To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

6 navad, s katerimi izničite vaš trud v telovadnici

6 navad, s katerimi izničite vaš trud v telovadnici (foto: Profimedia) Profimedia
30. 1. 2018

Na treningu ste tudi danes dali vse od sebe. Celo zvišali ste ponovitve, dodali novo vajo in tehniko prejšnje, ki vam je delala težave, bistveno izboljšali. Zadnja stvar, ki jo želite, je, da bi se ves vložen trud izničil zaradi takšnih malenkosti. Izognite se naslednjim napakam in napredujte.

Po treningu si privoščite prevelik obrok

Za dobre rezultate je prehrana zelo pomembna. Tudi pri rekreativcih. Pomembno je kaj jeste, kdaj jeste in tudi koliko pojeste. Prehrana mora biti kakovostna, najboljša je sezonska, sveža, obroke pa si, če se le da, pripravite sami. Obenem je pomembno tudi to, da obrok ni preobilen.

Če je vaš cilj, na primer, izgubiti težo, vi pa imate po treningu navado izprazniti hladilnik, je morda prav to razlog, da ne napredujete. Kljub temu, da ste v telovadnici trdo garali. Takšnemu napadu lakote se izognete tako, da si takoj po treningu privoščite manjši prigrizek, nato pa si ob prihodu domov pripravite zdrav in kakovosten obrok.

Jeste premalo

Če preveč ni v redu, potem je majhen obrok ali sploh nič odlična ideja? Napačno! Po treningu se začnejo procesi obnove - regeneracija, da lahko telo zaključi ta proces, potrebuje hranila. In počitek.

Obrok pred in po treningu naj vsebuje tako beljakovine kot tudi kompleksne ogljikove hidrate.

Zanašate se na športne napitke in beljakovinske ploščice

Športni napitki so pogosto promovirani kot zdravi, odlični za hidracijo med in po športni aktivnosti, poleg tega vsebujejo elektrolite, ki jih organizem potrebuje med intenzivno vadbo. Ko pa na plastenki preberete sestavine, se stvar obrne. Večina napitkov vsebuje na stotine praznih kalorij ter umetna barvila in druge dodatke, ki telesu prav nič ne koristijo. Če ne tečete ravno maratona, ni potrebe po dodajanju elektrolitov. Pijte vodo.

Podobna je zgodba z beljakovinskimi ploščicami, s katerimi naj bi po vadbi poskrbeli za vnos beljakovin. A znova - preverite sestavine! Nekatere ploščice v resnici vsebujejo zelo malo beljakovin, a veliko trans maščob in sladkorja. Včasih imajo lahko več kalorij kot en dober hranljiv obrok.

Ohlajanje po vadbi zelo radi izpustite

Ker se vam mudi. Ker ste že tako utrujeni, da je dodatnih pet minut čisto odveč. Ker se ne zdi pomembno.

Po vadbi le spočijte oz. raztegnite utrujene mišice. Na dolgi rok se bo 10 minut, ki  jih boste namenili ohlajanju, obrestovalo. Z ohlajanjem zmanjšate mišično napetost po vadbi, umirite srčni utrip in ritem dihanja, počasi znižate telesno temperaturo in tako telesu pomagate lažji prehod v stanje počitka.

Naredite lahko naslednje: 5 minut počasi hodite ali izvajajte eno od aerobnih aktivnosti, ki jo imate v treningu, vendar v počasnejšem tempu. Nato lahko naredite še nekaj vaj za raztezanje.

Zastavite si cilj, potem pa ne sledite napredku

Želite izgubiti težo, izboljšati moč, fleksibilnost, dlje teči ali preprosto poskrbeti za boljše počutje? Pravzaprav je čisto vseeno, kakšen je vaš cilj, prej oz. lažje ga boste dosegli, če se boste spremljali.

Zato: zastavite si cilj, tega nato razdelite na mesečne ali kar tedenske cilje, ter vsak konec tedna preverite rezultat. Če niste tam, kot si želite biti, lahko stanje hitro popravite in tako ne izgubljate dragocenega časa. Razmislite, kje bi bil lahko vzrok, da ste obstali. Je za vami zelo stresen teden in predvsem pomanjkanje spanja, ste ga 'kiksnili' pri obrokih, spustili kar nekaj vadb, vas je ujel prehlad? Morda pa je čas za spremembo treninga? Z vsem tem v mislih naredite načrt za nov teden in pogumno naprej.

Prepogosto se nagrajujete

Za vami je naporen trening. Morda ste ta teden celo dosegli enega vaših kratkoročnih ciljev. Čas je, da se nagradite z najljubšo tortico, se strinjate?

Nagrada je za marsikoga odlična motivacija. In nič ni narobe z nagrajevanjem kot takim. Problem nastane, če so to nagrade, ki vas potegnejo s poti. In če je teh na koncu bistveno preveč. Košček čokolade po vsakem napornem treningu, tortica, ko naredim 15 sklec, tortica, ko držim plank 30 sekund ... Hja, saj veste, kam pes taco moli, kajne?

Nagradite se raje z izkušnjo. S prijatelji se odpravite na nepozaben izlet, preizkusite se v plezanju ali čem, kar še nikoli niste počeli, privoščite si masažo ...

No, z idejami za izlete vam bomo pomagali kar mi:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri