To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Kako nakupovati na razprodajah - Pripravljeni, pozor, zdaj

21. 12. 2007

Prihajajo razprodaje. Da pa pri nakupih ne boste izpadli ‘osli’ in da ne boste nasedli vsaki prodajni taktiki, vam ponujamo nekaj praktičnih nasvetov, s katerimi se boste izognili izpraznjenemu bančnemu računu.

Boj za kupca

Dejstvo je, da je ne glede na vsa reklamna sporočila glavni cilj trgovcev izprazniti trgov­ske police in napolniti blagajno. Razprodaje so sicer dobrodošle, saj si lahko končno privoščimo nakup izdelkov, ki sicer v redni prodaji stanejo od 20 do 70 odstotkov več, paziti moramo le, da nas ta navidezna velika znižanja ne zmedejo in nas posledično privedejo do bankrota.

Kaj potrebujem? !

Prvo vprašanje, ki si ga moramo zastaviti, je: Kaj sploh potrebujem in koliko denarja imam na voljo za nakup? Svetujemo vam, da že pred začetkom sezonskih razprodaj okvirno izraču­­­­nate, koliko denarja lahko zapravite, si ogledate oblačila, ki jih želite kupiti, in se pozani­mate o tem, za koliko bo blago v času razprodaj znižano. Tako boste prihranili čas in se izognili pretirani gneči. Ve­de­­­li boste, kje kupovati, laže pa boste tudi primerjali prvotno in znižano ceno. Kljub strogim kaznim se

namreč med trgovci še vedno najde kakšen nepridiprav, ki vas lahko prine­se okoli.

Pred odhodom v nakupovalno meko naredite natančen seznam potrebščin in se ga seveda obvezno tudi držite! ! ! Uporab­ljajte gotovino, pri plačilnih karticah lahko namreč izgubite občutek za to, koliko ste zapravili, in tako v dobri veri, da ste končno po zmerni ceni na­ku­­­pili vse potrebno, zapravite premoženje.

Kako najti pravo trgovino?

To je vprašanje, ki si ga predstavniki moškega spola pogosto zastavljamo. Pri nakupovanju športnih in tehničnih izdelkov se nam odgovor še svita, zaplete pa se, ko se odprav­ljamo nakupovat oblačila.

Odgovor je preprost: vprašajte svojo boljšo polovico, če ste samski, pa prijateljico, za katero veste, da je obsedena z nakupovanjem. Ženske imajo ta dar, da izbrskajo prav vsako trgovino, ki nudi kakovostno in cenovno ugodno konfekcijo. Če pa ste eden tistih, ki ima jasno izoblikovan okus, in ne marate, da ga kdo spreminja, vam svetujemo, da pobrskate po revijah, kjer na koncu vsakega modnega stajlinga najdete natančen naslov trgovin in ceno izdelka.

V trgovske centre ali butike?

Večno vprašanje. Kaj imate raje – hiter nakup in ugodno ceno ali nakupovanje v butiku, kjer si bodo vzeli čas za vas in vam ponudili oblačilo, vredno vašega denarja? Obe možnosti imata tako prednosti kot pomanjkljivosti.

Pri nakupovanju v nakupovalnih centrih je nedvomno prednost, da boste v trenutku našli parkirni prostor, imeli boste večjo možnost izbire, problem pa nastane, ko opazite, da ima enako oblačilo kot vi še kar nekaj ljudi. Borut Pahor je v enem izmed intervjujev izrazil svoje mnenje o slovenskih blagovnih znamkah, ki naj bi po­nujale le ‘tri’ različne kroje oblek, in moški, ki da nekaj nase, ne bo nosil obleke, ki jo lahko vidi tudi na kolegih. Prav tako je z nakupovanjem oblačil

v trgovskih centrih – kaj hitro se vam lahko zgodi, da boste imeli enako obla­čilo kot številni vaši kolegi. Butična prodaja že zaradi svojega obsega ne more ime­­­ti v zalogi prevelike količine enakih oblačil, hkrati pa vam nudijo tudi številne druge ugodnosti kot prilagoditev oblačila vaši postavi in podobno. Res je, da sta posledično konfekcija in obutev v butikih nekoliko dražji, a stari rek pravi: Nisem tako bogat, da bi kupoval poceni ali: You never get a second chance to make the first impression (po domače bi lahko rekli: prvi vtis je najpomem-bnejši).

Vsi dobro vemo, da obleka naredi človeka. Stil se gradi na detajlih, kar pomeni, da vam ni treba vsako leto kupovati nove obleke, raje se odločite za nadgradnjo last-nega stila.

Nakupovanje prek spleta

Raziskava Gral-Iteoja, ki so jo naredili leta 2006, je pokazala, da je manj kot petina upo­rabnikov spleta že kupovala v spletnih trgovinah, prevladujejo pa tisti, ki imajo dostop do njega doma. Največ je takšnih, ki so zad­nje leto prek spleta opravili tri nakupe ali več, najpogosteje pa so kupovali knjige, zgoščenke in računalniško opremo.

Za vse nakupe skupaj so porabili od 40 do 200 evrov. (Gral-Iteo je pri raziskavi uporabil metodo CATI, anketirali pa so 446 ljudi, vzorec je vključeval najpogostejše uporabnike spleta v gospodinjstvu. ) Prednost nakupovanja v spletnih trgovinah je, da posledično kupiš le to, kar potrebuješ, hkrati pa prihraniš čas in denar.

V tujino ali domovino?

Časi, ko so se vse potrošne dobrine čez mejo svetile lepše kot doma, so dokončno mimo. Kot zanimivost naj povem, da ima Slovenija med državami srednje in vzhodne Evrope po številu največ supermarketov na milijon prebivalcev. Slovenski trg se torej vse bolj odpira, konkuren­ca trgovskih verig je vedno večja, posledično pa to pomeni dodatno znižanje cen in več­jo ponudbo.

Pravice potrošnika

Velikokrat se zgodi, da je blago, ki ga kupimo, pokvarjeno, ali pa smo ob dobrem premisleku doma ugotovili, da pravkar kupljenega izdelka dejansko ne potrebujemo.

Kakšne so torej naše pravice na razprodajah? O tem smo pov­prašali urad RS za varstvo potrošnikov. Urša Češnjevar pravi, da ima potrošnik enake pra­vice kot pri redni prodaji, če je na kupljenem blagu napaka.

Tako ima pravico v prodajalni, kjer je bilo blago kupljeno, v skladu s 37. členom a in c Zakona o varstvu potrošnikov v določenih rokih in ob izpolnjeni obveznosti obvestitve prodajalca o napaki zahtevati, da se to blago zamenja z novim brezhibnim blagom, ali da se napaka na blagu odpravi, ali da se vrne plačani znesek v celoti (tu gre za razdor pogodbe, zato mora tudi potrošnik vrniti podjetju, kar je prejel), ali da se vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako.

Če napaka ni sporna (če jo priznava tudi podjet­je), mora podjetje potrošnikovi zahtevi v skla­du z 39. členom ZVPot ugoditi v roku osmih dni od dneva prejetja zahteve, če pa je napaka sporna, mora podjetje v istem roku na potrošnikovo zahtevo pisno odgovoriti. Če svojih obveznosti ne izpolni, se lahko potrošnik obrne na pristojni nad­zorni organ, in sicer Tržni inšpektorat RS, ki ukrepa v skladu s svojimi pristojnostmi.

Kaj pa če je blago brezhibno in bi ga kljub temu radi zamenjali? Če gre za blago, ki je brezhibno in ga želite zamenjati z drugim blagom, ker ste si na primer premislili ali pa vam izdelek doma ni več tako všeč, kot vam je bil v prodajalni, pa ni podana zakonska obveznost podjetja, da mora takšno blago

zamenjati z drugim blagom ali vzeti nazaj ali vrniti denar. Seveda se lahko posamezen trgovec odloči za takšno možnost in svojim kupcem ponudi možnost zamenjave na razprodaji kupljenega izdelka, pri čemer lahko določi tudi pogoje vračila. Drugače pa je, če je bil izdelek kupljen na daljavo (torej prek spleta, kataloga ipd. ). V tem primeru imate pravico, da v 15 dneh odstopite od pogodbe brez navedbe razloga odstopa.

Pravice potrošnika v državah EU

Kljub obširni ponudbi doma nas mnogo naku­puje v tujini. Kakšne so torej pravice kupca v tuji državi? Na koga naj se obrnejo, če so kupili poškodovano blago ali so se ga naveličali, in seveda, kakšen je postopek? O tem smo povprašali predstavnike na Evropskem potrošniškem centru www. epc.si.

Pokvarjen izdelek

Po zakonodaji EU lahko izdelek, ki ste ga ku­pili in ni v skladu z dogovorom, ki ste ga ob nakupu sklenili s prodajalcem, vrnete in zah­tevate njegovo opravilo ali zamenjavo. Druga možnost je, da zahtevate znižanje cene ali vračilo denarja v celoti. To velja dve leti od dostave izdelka.

Zapomnite si – kupec je kralj.

Aljoša Krošlin Grlj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri