zenska

Če nam podoba v ogledalu ni všeč, če smo s sabo nezadovoljni ... nekaj je treba storiti, a brez pritiska. Tu je 9 odličnih nasvetov, ki jih vsekakor velja upoštevati.

Tanja Maljevac, psihodinamska psihoterapevtka in coach, in Metka Kuhar, redna profesorica na področju socialne psihologije (FDV) in avtorica knjige V imenu lepote, vsem svetujeta:

1. Fizična aktivnost: vsaj dvakrat na teden, a najdite svoj način, nekaj, v čemer res uživate – naj bo to sprehod v naravi, tek, ples, joga, kolesarjenje, košarka s prijatelji itd.

2. Jejte raznoliko, uravnoteženo in s čim manj s kemikalijami obdelano ter predelano hrano. Poskušajte si čim večkrat kuhati sami ali poiščite restavracijo, ki uporablja dobre sestavine. Jejte minimalno trikrat na dan, če se le da, petkrat. Vzemite si čas za zajtrk in kosilo. To je pomembnejše kot delo in skrb za druge. Telo naj nikoli ne pride do skrajne točke lahkote. Ta za telo pomeni stres.

3. Veliko bolje je, da se včasih prekršite, kot da živite pod pritiskom, da ničesar ne smete, se kontrolirate in trpinčite, ker nikoli ne zadovoljite teh visokih standardov. Pomembno je, da poslušate svoje telo in čustva. Če boste zase skrbeli čez dan, se ne boste zatekali k večernemu čustvenemu prenajedanju.

4. Pomemben je počasen prehod v nov življenjski slog skozi dobre občutke in užitek, ne pa odrekanje po principu diet in prekomernega izčrpavanja s treningi, za katere telo še ni pripravljeno.

5. Če vam ne uspe doseči določenega cilja, se ne obtožujte, saj je prav krivda tista, ki povzroča še večje utapljanje v občutkih nezadovoljstva in odvisnostih. Raje čas porabite za to, da analizirate, zakaj vam ni uspelo. Tako se boste naučili nekaj novega.

6. Pri uvajanju novih vzorcev je pomembno, da nove aktivnosti načrtujete in si jih zabeležite v koledar.

7. Obkrožajte se s pozitivnimi ljudmi, s katerimi ustvarjate kakovostne odnose. »Pomembno je, da se počutimo sprejete, ljubljene v odnosih; da soustvarjamo sočutne, podporne odnose,« svetuje tudi Metka Kuhar.

8. Objemajte se, saj telesni dotik sproža nevrotransmiterje (živčne prenašalce), ki so povezani z ugodjem in srečo ter znižujejo raven stresnih hormonov.

9. »Prav tako sta pomembna ugodna šolska ali poklicna identiteta pa tudi ukvarjanje s hobiji, ki nas izpolnjujejo. Družbeni sistem, kar se tiče šolstva in trga dela, pogosto ni ravno podporen, neredko ustvarja občutke strahu, tesnobe itd.,« meni Metka Kuhar.

Več v članku: Kako razviti zdrav odnos do telesa in samega sebe?

Preberite še: 7 znakov, da ne poslušate svojega srca

Sorodni članki

Kako razviti zdrav odnos do telesa in samega sebe?

Ukvarjajte se s svojimi željami in notranjostjo, ne pa s tem, kaj vse bodo rekli in si mislili tisti (namišljeni) 'drugi'.

Bi morali zamenjati svojo službo?

V nedeljo nam misli pogosto uidejo na ponedeljek, ko bomo morali vstati iz tople postelje in se odpraviti na delo. Vam ob tem naraste utrip in se v vas naseli strah? Morda je…

8 preprostih navodil, kako določati in uresničiti cilje

Kolikokrat ste se zjutraj zbudili z odločitvijo, da boste morda shujšali ali začeli telovaditi? Najboljši način, da se izognete razočaranju, je, da sami sebi enkrat za vselej…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri