utrujenost

Ko pridete iz službe, si vsak dan vzamete nekaj časa za počitek. V posteljo ležete pravočasno in poskrbite, da dobite zadostno količino spanja. Zakaj ste torej še vedno utrujeni?

Najhitrejša pot do izčrpanosti je pustiti, da misli “pobegnejo”


Veliko ljudi bi počitek opisalo tako:

- Ležanje na kavču ali v postelji.

- Delanje ničesar (če je to mogoče).

- Ne delanje zadolžitev.


Medtem ko je vaše telo med temi dejanji v sproščenem položaju, vaše misli niso. Počitek je tudi mentalna aktivnost, ne le fizična. Ko počnete kaj od zgoraj naštetega, spodbujate mentalno delovanje, ki je ravno nasprotno počitku. Gledanje televizije, brskanje po spletu in preverjanje družbenih omrežij v resnici ni tako sproščujoče. Lahko vas celo še bolj utrudi. Vaši možgani namreč sprejemajo vse informacije, ki jih ponujate in se hkrati pripravljajo ter vas opogumljajo za druženje. Raziskava je pokazala, da kadar možgani niso vpleteni v zavedno aktivnost, se pomaknejo v stanje priprave na interakcijo z drugimi. Da bi se spočili, potrebujejo nekaj, na kar se lahko osredotočijo. Rabijo namen. Pomislite na aktivnost, ki od vas zahteva malo pozornosti, na primer prhanje. Pogosto pod curkom prijetno tople vode razmišljate o drugih stvareh in um zaposlite z reševanjem problemov ter povezovanjem skupnih imenovalcev. Takšen tip mentalne aktivnosti je nujno potreben, vendar odganja počitek. Ko dopustite, da se misli naključno podijo sem ter tja in v glavi izdelujete scenarije za prihodnost, se boste hitro izčrpali.


Čustva niso vedno zanesljiva

Kadar zaupamo svojim občutkom, popoldne preležimo na kavču, čeprav vemo, da bi v svojo korist morali obuti športne čevlje in se vsaj 30 minut gibati. Med vikendom podaljšamo spanje, ker imamo občutek, da to potrebujemo, čeprav v resnici s tem samo pokvarimo ritem. Zato tudi počitek v zgoraj omenjenih oblikah, ni vedno tisto, kar potrebujemo.


Kakšen naj bi bil počitek?

Počitek vzemite kot druge aktivnosti, na primer vadbo, popoldanski nogomet s prijatelji ali igranje družabnih iger. Bistvo ni v tem, da ne počnete ničesar.

  • Menjajte opravila, ki so si nasprotna4

Če vsak dan sedite v pisarni za računalnikom, po nekaj urah prekinite delo in ga zamenjajte z nalogo, ki bo od vas zahtevala fizično moč. To je lahko že pospravljanje pisarne ali kaj podobnega, ali pa se odpravite na sprehod in lažjo vadbo (če vam služba to dopušča). Če delate kaj bolj tehnične narave, kar od vas zahteva sledenje natanko določenim navodilom, se kasneje posvetite nečemu, kjer boste lahko pokazali svojo ustvarjalnost. Ko dan preživite na sestankih in ob predstavitvah, najdite počitek v tihih nalogah, ki jih boste opravili sami, kot je na primer kuhanje ali načrtovanje naslednjega dne. Najpomembnejše je, da pri vsem sodelujete tudi z mislimi, saj vam v nasprotnem primeru aktivnosti, med katerimi naj bi se spočili, ne bodo pomagale. Zapomnite si, da se možgani spočijejo, kadar imajo nekaj, na kar se lahko osredotočijo.

Preberite tudi: 

Sorodni članki

Ko se znajdete pred velikim problemom, ga prespite!

Kadar se znajdete pred velikim problemom in ne vidite rešitve, je morda čas, da si vzamete odmor. Spanje lahko reši več, kot si mislite.

Zakaj bi morali imeti jutranjo rutino?

Ker je to najboljši način za povečanje produktivnosti in izboljšanje počutja. Še niste povsem prepričani? Morda vas spodbudijo spodnji nasveti.

7 preprostih prilagoditev, s katerimi preprečite izgorelost

Izgorelost je problem vsakogar, ki želi živeti zdravo življenje in hkrati biti produktiven. Z nekaj nasveti boste zmanjšali stres in lažje preživeli dan.

Izbor uredništva

Zakaj bi morali na dan narediti 10.000 korakov in več

Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) in številni zdravniki ter drugi strokovnjaki pravijo, da bi 10.000 korakov...

Več...

18 korakov, kako zopet najti voljo

Ko smo depresivni, se je tako težko premikati, iti pod tuš in se preobleči, kaj šele se odpraviti na pohod ali tek. Čeprav...

Več...

Zakaj so doživetja vredna več kot materialne dobrine

Mera za uspeh danes ni več imeti najboljši avto in nepremičnino. Veliko mladih to ne zanima več.

Več...

Najbolj brane vsebine

Dovolite vaši mački spati z vami v postelji? Poglejte, kakšne posledice ima lahko to za vas in vašega ljubljenčka!

Spadate med tiste, ki med spanjem obožujejo toplino teh kosmatih princesk in princev ali zagovarjate nasprotno?
Več...

Valentino iskreno o odnosu z očetom

V koprski športni dvorani Arena Bonifika se bodo 3. februarja 2018 z nepozabnim koncertom poklonili Primorcu Danilu Kocjančiču, glasbeni legendi in enemu od največjih avtorjev slovenske glasbe, ki je pred petimi leti po dolgem zdravljenju izgubil boj z zahrbtno boleznijo.
Več...

Zato bi morali vsak dan delati plank!

Ena vaja, ki vključuje celo telo in ima mnogo pozitivnih učinkov. Veste, zakaj bi se je morali lotiti vsak dan?
Več...

Veste, zakaj bi morali vsak večer pred spanjem na stopala nanesti eterična olja? (VIDEO)

Stopala so popolni del telesa za nanašanje eteričnih olj. Pa veste zakaj?
Več...

Doma pripravite mazilo, ki vam pomaga zaspati

Če vam skrbi pogosto ne dajo spati in včasih tudi več noči zaporedoma zrete v strop, namesto da bi sladko sanjali, je čas, da preizkusite ta recept.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri