10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Zakaj toliko ljudi pridobi težo jeseni (in kako se temu izogniti)?

Zakaj toliko ljudi pridobi težo jeseni (in kako se temu izogniti)? (foto: profimedia) profimedia
6. 10. 2019

Prišla je jesen in prinesla … odvečne kilograme? Zakaj se to zgodi čisto vsako leto?

Če je pridobivanje teže jeseni stalnica, potem ste se verjetno ujeli v katerega od naslednjih izgovorov. 

V trgovine pridejo jesenske slaščice

Jeseni se tudi v prehrani prične novo obdobje, ko iz poletnih solat in lahkih jedi počasi preklopimo na enolončnice in druge “težje” obroke, ki nas ogrejejo. V izložbah pekarn pa se na policah bohotijo slaščice v obliki buč in duhcev, mafini z bučno začimbo, dobite lahko celo kavo z okusom buče. Čeprav se zdi, da ne pojeste veliko sladkega, saj le tu in tam vzamete kakšen mafin in preizkusite jesensko kavo v vaši priljubljeni kavarni, se vse to nalaga in sčasoma pretvori v maščobne blazinice. 

Naredite preprost preizkus, ki bo razkril, koliko nezdravih slaščic pojeste. Dva tedna čisto vsak dan zapisujte vse, kar pojeste. Vsak grižljaj, ki ga nesete v usta, se more znajti v zvezku. Potem preštejte, koliko od tega je sladkih prigrizkov. V enem tednu se jih nabere kar veliko, čeprav čez dan nimate občutka, da ste jedli nezdravo. Odslej naprej v trgovino hodite z nakupovalnim seznamom, ki vam bo onemogočil, da kupite veliko odvečne hrane, zajtrk in malico pa načrtujte v naprej. 

Več spite in dremate

Poleti so dnevi daljši in toplejši, zato nas vabijo ven - v naravo. Večkrat jo mahnete na ohladitev v hribe ali se sprehodite do jezera in zaplavate. Vse to je gibanje, ki ohranja telo zdravo. Ko se dnevi počasi krajšajo (pa jeseni to še ni tako vidno) in postajajo bolj mrzli, pa bi se raje zabubili v odejo in popoldne prebili na udobnem kavču. 

Če je redna vadba že del vaše rutine, jo jeseni nikakor ne opustite. Morda jo boste morali premakniti v telovadnico, vendar nikakor ne izpustite treninga. Tisti, ki raje telovadite doma, pa si omislite strokovnjaka, ki bo z vami prvih nekaj ur, potem nadaljujte sami. Dobra motivacija so tudi skupinske vadbe, kjer dobite bonus - druženje s podobno mislečimi ljudmi. 

Delovno mesto je preplavljeno s sladkarijami

Če so poleti na skupni mizi za prigrizke kraljevale češnje, jagode in solate, so zdaj na vrsti čokoladni bonboni in druge sladkarije. Morda ste jih nekaj prinesli celo sami, ker ste hoteli “počistiti” kuhinjo, pa ste si naredili medvedjo uslugo. 

Imeti bi morali zelo trdno voljo, da bi se lahko mirno sprehajali mimo vseh teh mamljivih prigrizkov in ne bi nobenega poskusili. Zato se raje lotite izdelave svojih zdravih prigrizkov, ki vas bodo pritegnili in odgnali misli o sladkarijah. 

Imamo nekaj idej, ki so navdušile tudi nas: 

Skrajšate sprehode 

Prej ni bilo težko iti na sprehod v gozd ali mimo travnikov, v mrzlih dnevih pa vas prav nič ne vleče ven, tudi če imate psa. S tem izgubite del aktivnosti, in če namesto tega spite ali sedite pred televizijo, se bo to pričelo kazati v odvečnih kilogramih. 

Ne dovolite, da vas mrzel veter prikrajša za svež zrak, prečiščene misli in hormone sreče, ki se sproščajo med gibanjem. Nase dajte več plasti in se vseeno odpravite v naravo. Da se sprehodi ne bodo krajšali, lahko poskrbite s štetjem korakov. 

Prispevek pripravila: A. H. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri