sedenje-delo

Nedavne raziskave so pokazale, da je izredno pomembno, kaj delamo, kadar nismo športno aktivni.

Preveč sedenja lahko resno škoduje naši presnovi in izniči učinke vadbe, ko se končno spravimo na tek ali na kolo.

Raziskava je namreč pokazala, da so ljudje, ki v povprečju sedijo 13 ur na dan in naredijo manj kot 4000 korakov, manj dovzetni za koristi, ki jih vadba sicer povzroči naši presnovi.

Druga raziskava je pokazala, da imajo ljudje, ki sedijo štiri dni enake rezultate kar se tiče ravni inzulina in glukoze v krvi, če so na četrti dan eno uro fizično aktivni, ali pa ne.  

Strokovnjaki priporočajo, naj naredimo 8.000 korakov za dan, da naše telo ne bo postalo odporno na vadbo.

V nedavni študiji so preučevali pet moških in pet žensk z različnimi kondicijami (od tistih, ki ne trenirajo, to tistih, ki so rekreativni športniki). Najprej so morali štiri dni zapored sedeti po 13,5 ur na dan in narediti manj kot 4.000 korakov. Nato so šli po četrtem dnevu za eno uro na tekalno stezo. Njihov VO2 max je bil 64 procentov.

VO2 max je meritev maksimalnega dovoda kisika v srce in ožilje, razloži Jamey Plunk, Ph.D., profesor na Univerzi Mary Hardin-Baylor. Na meritev do neke mere vpliva tudi genetika, pa tudi povečanje gibanja lahko izboljša količino dovoda kisika v naše ožilje.

Po štirih dneh so testi pokazali, da je telo po tako dolgem sedenju nedovzetno za učinke enourne vadbe.

»Maščoba se v času vadbe ni topila, to pa vpliva tudi na to, kako hitro se trigliceridi oziroma preproste maščobe odstranijo iz krvi« pove Dr. Edward Coyle.

Če poskrbimo za to, da vsak dan hodimo, ne samo stojimo, bomo veliko dosegli!

Če namesto 4.000 korakov v času ne-aktivnosti naredite 8.000 korakov, začne metabolizem spet bolje delovati in obenem presnavljati maščobe, pravi Dr. Coyle.

Več: To pa se lahko zgodi, če naredite 10.000 korakov na dan

Če med vikendom načrtujete daljši tek ali kolesarski izlet, poskrbite za - vsaj zmerno – fizično aktivnost že v petek, da boste po več dneh sedenja v pisarni metabolizem spet spravili v formo!

Preberite še:

Vir: Bicycling, Runner's world

Foto: Profimedia

Sorodni članki
None

Kako intenzivno?

Pri kakšni intenzivnosti izgorevajo maščobe? Med zagovorniki nizkointenzivne aerobne vadbe in zagovorniki zmerne intenzivne aerobne in visokointenzivne intervalne vadbe v…

Toliko bi morali telovaditi, če v službi večino časa sedite

Preverite, koliko časa dnevno bi morali telovaditi, če v službi večinoma časa presedite za delovno mizo.

Trening, ki ne prinese razultatov

Tudi v športu se lahko ujamemo v "cono udobja". Stagniramo in trening ne prinaša najboljših rezultatov. Kljub temu je to rutino včasih težko spremeniti. Katere so najpogostejše…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri