par

Globoko v sebi vsi nosimo ikigai. Na japonski Okinavi pravijo, da je ikigai razlog, zaradi katerega zjutraj vstanemo.

Okinava spada med t. i. modra območja – kraje, kjer ljudje živijo izjemno dolgo in tudi v visoki starosti ostajajo zdravi in vitalni.

Zelo dobro Okinavo pozna Dan Buettner, avtor knjige Blue Zones: Lessons on Living Longer from the People Who’ve Lived the Longest, in pravi, da ikigai nikakor ni vezan zgolj na Okinavo.  

Ko so znanstveniki preučevali modra območja, so namreč ugotovili, da so za dolgoživost ključni:

  • prehrana,
  • gibanje,
  • življenjski cilj ali ikigai, kot mu praviji Japonci,
  • dobri odnosi s prijatelji in družino, pa tudi
  • dobro razporejanje časa, kar zmanjšuje stres.

Stvari, ki jih lahko vsakdo prenese v svoje življenje.

Okinavski stoletniki uživajo veliko hrane rastlinskega izvora, zelo raznoliko, in vključujejo veliko zelišč in zdravilnih rastlin, kot so ingver, kurkuma in pelin.

Več: Zakaj je ingver tako zdrav? 

Držijo se tudi zelo zanimive starodavne skrivnosti oz. pravila – pri 80-odstotni sitosti nehajo jesti, nikoli se ne najedo do sitega torej, s čimer se izognejo številnim tegobam. Ker ima vsak lasten vrt, pa ostajajo tudi vseskozi telesno dejavni. Buettner njihovo vitalnost in gibljivost pripisuje tudi življenjskemu prostoru – Okinavčani v glavnem sedijo kar na tleh, s sedanjem in vstajanjem pa krepijo sklepe in stabilnost.

Vse to pa jim najbrž ne bi kaj dosti pomagalo, če ne bi vedeli, kaj je smisel življenja, ki je za večino kar življenje samo.

Hector Garcia v knjigi Ikigai: The Japanese Secret to a Long and Happy Life opisuje ikigai kot 'stičišče tistega v čemer smo dobri in tistega, kar radi delamo'. Le da se nekateri namesto na denar in slavo osredotočajo na nekaj večjega od materialnega bogastva – smisel življenja.

Okinavčani se le redko ukvarjajo s preteklostjo, usmerjeni so v sedanjost in imajo pozitiven odnos do življenja, kar delijo z družino in dobrimi prijatelji. Druženje je hkrati tudi pomemben element dolgoživosti. To ne spodbuja le občutka pripadnosti, temveč tudi zagotavlja, da bodo imeli ljudje vedno nekoga, ki jim bo pomagal, kar vliva občutek varnosti in briše skrbi.

Kako odkrijete svoj ikigai

Ikigai sestavljajo štirje elementi:

  • Tisto, kar imate radi (strast)
  • Tisto, kar potrebuje svet (poslanstvo)
  • Tisto, v čemer ste dobri (naloga)
  • Tisto, za kar ste plačani (poklic)

10 pravil, ki pomagajo odkriti ikigai

Hector Garcia in Francesc Miralles v knjigi Ikigai opišeta deset pravil, ki pomagajo odkriti ikigai.

1. Ostanite aktivni.

2. Upočasnite življenje.

3. Nikoli se ne najejte do sitega (pravilo 80 %)

4. Obkrožite se z dobrimi prijatelji.

5. Vsak dan se gibajte.

6. Smejte se in zaznavajte okolico, predvsem ljudi.

7. Povežite se z naravo.

8. Zahvalite se vsemu, kar vam polepša dan.

9. Živite v trenutku.

10. Sledite svojemu ikigai – življenjskemu smislu.

Vprašajte se, kaj je tisto, kar vam daje občutek svobode, občutek, da živite … in še naprej počnite to. Težava številnih je, da prenehajo biti radovedni in ne iščejo novih izkušenj, ko prevzamejo odgovornosti in zgradijo rutino.

A to lahko spremenite. Bodite radovedni.

Preberite še:

 

Sorodni članki

10 prehranjevalnih navad, ki vam bodo podaljšale življenje

Vse se je začelo pred več kot sto leti. Takrat je revija National Geographic na teren poslala svoje ljudi, da raziščejo, zakaj v nekaterih državah ljudje živijo dlje in...

Resnična moč sočutja do sebe (+30-dnevni izziv za lažje doseganje ciljev)

Vse misli in besede, ki jih namenjamo sebi, močno vplivajo na naše vsakodnevno življenje.
None

Svetovna dieta

Vsi si želimo, da bi starost dočakali zdravi, vitalni in vitki. Če spremenimo nekaj svojih prehranjevalnih navad, se nam želja lahko uresniči. Francoska strokovnjaka za prehrano...
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Vadba za celo telo: Kombinacija počepa in planka

Naj bo tokratni trening drugačen - izvajajte le dve vaji in z njima razgibajte celo telo. Menite, da je izziv prelahek?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri