Zakaj so doživetja vredna več kot materialne dobrine

19. 4. 2021
Deli
Zakaj so doživetja vredna več kot materialne dobrine (foto: pexels)
pexels

Če želite nekoga osrečiti, vam ni treba zapravljati denarja. Peljite nekoga na izlet, lahko tudi samo na sprehod v bližnji gozd. Morda povabite koga na gledanje sončnega zahoda, na klepet ob potoku, na opazovanje zvezd ponoči ... 

Mera za uspeh danes ni več imeti najboljši avto in nepremičnino. Veliko mladih to ne zanima več. Dokazano je, da generacija, ki je trenutno stara med 30 in 35 let, redkeje kupuje nepremičnine in avte. Seveda, del razloga je nedvomno finančna kriza. Mladi se tudi upravičeno bojijo kreditov, ki jih bodo zasužnjili. Del resnice pa je tudi, da se spreminjajo vrednote in koncept uspeha. Vedno bolj postaja vrednota uspešnega življenja, če investiraš v izkušnje (potovanja, avanture, aktivno življenje, izleti...). Mladi danes ne želijo več toliko stabilnosti – želijo fleksibilnost in svobodo (tudi geografsko neodvisnost).

Na eni strani imamo tako ljudi, ki se zgolj pehajo za materialnim, na drugi pa ljudje izgubljajo interes za materialne stvari. Raje, kot da kupujejo, najemajo stanovanja, saj ne vedo, koliko časa bodo ostali v določenem kraju in imeli določeno službo.

V zadnjem desetletju pa so psihologi že večkrat dokazali, da je zapravljanje denarja za izkušnje veliko bolj profitabilno v smislu sreče in dobrega počutja kot kupovanje stvari. Izkustva so tista, ki prinesejo največ radosti. Prinesejo več poznanstev, prijateljev in novih vezi, ki nas osrečujejo. Izkustva ljudi združujejo. Doživetja, ki nam poženejo kri po žilah in povečajo srčni utrip ustvarjajo spomine, ki bodo zavedno živeli v nas, ko bodo vsi predmeti že pozabljeni. 

Pomislite: kdaj ste bili v zadnjih mesecih najbolj srečni? Kaj se vam je najbolj vtisnilo v spomin? Je bilo to, ko ste kupili nov pametni telefon ali ko ste odšli s prijatelji ali družino na izlet? Kaj boste pripovedovali vnukom: kako ste kupili televizijo ali smešno prigodo iz potepanj?

Kupovanje stvari običajno prinese še ogromno skrbi. Govorimo o nepotrebnih rečeh, ki niso življenjskega pomena. Prav tako imajo nakupi zelo kratkotrajno zadovoljstvo. Ko nekaj kupimo, misleč, da nas bo osrečilo, si zopet želimo nekaj drugega. In tako krožimo v neskončnost. Psihologi so ugotovili, da nas izkušnje kot so: potovanja, izleti, druženja s prijatelji, dogodki, učenje novih sposobnosti, športi - osrečijo za dlje časa. Vsak predmet pa izredno hitro postane vsakdanji ter nezanimiv.

Izkušnje so tako edino, kar zares šteje: edino, kar vam nihče ne more vzeti.

Po navdihu: brightside.me, Ana Vehovar

ali pa

Novo na Metroplay: "Življenje nam prek izzivov želi nekaj povedati" | Dejan in Tamara - Pot do spremembe