To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Zakaj naše telo nujno potrebuje odmore

Zakaj naše telo nujno potrebuje odmore (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
20. 2. 2016

Sproščujoč dopust je sijajna stvar. Za srečo, zdravje in dobro počutje pa so veliko bolj pomembni kratki premori v vsakdanjem življenju.

Iz šole se najbrž še vsi spomnite, kako je po vsakih 45 minutah pouka zazvonil šolski zvonec. Potem je sledil odmor. Kako je bilo to lepo. Toda zdaj smo vendar odrasli in si tega več ne moremo privoščiti. Vendar bi si morali. Nujno!

Strokovnjaki navajajo številne prednosti odmorov: po njem smo bolj uravnoteženi, bolj zadovoljni in celo bolj produktivni. Kdor cele dneve in vikende le dela in dela, je podvržen visokim stopnjam stresa, zaradi katerih lahko še zboli. Če to ni dovoljšen razlog, da v vsak dan vključimo več odmorov ...

Pripravili smo vam nekaj čudovitih predlogov.

Opoldanski odmor

Vse več ljudi dela in dela in upa, da bodo tako prelisičili čas in zmanjšali stres. Napaka! Le tisti, ki si vzame odmor, lahko da kaj od sebe – in pri tem ne tvega, da bi zbolel za stresom.

Raziskovalci možganov pravijo, da idealen opoldanski odmor traja eno uro, najmanj pa 30 minut.

  • Skupno kosilo – s kolegi ali drugimi prijet­nimi ljudmi – nam zaposli druge misli.
  • Če odidete na odmor sami, se zavestno posvetite hrani. Kako diši? Kako se čuti v ustih? Kakšnega okusa je?
  • Sprehod po hrani ne bo poskrbel le za dobro prebavo in oskrbo s kisikom, temveč bo tudi preprečil, da bi postali zaspani od sitosti.
  • Pet minut dnevnega sanjarjenja poskrbi za urejene misli in dobro voljo.

Pet minut zadihajte

Psihologi svetujejo, da na vsako uro in pol do dve uri dela naredimo premor. V tem primeru ne pride do popolne izčrpanosti in hitro si spet opomoremo.

Tako bo najbolje:

  • Dve do tri minute si ogledujte lepo fotografijo in ne počnite ničesar drugega. V posebno dobro voljo vas bodo spravile fotografije otrok.
  • Vstanite, se sprehodite in malce pretegnite. Gibanje bo sprostilo mišice.
  • Ne pogovarjajte se o delu!
  • Zaprite oči in se osredotočite na dihanje.
  • Pozor: brskanje po Facebooku NE velja za odmor.

Prost večer

Seveda je treba še vsak večer postoriti to ali ono, vendar si v tednu privoščite vsaj en večer brez obveznosti!

  • Ob gledanju televizije boste imeli občutek, da počivate. Toda pozor: številne podobe in toni bodo vaše možgane držali v stalni pripravljenosti. Naše sive celice se veliko bolje odpočijejo pri branju!
  • Lezite v kad, si pripravite negovalno masko in lakirajte nohte – domači wellness sprosti telo in duha.
  • Stiskajte se s partnerjem, pojdite ven s prijateljicami – kdor se zabava z drugimi, se hitreje znebi stresa.

Vikend

Končno petek, končno svoboda. S temi namigi se boste med vikendom zares odpočili.

  • Namesto da vso soboto pospravljate, že med tednom opravite manjša opravila.
  • Premislite, kaj potrebujete: stike z drugimi ljudmi? Ali bi raje kuhali marmelado? Štejejo vaše potrebe!
  • Pojdite v naravo. Lahko se sprehajate, kolesarite ali pa berete na klopi – vse to šteje!

Počitnice

Psihologi svetujejo porazdelitev prostih dni. Najbolje bo, da si vzamete dva tedna dopusta skupaj in si nato privoščite več krajših premorov.

  • Daljši dopust lahko mirno preživite doma.
  • Preostale dni izkoristite za kratke izlete ali obiske pri prijateljih, za katere sicer ne najdete časa.
  • Idealen dopust traja od srede do srede.

Popolnoma v stresu?

Na kratek rok je stres sicer dober, na dolgi rok pa škodljiv.

  • Telesne reakcije: med stresom telo izloča povečane količine adrenalina, da je sposobno delati tudi pod pritiski. Povišata se krvni tlak in utrip, dihanje je hitrejše, prebava počasnejša, mišice pa bolj napete.
  • Opozorilni znak: trajni stres povzroča povečan mišični tonus in krče, zato so bolečine v hrbtu in tilniku znak za preveč stresa. Prav tako prebavne težave, težave s spanjem, divjanje srca, stalni prehladi in tudi pozabljivost.
  • Hitra pomoč: adrenalin se razgradi z gibanjem! Kadar se vam nad glavo zgrne preveč vsega, malce poskakujte. Pomaga tudi topotanje z nogami ali pa kratek sprehod.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri