zenska-pred-ogledalom

Vse misli in besede, ki jih namenjamo sebi, močno vplivajo na naše vsakodnevno življenje.

To potrjujejo tudi psihologi. Raziskave, ki so jih opravili, namreč kažejo, da lahko sočutje do sebe pomaga preprečiti tesnobo in depresijo. Posamezniki, ki znajo biti sočutni do sebe, so bolj optimistični, radovedni, vestni, odprti, lažje dosegajo cilje … In so na splošno bolj zadovoljni z življenjem, pravijo strokovnjaki.

Toda medtem ko je to za nekatere povsem naravno, se morajo drugi sočutja do sebe naučiti. Zelo pogosto smo namreč prav do sebe zelo strogi (»Kako sem sploh lahko naredil/a kaj takega?«, »Res sem neumen/a!«, »Grozno zgledam v tej obleki, le kaj sem mislil/a!«), medtem ko smo do drugih tako razumevajoči, zlahka najdemo tolažilne besede in podelimo komplimente.

Christopher Germer, psiholog, v knjigi The Mindful Path fo Self-Compassion, pravi, da obstaja 5 metod, kako se naučiti sočutja do sebe.

Skupaj z drugimi strokovnjaki za začetek predlaga naslednje korake:

1. Razvajajte svoje telo. Pojejte nekaj zdravega. Počivajte. Zmasirajte si stopala. Pojdite na sprehod. Vse, s čimer boste poskrbeli za fizično boljše počutje, vam bo dalo tudi odmerek sočutja.

2. Napišite si pismo. Opišite situacijo, zaradi katere v sebi občutite bolečino (izguba službe, razveza, obtožbe, ki niso resnične …). Vse to zapišite v pismu tako, da nikogar ne obtožujete. Osredotočite se na svoja čustva, to, kar čutite.

3. Spodbujajte se. Če se vam zgodi kaj slabega ali bolečega, si v tej situaciji predstavljajte prijatelja. Kaj bi rekli prijatelju? Te sočutne besede namenite sebi.

4. Prakticirajte čuječnost. Čuječnost je zelo močno orodje za osebnostno rast in psihološko spoprijemanje s težavami. Gre za opazovanje oziroma zavedanje misli, občutkov in dejanj, ne da bi jih poskušali zatreti ali zanikati. Gre za sprejemajoče zavedanje tega, kar doživljamo v sedanjem trenutku. Ko se pogledate v ogledalo in vam ni všeč tisto, kar vidite, sprejmite slabo z dobrim, s sočutnim odnosom.

Več: 10 osnovnih pravil za urjenje v čuječnosti (za uspešnejše premagovanje izzivov)

30-dnevni izziv: Mesec pozitivnih besed

Mesec komplimentov lahko pomaga odkriti svoj pravi življenjski namen in pomaga pri doseganju ciljev.

Pripravite pisalo in 'poste-it' lističe ter jih postavite zraven postelje.

Naslednjih 30 dni:

Vsako jutro si vzemite minuto in na listič zapišite nekaj pozitivnega o sebi. Eno stvar, ki jo na/pri sebi občudujete, na katero ste ponosni.

Bodite kar se da specifični. Seveda štejejo tudi komplimenti, kot je 'zelo si prijazen/a', a to je priložnost, ko si lahko čestitate za vse, čisto vse dosežene cilje, ste ponosni na najmanjše korake … Ko ste, na primer, po več letih trdega treniranja pretekli 10 kilometrov. Poskusite menjati med fizičnimi značilnostmi, osebnostnimi lastnostmi, dobrimi dejanji …

Lističe lepite na vidna mesta. V kopalnici na ogledalo, v kuhinji na hladilnik, na vhodna vrata …

Kadarkoli se v vas prebudi notranji kritik in opozarja na eno vaših napak, prikličite v spomin pozitivne besede, ki ste jih zapisali na lističe.

Ko denimo stojite v kopalnici in začnete kritizirati svoj odsev v ogledalu: »Ja, moji lasje so grozni, na bokih imam strije, imam malo trebuščka … a ta teden sem kljub natrpanemu urniku v telovadnici trikrat pridno treniral/a, šel/šla na sprehod in presneto sem ponosen/a nase.«

Pozitivne misli in besede morda ne bodo takoj izpodbile negativnih, pravijo psihologi, zato se potrudite in vztrajajte. Pustite ostro kritiko za sabo, uporabite prijaznejši ton, bodite prijazni do sebe.

Sčasoma se boste počutili tako fantastično in čudovito, kot v resnici ste – kar je prvi korak, da postanete to, kar želite postati.

Preberite še: 16 stvari, ki jih ne smete početi sami sebi

 

Sorodni članki

10 osnovnih pravil za urjenje v čuječnosti (za uspešnejše premagovanje izzivov)

Čuječnost (ang. mindfulness) je močno in učinkovito orodje za osebnostno rast in psihološko spoprijemanje s težavami. 

31-dnevni izziv: Kako postati bolj pozitivna oseba?

Razmišljajte pozitivno ter bodite srečni in uspešni! Preizkusite ta 31-dnevni izziv, ki vas bo peljal na popotovanje, skozi katero boste postali boljša, bolj pozitivna oseba.

32 trikov za poživitev zaspanega seksa

Predlagamo vam 32 vaj, ki naj bodo le ogrevanje v najbolj vroče trenutke. Pripravljeni? Gremo!
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

7 vprašanj, ki si jih zastavite, če težko zaspite

Vsak večer ista zgodba – pred televizorjem ali ob knjigi začnete kinkati. Včasih vas preko dneva nakopičena utrujenost ujame že pri večerji. Odpravite se v posteljo … In potem ste nenadoma popolnoma budni.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri