To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

6 osnovnih vaj sproščanja

6 osnovnih vaj sproščanja (foto: Profimedia) Profimedia
22. 1. 2019

Vsaka vaja ene od najbolj znanih tehnik sproščanja se začne s formulo pomirjanja – je izhodiščna točka in istočasno cilj treninga!

6 osnovnih vaj sproščanja (avtogenega treninga) se lahko naučite sami.

Vaje imajo številne pozitivne učinke:

  • med drugim pomagajo, ko ne morete spati,
  • pomagajo v primeru visokega krvnega tlaka,
  • kdor redno izvaja vaje sproščanja, izboljša tudi kakovost življenja, kreativnost in sproščenost,
  • je manj dovzeten za stres in
  • tako tudi na prehlade in izgorelost.
Formula pomirjanja

Ta formula bo čez nekaj časa postala sprostilni signal za vašo notranjost! V mislih si nekajkrat mirno recite: "Čisto miren/mirna sem. Nič me ne more zmotiti." Ta mir boste začutili v telesnih vajah.

Sprejemanje

Vsaka enota treninga se zaključi s sprejemanjem – drugače se boste znašli v neke vrste transu. Večkrat globoko vdihnite in izdihnite. Pretegnite se, dlani stisnite v pest in nato odprite oči.

1. Vaja teže

V mislih si petkrat do sedemkrat ponovite: "Moja desna roka je prijetno težka." Ko boste začutili (nekaj) teže v njej, ponovite to še z levo. Na koncu se spomnite na cilj treninga: "Čisto miren/mirna sem."

2. Vaja toplote

"Moje roke so prijetno tople." Ta formula izboljša prekrvavitev mišičevja. Stavek si v mislih ponovite petkrat. Ko boste vadili nekaj časa, lahko občutek razširite na: "Moje telo je prijetno toplo."

3. Vaja srca

Stres pogosto poskrbi za povišanje utripa, zato ga lahko (spet) pomirite s to vajo: "Moje srce bije mirno in enakomerno." Tudi ta stavek si ponovite nekajkrat in zaključite s formulo pomirjanja (v sredini).

4. Vaja dihanja

Zavedanje dihanja igra osrednjo vlogo. Formula se glasi: "Moje dihanje poteka mirno in tekoče." Pomembno je, da ne poskušate vplivati na dihanje, temveč ga le zaznate!

5. Vaja trebuha

V trebušnem delu je mnogo živčnih poti, ki so pomembne za dobro počutje in zdravje. Sproščanje boste dosegli z naslednjim stavkom (ponovite ga petkrat do sedemkrat): "Moj trebuh je prijetno topel in mehak."

6. Vaja čela

Tako kot nam prija hladen obkladek pri glavobolu, tako sproščujoče in osvežilno na nas deluje hladno čelo. Recite si: "Moje čelo je prijetno hladno." Po nekaj ponovitvah sledi: "Vse je čisto lahko in prosto."

Preizkusite tudi: Tibetanske vaje - 5 obredov pomlajevanja 

In preverite, zakaj je nesmiselno, da vam malenkosti uničijo dan 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri