Meditacijo lahko izvajate tudi v naravi.

Meditacija ni spanec, temveč ‘aktivno umirjanje’. Šele ko umirimo brbotanje našega zavednega uma, lahko resnično prisluhnemo sebi – in drugim.

Kaj sploh je meditacija?

Meditacija je celostni pristop, s katerim poskušamo preiti iz faze ‘vedno mislečega uma’ v območje popolne pozornosti in globoke umske sprostitve.

Meditacijo poznajo vse svetovne religije in kot taka obstaja že od nekdaj tudi zunaj verskih okvirov. Je način za doseganje umirjenosti, večje pozornosti, sprostitve stresa, dosežemo lahko tudi razsvetljenje.

Ampak kot pravi zen budistična modrost: Pred razsvetljenjem sekaj drva, po razsvetljenju sekaj drva. Namen meditacije ni odsotnost ali beg pred realnostjo, temveč način, kako lahko svojo intuicijo in racionalno zavest uskladimo.

Naš um je vedno dejaven, še ko imamo občutek, da ne mislimo na nič, se nam v ozadju kotali miselni tok in verjetno preskakujemo z misli na misel.

Meditacija pa nam omogoči, da znamo le opazovati te misli, ne da bi jim sledili. Počasi se zgodi preobrat, ko misli izginejo in nastane popolna umirjenost. Tako se naš um spremeni iz razburkanega morja v mirno morsko gladino. Takrat lahko nastopi pravi trenutek koncentracije, ko smo z vsem svojim bitjem navzoči tu in zdaj terse zavemo lastne transcendence.

Pozitivni učinki meditacije

Meditacija vas bo umirila, sprostila napetosti, učinki stresa bodo izginili – pospešen srčni utrip, zvišan krvni pritisk, glavoboli, težave z želodcem (zaradi stresa), mišična zakrčenost; povečala se bo tudi vaša zmožnost koncentracije.

Z redno prakso meditacije boste našli globlji stik s sabo, ob tem pa seveda ustvarili tudi bolj realno predstavo o svoji okolici. Meditacija poveča tudi sposobnost organizma za boljšo regeneracijo in izboljšuje delovanje imunskega sistema.

Nezanemarljiv je tudi podatek, da meditacija upočasni razpadanje možganskih celic po 35. letu in je učinkovita metoda boja proti depresiji.

Sedaj, ko smo vas navdušili nad meditacijo, naredimo test.

Poglejte predse v daljavo (steno pred seboj, okno) in se z razpršenim pogledom zazrite (ne da bi se osredotočili le na eno točko, kot da niste izostrili slike). Pozornost usmerite na dih, samo opazujte svoj dih. Če to vajo delate prvič, vam je v tem trenutku v glavo že šinila prva vrinjena misel – po službi moram v trgovino, kaj mi je že rekel ipd.

Naslednji korak je, da ne pograbimo teh misli in jim ne sledimo naprej v razpletanju, temveč jih le opazujemo, kako pridejo in gredo, kot valovi. Počasi se bo naš um umiril. To je že prvi korak k meditaciji.

Čas za meditacijo

Dobro je, da meditacijo izvajate čim bolj redno. Različne tradicije (šole meditacije) poudarjajo različne časovne omejitve. Priporočam vam, da se ne silite s preveč rigidnim sistemom. Tudi če boste na začetku meditirali le enkrat na teden, bo to bolje kot nič.

Drugače poskušajte meditirati vsak dan ali vsaj večkrat v tednu ob približno enakem času. Najboljši čas za meditacijo je zgodaj zjutraj ali zvečer.

Na začetku meditirajte le 10 do 15 minut. Počasi boste ta čas spontano podaljšali. A kot pri vseh stvareh v življenju je tudi pri meditaciji najboljša srednja pot – torej ne pretiravajte – ura meditacije na dan je enakovredno štirim uram globokega regenerativnega spanca.

Prostor za meditacijo

Če boste meditirali doma, si ustvarite svoj mali ‘sveti prostor’. Naj bo to miren kotiček v vašem domu, tudi če je to kopalnica. Ustvarite si pomirjajočo atmosfero. Na manjšo mizico, polico postavite predmete, ki vas pomirjajo.

Lahko je to šopek vaših najljubših rož, kipec, simbol, slika za vas pomembne zgodovinske osebnosti, duhovnega učitelja ali pa le svečka. Lahko prižgete kadilo ali izparilnik s pravimi eteričnimi olji; pomiril vas bo vonj sivke, rožmarina ali nežne pomaranče.

Prosite svoje bližnje, naj vas med meditiranjem ne motijo. Prav tako izklopite telefone. Naj bo to čas, ko za zunanji svet ne obstajate.

Meditacijo lahko izvajate tudi v naravi – ob velikih, starih drevesih boste še toliko bolj začutili moč narave, ki nas obdaja.

Seveda pa se lahko priključite tudi različnim skupinam, ki izvajajo meditacijo. Tam boste bolje začutili lastno povezanost z vsemi bitji. Prav tako nam je v prostorih, kjer meditira več ljudi, lažje umiriti svoj um, že zaradi splošne koncentracije, ki nastaja v prostoru.

Kjer koli boste meditirali, poskušajte biti usmerjeni proti severu ali vzhodu, saj boste tako izkoristili tudi zemeljske magnetne tokove.

Položaj za meditacijo

Na manjšo blazino se udobno usedite s prekrižanimi nogami – turški sed, polovični lotos, lotosov položaj – ali pa se s koleni pred sabo usedite na pete. Pazite, da imate zravnano hrbtenico. Brada je nežno potopljena proti prsnici.

Roke naj počivajo v naročju ali kolenih. Dlani obrnite navzgor. Lahko napravite kakšno od muder ali pa dlani le mirno počivata. Čin mudra – konici palca in kazalca se stikata, preostali trije prsti so stegnjeni – ta položaj rok simbolično združi našo zavest s kozmično zavestjo. Zapremo oči. Dihamo enakomerno in skozi nos.

Obstaja veliko različnih tehnik meditacije. Meditacija na mantre ali meditacija na simbole sta enostavni tehniki, ki nam bosta pomagali umiriti naš um.

Meditacija na mantre

Mantre so zvočni simboli, vibracije, ki nam pomagajo osredotočiti um. Imajo zdravilno in meditativno moč.

So-ham

Ob vdihu si v mislih rečemo mantro ‘so’ ob izdihu ‘ham’. S tem se odpremo svojim potencialom in izklopimo naš ego.

Om

Ob izdihu si ponavljamo mantro ‘om’. Om je mantra, ki vibrira na isti frekvenci kot vesolje, tako uglasimo svoje telo s kozmosom.

Nekaj časa ponavljajte mantre, potem pa dopustite, da izzvenijo, in ostanite osredotočeni le na dih.

Meditacija na simbole

  • Vizualiziramo zlati krog in poskušamo občutiti, kako se zlata svetloba širi iz te krožnice ali krogle v vse smeri.
  • Lahko si predstavljamo mogočno drevo z globokimi koreninami in razvejeno krošnjo. Samo zaznavamo, kako drevo črpa energijo z zemlje in jo oddaja naprej.
  • Vizualiziramo lahko tudi kakšen simbol, ki nam je blizu – rdeče srce, križ, znamenje ‘om’ ipd.
Za popotnico

Meditacija je lahko učinkovit način za udejanjanje naših potencialov. Naj vam ne vzame poguma, če boste morda prvič meditirali le pet minut oziroma se boste le trudili umiriti. Indijska modrost pravi, da je lažje umiriti veter kot naš um.

Torej se meditacije lotevajte s strpnostjo do sebe in kot vsake nove stvari v življenju, ki se je je treba naučiti, sta tudi za meditacijo potrebna red in disciplina. Voljo do meditacije vam bo vlilo dobro počutje, ki ga boste zaznali že po prvem pravem meditativnem trenutku.

Lepo popotovanje v boljši jutri vam želim!

Daša Lakner, Agniyoga.si

Sorodni članki

Odkrijte tišino in mirnost. Privoščite si Lifeclass »Mind vikend« v Portorožu

Skozi uporabne tehnike sproščanja in uravnavanja stresa vas bo 3 dni vodila dr. Tjaša Šubic. Je udeleženka strokovnih izobraževanj pod vodstvom utemeljiteljev programa Mindfulness-Based…

Le v mirnem stanju lahko spoznate, kaj si želite

Danes si privoščite meditacijo. Sledi nekaj nasvetov, kako umiriti svoj um. 

20 pozitivnih učinkov meditacije

Meditacija ni samo tehnika širjenja zavesti, ampak tudi življenjski recept za svobodo in moč v sedanjosti.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri