v primerjavi s tistimi, ki niso in se ves čas zadržujejo v zaprtih prostorih.

Kdaj je najboljši čas? Med 8. in 12. uro. Celo na oblačen dan je svetloba zunaj boljša od umetne, ki jo uporabljamo v prostorih.

Nasvet: modro svetlobo oddajajo tudi elektronske naprave, zato jih pred spanjem raje ne uporabljajte, ker zmedejo notranjo uro.

Greste mimo tehtnice

Na univerzi Cornell so dve leti opazovali 162 žensk in moških s prekomerno telesno težo in prišli do naslednje ugotovitve: tisti, ki so se vsako jutro stehtali, so bili pri hujšanju uspešnejši, prav tako so bili uspešnejši pri ohranjanju novo pridobljene teže.  

Najboljši čas za tehtanje je takoj po jutranjem obisku stranišča in pred zajtrkom.  

Vendar tehtanje ne sme postati obsedenost. Tehtnica konec koncev ne loči mišic in kosti od maščobe. Zato se priporoča tudi merjenje obsegov.

Skoparite pri zajtrku

Da je zajtrk zelo pomemben obrok, čivkajo že vrabci na strehi, kajne? Raziskave to pač vedno znova potrjujejo.

Pravijo pa tudi, da pri zajtrku ne gre skopariti. Tisti, ki si vsak dan privoščijo uravnotežen zajtrk, ki vsebuje tako beljakovine kot ogljikove hidrate, pa tudi nekaj sladkega (npr. sadje), poročajo, da imajo čez dan manj težav z volčjo lakoto in željo po sladkem, v primerjavi s tistimi, ki imajo zjutraj zelo nizkokaloričen zajtrk brez ogljikovih hidratov. Prvi so se prav tako lažje držali zastavljenega cilja. In še več, imeli so tudi nižjo raven hormona grelina, ki uravnava apetit.  

Ne posteljete postelje

Pri National Sleep Foundation so odkrili, da tisti, ki zjutraj posteljejo, ponoči veliko bolje spijo.

In še ena pozitivna stran.

Morda zveni smešno, toda Charles Duhigg, avtor knjige The Power of Habit, piše, da lahko na videz še tako preprosta navada kot je postiljanje postelje vpliva na to, da razvijete še kakšno dobro (jutranjo) navado – npr. priprava zdrave malice za s seboj.

Prve minute so temelj. Gradite torej na dobrih jutranjih navadah, ker boste od tega imeli veliko pozitivnega.

Preberite še: Preproste jutranje navade, ki bodo spremenile vaš dan 

In preizkusite ... Trening pred zajtrkom: 5 vaj za popoln začetek dneva 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri