utrujenost

Ko pridete iz službe, si vsak dan vzamete nekaj časa za počitek. V posteljo ležete pravočasno in poskrbite, da dobite zadostno količino spanja. Zakaj ste torej še vedno utrujeni?

Najhitrejša pot do izčrpanosti je pustiti, da misli “pobegnejo”


Veliko ljudi bi počitek opisalo tako:

- Ležanje na kavču ali v postelji.

- Delanje ničesar (če je to mogoče).

- Ne delanje zadolžitev.


Medtem ko je vaše telo med temi dejanji v sproščenem položaju, vaše misli niso. Počitek je tudi mentalna aktivnost, ne le fizična. Ko počnete kaj od zgoraj naštetega, spodbujate mentalno delovanje, ki je ravno nasprotno počitku. Gledanje televizije, brskanje po spletu in preverjanje družbenih omrežij v resnici ni tako sproščujoče. Lahko vas celo še bolj utrudi. Vaši možgani namreč sprejemajo vse informacije, ki jih ponujate in se hkrati pripravljajo ter vas opogumljajo za druženje. Raziskava je pokazala, da kadar možgani niso vpleteni v zavedno aktivnost, se pomaknejo v stanje priprave na interakcijo z drugimi. Da bi se spočili, potrebujejo nekaj, na kar se lahko osredotočijo. Rabijo namen. Pomislite na aktivnost, ki od vas zahteva malo pozornosti, na primer prhanje. Pogosto pod curkom prijetno tople vode razmišljate o drugih stvareh in um zaposlite z reševanjem problemov ter povezovanjem skupnih imenovalcev. Takšen tip mentalne aktivnosti je nujno potreben, vendar odganja počitek. Ko dopustite, da se misli naključno podijo sem ter tja in v glavi izdelujete scenarije za prihodnost, se boste hitro izčrpali.


Čustva niso vedno zanesljiva

Kadar zaupamo svojim občutkom, popoldne preležimo na kavču, čeprav vemo, da bi v svojo korist morali obuti športne čevlje in se vsaj 30 minut gibati. Med vikendom podaljšamo spanje, ker imamo občutek, da to potrebujemo, čeprav v resnici s tem samo pokvarimo ritem. Zato tudi počitek v zgoraj omenjenih oblikah, ni vedno tisto, kar potrebujemo.


Kakšen naj bi bil počitek?

Počitek vzemite kot druge aktivnosti, na primer vadbo, popoldanski nogomet s prijatelji ali igranje družabnih iger. Bistvo ni v tem, da ne počnete ničesar.

  • Menjajte opravila, ki so si nasprotna4

Če vsak dan sedite v pisarni za računalnikom, po nekaj urah prekinite delo in ga zamenjajte z nalogo, ki bo od vas zahtevala fizično moč. To je lahko že pospravljanje pisarne ali kaj podobnega, ali pa se odpravite na sprehod in lažjo vadbo (če vam služba to dopušča). Če delate kaj bolj tehnične narave, kar od vas zahteva sledenje natanko določenim navodilom, se kasneje posvetite nečemu, kjer boste lahko pokazali svojo ustvarjalnost. Ko dan preživite na sestankih in ob predstavitvah, najdite počitek v tihih nalogah, ki jih boste opravili sami, kot je na primer kuhanje ali načrtovanje naslednjega dne. Najpomembnejše je, da pri vsem sodelujete tudi z mislimi, saj vam v nasprotnem primeru aktivnosti, med katerimi naj bi se spočili, ne bodo pomagale. Zapomnite si, da se možgani spočijejo, kadar imajo nekaj, na kar se lahko osredotočijo.

Preberite tudi: 

Sorodni članki

Kako si pomagati, ko ste že v postelji in ne morete zaspati?

Premetavanje, tik-takanje ure in obremenjevanje s tem, kaj bo prinesel jutri. Če se vse to dogaja tudi v vaši postelji, preverite nekaj korakov, ki pomagajo do mirnega spanca.

Ko se znajdete pred velikim problemom, ga prespite!

Kadar se znajdete pred velikim problemom in ne vidite rešitve, je morda čas, da si vzamete odmor. Spanje lahko reši več, kot si mislite.

7 preprostih prilagoditev, s katerimi preprečite izgorelost

Izgorelost je problem vsakogar, ki želi živeti zdravo življenje in hkrati biti produktiven. Z nekaj nasveti boste zmanjšali stres in lažje preživeli dan.
Izbor uredništva

Doma pripravljene vode z okusom - 16 odličnih receptov

Ste v trgovini kdaj vzeli v roke plastenko vode z okusom in preverili njene sestavine?

Več...

Zakaj srečni pari ne delijo svojega življenja na družbenih omrežjih?

Živimo v zanimivih časih, ko objave na profilih družbenih omrežij pogosto pomenijo več kot to, kar se dogaja v realnosti.

Več...

7 opozorilnih znakov, da ne poslušate svojega srca

Preverite, ali ste zares sposobni poslušati sebe?

Več...
Najbolj brane vsebine

Ideja za izlet: Rabeljsko jezero

Radi bi se šli nekam ohladiti, sprostiti, se sončiti, morda veslati... Z družino, psom ali prijatelji. Pa ne veste, kam? Rabeljsko jezero je odlična destinacija. 
Več...

Poletna torta z grškim jogurtom in jagodičjem (brez dodanega sladkorja in peke!)

Če si grški jogurt radi privoščite za sladico ali zajtrk, vam bo všeč tudi lahka torta brez peke. Ker ima malo sestavin in je priprava povsem preprosta, jo lahko naredite tudi na počitnicah ali kot piknik sladico.
Več...

Hujšanje: 8 nasvetov, ki jih upoštevajte, če se številka na tehtnici ne premakne

Videti je preprosto – manj hrane, več gibanja. Strategija, ki so jo preizkusili številni in tudi dosegli odlične rezultate. Vsem pa ta način ne prinese rezultata, ki si ga želijo. Če ste med njimi, je morda čas, da preizkusite drugače. Morda je čas, da ...
Več...

Ideja za izlet: Mašun - ki ponuja številne možnosti za sprehode in rekreacijo v naravi

Čudovita sončna sobota, preživeta v objemu prostranih notranjskih gozdov!
Več...

8 nasvetov, kako izstopiti iz cone udobja

Običajno nas je strah sprememb, zato veliko ljudi raje biva v navidezno varni coni udobja. A v coni udobja ne bomo naredili ničesar velikega. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri