10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Napotki za dneve, ko vam gre vse narobe

Napotki za dneve, ko vam gre vse narobe (foto: Profimedia) Profimedia
25. 9. 2017 Promocijsko sporočilo

Ste slabe volje? Tudi to se včasih zgodi. Upoštevajte napotke znanih ljudi, kako si pomagati v takšnih dneh.

1. Branje

"Branje je za dušo nekaj povsem enakega, kot je za telo telovadba," je zapisal Joseph Addison (angleški pisatelj, 1672–1719).

Privoščite si dovolj časa in se s svojo najljubšo knjigo udobno namestite na kavču.

Preberite tudi: 25 budističnih modrosti za mir v vaši duši 

2. Jok

Ni vam treba vedno biti dobre volje! Priznajte, da ste žalostni.

Tomaž Akvinski, italijanski svetnik, (1225–1274) je med drugim rekel: "S solzami izteče žalost iz naše duše." Ameriški biokemik, doktor William Fray, ki je nekaj desetletij raziskoval solze, pa verjame, da so solze vitalno sredstvo za odvajanje toksinov, ki jih proizvajamo s stresom.

3. Poslušanje glasbe

Verjemite Thomasu Carlylu, škotskemu zgodovinarju (1795–1881), ki je rekel: "Glasba je jezik angelov."

In kdo se ne bi počutil potolaženega po poslušanju glasbe? Prava glasba zares uravnoveša in zdravi. Prisluhnite pesmim, ki vas spravljajo v dobro voljo, na primer 'merengue'. Ob nežnih zvenih poskusite odkriti razloge za vašo slabo voljo – je to dolgočasje, žalost ali nezadovoljstvo?

Preberite: 5 najučinkovitejših skladb za sproščanje

4. Gibanje

Nemški aforist Gerhard Uhlenbuck meni, da 'šport ni sveti svet, temveč je svet, ki lahko zdravi'. Če smo slabe volje, smo večinoma v krču in zagrizeni. In takrat pomaga le gibanje: sprostite in raztegnite vse mišice in se nato lotite športa.

Več: 7 odličnih razlogov za telovadbo, ki nimajo nobene zveze z videzom

5. Skuhajte kaj slastnega

"Odkritje nove jedi osreči človeka bolj kot odkritje nove zvezde," in francoski pisatelj Jean Anthelme Brillat – Savarin (1755–1826) ima povsem prav!

Osrečite se, poskusite nov recept – na primer z rezanci! Ti stimulirajo nastajanje serotonina.

6. Sanjarite

"Najgloblja človekova sreča se skriva v njegovi domišljiji," je rekel Marquis de Sade (francoski plemič, 1740–1814).

S fantazijami se lahko dobesedno osrečite. Je povsem enostavno – udobno se namestite, zaprite oči in v mislih odtavajte. Predstav­ljajte si lepo pokrajino, sprehodite se po trati, vzdolž žuborečega potočka, vse tja do velikega in močnega drevesa. Prijetna slika bo sprostila endovalium in poskrbela za harmonijo.

7. Smeh

"Nasmeh, ki ga podeliš, se vrne k tebi nazaj," se glasi moder indijski rek. Poleg tega nasmejana usta možganom sporočajo: "Obstaja razlog za dobro razpoloženje!"

8. Pojdite v gozd

Če lahko verjamemo libanonskemu filozofu Khalilu Gibranu (1883–1931), so 'drevesa pesmi, ki jih zemlja piše v nebo'.

Privoščite si izlet v gozd. Prisluhnite šelestenju dreves, vdihnite čist, aromatičen zrak. Prav hitro se boste osvobodili slabega razpoloženja.

9. Vrtnarjenje

Jürgen Dahl, nemški vrtni strokovnjak, (1929–2001) je menil: "Vrtnarjenje velja za zdravilo, ki pomaga vnovič vzpostaviti red in ritem."

Ja, v vrtnarjenju je res nekaj meditativnega – delo je mirno in tiho, čutimo se povezani z naravo, in medtem ko roke delajo, lahko misli svobodno potujejo v daljave. Če nimate vrta, pa se posvetite rastlinam v stanovanju.

10. Nov parfum

Nadišavite se s parfumom, ki v vas vzbuja lepe spomine. Karel Lagerfeld je nekoč rekel: "Dišava lahko prebudi najboljše trenutke življenja."

11. Pokličite prijatelje

Dobro dene, če se pogovorite z znanim človekom – tudi po telefonu. Dobili boste povratno informacijo, da ste ljubljeni, čeprav v tistem trenutku dominira zlovoljnost. Prijatelji nas poslušajo in nam olajšajo dušo. Že ameriški filozof Ralph Waldo Emerson (1803–1882) je dejal: "Prijatelj je človek, pred katerim lahko glasno mislimo."

12. Igranje družabnih iger

Prav vseeno je, ali gre za kartanje, igro človek ne jezi se, reševanje križank ali sudoka – igranje in reševanje ugank zaposli možgane in nas odvrača od slabega razpoloženja. Lahko se sprostite in si odpočijete.

Že Aristotel (grški filozof, 384–322 pred Kristusom) je zapisal: "Igra je enaka počitku in ker ljudje ne moremo delati neprekinjeno, potrebujemo počitek."

13. Male pregrehe

"Najbolj nežna skušnjava, odkar obstaja čokolada." Tako se je leta 1972 glasilo oglasno sporočilo podjetja Jacobs Suchard za nam tako znano čokolado Milka.

Čokolada velja za najbolj pri­ljubljeno duševno tolažnico.  Triptofanin v kakavovih zrnih v kombinaciji z visoko vrednostjo maščobe in sladkorja poskrbi za našo dobro voljo.

14. Ljubkujte svojo domačo žival

Imate psa? Mačko? Konja? Potem se gotovo strinjate z ameriškim pisateljem Markom Twainom (1835–1910), ki je rekel: "Živali so najboljši prijatelji. Ne sprašujejo in tudi ne kritizirajo."

Zgrabite svojega ljubljenčka, ljubkujte ga, pojdite z njim na sprehod ali pa se skupaj pockrljajta.

Preberite tudi: Kdaj nujno potrebujete premor?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri