hidracija-voda-trening-znojenje

Voda je poleg kisika najpomembnejša za življenje. Je sestavni del večine živil in našega telesa, kjer služi kot topilno in transportno sredstvo.

Vodo vase vnašamo v obliki hrane in pijače. Približno polovico je dobimo s hrano, polovico pa s pijačo, nekaj malega pa jo nastane tudi v našem telesu med delovanjem metabolizma.

Ko nam je vroče, telo ohranja svojo temperaturo tako, da odvaja vodo (znojenje). Zaradi tega vsi vemo, kako pomembno se je hidrirati, zlasti med športno aktivnostjo, ko lahko v eni uri izgubimo tudi do 3 litre znoja!

S hrano in pijačo moramo tako nadomestiti izgubljeno tekočino, tudi če ne čutimo žeje, saj se med telesno aktivnostjo naša energija preusmeri v delovanje mišic, delovanje preostalih organov pa postane sekundarnega pomena, zato lahko žejo občutimo, ko smo že dehidrirani. Predvsem pri športnikih se občutek žeje pojavi pozneje, ko mišice že ne morejo več delovati na vso moč.

Vendar smo vse to več ali manj že vedeli ...

Redko kdo pa ve, da po ZELO intenzivnem treningu, ko izgubimo ogromno znoja, čista voda ni najboljša za rehidracijo, v nekaterih primerih je celo nevarna! Pri nadomeščanju izgubljene telesne tekočine lahko pride do zastrupitve z vodo (hiponatremije).

Med ZELO intenzivnim znojenjem (zaradi vročega okolja, savne in daljše telesne aktivnosti - 90-120 min) poleg vode izgubljamo tudi nekatere pomembne minerale v telesu, kot so natrij, kalij, magnezij in nekatere druge soli. Ključen pri tem je predvsem natrij, saj lahko na liter izgubljenega znoja izgubimo tudi do 2 grama natrija (kot vemo, sol vsebuje natrij, zato je koža ob znojenju slana).

Zato pitje čiste vode, brez vitaminov in mineralov, lahko povzroči še več znojenja, kar pomeni še večjo žejo, izgubljenih mineralov pa ne nadomestimo. Nastopijo lahko vrtoglavica, slabost, glavobol, bruhanje in izguba orientacije.

Kako to preprečiti?
  • Piti je treba elektrolitske napitke (najboljši so tisti, ki se jih kupi v lekarni)
  • Pri dolgotrajnih aktivnostih uživamo napitke z natrijem (2 grama soli na liter napitka).
  • Na vroče dneve, ko planiramo športno aktivnost, jemo bolj slano hrano (NE velja za bolnike s hipertenzijo oz. za vse tiste, ki imajo zvišan krvni tlak).

Hidracija je med športno aktivnostjo potrebna vsakih 30 minut, ne glede na žejo.

Napisal: Jan Veleušič, športni in osebni trener

Za pomoč in vprašanja pišite na info@sportnaklinika.si. Za več preverite na Facebook Športna klinika in sportnaklinika.si.

Preberite še: 3 razlogi, zakaj ne bi smeli nikoli ponovno uporabiti plastenke 

Sorodni članki

Tek v poletni vročini - nasveti in navodila

Poletje je čas visokih temperatur in pogosto tudi velike zračne vlage, kar nam krni radosti ob teku ali kaki drugi dolgotrajnejši dejavnosti na kopnem. Športna dejavnost v...

Magnezij, pomemben mineral za športnike

Toplejši dnevi kar kličejo po aktivnostih na prostem. Po zimskem spancu marsikdo ni pripravljen na večje obremenitve, zato se mnogi soočajo z bolečimi mišicami.

Ali je sama voda dovolj za ustrezno hidracijo?

Vsak od nas je že občutil na telesu nadležne kapljice, ki polzijo izpod pazduhe, po čelu, po hrbtu. Te kapljice imajo prav posebno funkcijo.
Liza

Brali ste prispevek, ki je povzet po članku iz revije

Liza

Naročite se na revijo Liza:

04 511 64 44 spletni nakup

Ne spreglejte, revija je lahko tudi lepo darilo.
Podarite naročnino svojim najbližjim.


Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

7 vprašanj, ki si jih zastavite, če težko zaspite

Vsak večer ista zgodba – pred televizorjem ali ob knjigi začnete kinkati. Včasih vas preko dneva nakopičena utrujenost ujame že pri večerji. Odpravite se v posteljo … In potem ste nenadoma popolnoma budni.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri