To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Dvomi o indeksu telesne mase

Dvomi o indeksu telesne mase (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
11. 9. 2013

Tudi z nekaj odvečnimi kilogrami se lahko počutimo naravnost odlično, vendar pa se z odvečnimi kilogrami oz. takrat, ko teža doseže kritične vrednosti poveča tudi tveganje za srčni infarkt, kap in druga obolenja.

Za merjenje ustreznosti naše telesne mase je pogosto uporabljen indeks telesne mase (ITM), pri katerem se teža deli s kvadratom telesne višine v metrih.

Vendar se lahko zgodi, da ITM preceni ali podceni maščobno maso. ITM namreč ne razlikuje maščobne mase od mišične, na rezultat pa vplivajo tudi drugi dejavniki, kot je starost.

Količina maščobnih zalog prav tako še ne more pojasniti možnih zdravstvenih tveganj, temveč je veliko pomembnejše, kje v telesu maščobe so.

Maščobne blazinice na trebuhu so veliko bolj nevarne od maščob na bokih, stegnih in zadnjici, kjer imajo lahko celo zaščitni učinek pred boleznimi srca in ožilja. ITM v tem primeru ne pove veliko.

Kako do natančnejših podatkov glede škodljivih maščob

Poleg ITM daje boljši vpogled in možnost ovrednotenja teže še razmerje med obsegom pasu in telesno višino – metoda WtHR (Waist to Heigt Ratio), so zapisali na spletni strani angleškega The Telegraph.

Izračun te vrednosti pokaže natančnejše podatke glede škodljivih maščob okoli trebuha.

Rezultat med 0,42 in 0,50 velja za dobrega, nad 0,53 pa za neugodnega. WtHR v vrednosti 0,53 ustreza ITM v vrednosti 25.

Maščoba okoli trebuha večinoma zviša vrednosti krvnega sladkorja in holesterola

Znanstveniki so spoznali, da imajo prav ljudje z večjim obsegom trebuha zvišane vrednosti holesterola in krvnega sladkorja, zelo pogosto pa se spopadajo tudi z visokim krvnim pritiskom.

Danes vemo, da maščobno tkivo ni le pasiven ustvarjalec maščob. Zlasti maščobne celice so zelo aktivne pri presnovi, predvsem tiste v trebušnem predelu. Urejajo predvsem biokemične in hormonske procese, pogosto pa privedejo do sladkorne bolezni, bolezni srca in ožilja, ki pa lahko povzročijo tudi kap.

Formula za izračun – WtHR (v cm):

WtHR = obseg pasu/ telesno višina

Primer: 80 cm/ 165 cm = 0,48

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri