raztegovanje

Da je pred vadbo nujno ogrevanje, je splošno znano, pogosto pa pozabimo na tisto po opravljenem treningu. Kaj bi morali storiti in kaj v resnici počnemo, pa ne bi smeli?

Tako kot šteje vsaka minuta treninga, je pomembno tudi, kaj počnete pozneje.

Stvari, ki bi jih morali narediti po opravljeni vadbi:

  • Umirite se in raztegnite

To vam bo svetoval vsak dober osebni trener, prav tako boste izkusili na skupinskih vadbah. Po vsakem treningu se morate umiriti in sprostiti ter iz telovadnice oditi v podobnem stanju kot ste prišli - nezadihani torej. Dobro se raztegnite, da preprečite neprijetne bolečine in omilite posledice, ki jih boste čutili naslednji dan. To storite tudi na dan, ko imate počitek. Nujno vključite naslednjo vajo, ki bo pretegnila spodnji del hrbta in boke.

raztegovanje

  1. Usedite se na tla tako, da bodo noge iztegnjene pred vami, hrbet pa zravnan.
  2. Razmaknite noge narazen, kolikor vam omogoča gibljivost telesa in se v položaju počutite udobno.
  3. Z ravnim hrbtom spustite zgornji del telesa proti tlom in zadržite nekaj trenutkov.
  4. Premaknite se na levo nogo, zadržite in ponovite na desni strani.
  • Hidrirajte se

Tudi če ste pili med treningom, morate nadomestiti izgubljeno tekočino, da bo telo lahko spet delovalo normalno. Bolj kot ste se potili, več vode potrebujete. Najbolj vas bo odžejala navadna voda, lahko pa ji dodate sadje, ki bo popestrilo okus. Izogibajte se sladkim pijačam, ki naredijo več škode kot koristi. Preverite tudi, zakaj bi morali po treningu piti čokoladno mleko.

  • Preoblecite prepotena oblačila

Precej logično, vendar po manj naporni vadbi lahko pozabite na majico, ali odlašate s preoblačenjem do umivanja. Tudi če ne boste takoj stopili pod prho, se preoblecite v suha oblačila. Vlaga namreč spodbuja rast bakterij, bacilov, glivic in podobnih organizmov, kar lahko privede do kožnih infekcij ali poslabšanja aken. Če se ne morete umiti, poskrbite za higieno z osvežilnimi robčki, še najbolj pa bo zalegla mokra brisača, s katero obrišete pot s telesa. Pomembna je tudi nega obraza, še posebej za tiste, ki imajo probleme z aknami. Med vadbo ne nosite ličil in obraz sperite z vodo.

  • Pripravite obrok

Prehrana je pomemben del zdravega življenja, obrok po vadbi pa bo poskrbel za boljše okrevanje, manj bolečin v mišicah in dovolj energije za naslednji trening. Privoščite si ga pol ure po športni aktivnosti. Prepričajte se, da vsebuje dovolj beljakovin, saj morate nadomestiti porabljene zaloge. Magnezij pa bo dodatno omilil morebitne bolečine. Nekaj idej za večerjo: banane, špinača, ribe.

Tega ne počnite:

  • Hrana z veliko sladkorja

Še posebej po napornem treningu, nastopi lakota. Želodec kliče po čemerkoli, kar bi utišalo kruljenje, zato bi si mimogrede privoščili čokoladne kolačke in druga nezdrava živila. Da ne boste nasedli skušnjavam, si obrok lahko pripravite tudi vnaprej. Preizkusite pudinge z chia semeni ali zelenjavne polpete. Oboje vas lahko počaka v hladilniku.

  • Počitek je za šibke

Če imate veliko kondicije, to še ne pomeni, da si lahko privoščite manj spanja in bo vaše telo delovalo normalno. Če si ne boste ponudili dovolj časa za okrevanje in celjenje, boste tvegali hujše poškodbe in bolečine, zaradi katerih boste morali odpovedati nekaj treningov. Telesu boste povzročili še več stresa, kot običajno, to pa se bo poznalo tudi na (slabših) rezultatih.

  • Tekočino nadomeščate s sokovi ali alkoholom

Pivo ali sladek sok po treningu ne bosta potešila žeje in nadomestila tekočine, ki ste jo izgubili s potenjem, ki je naraven sistem ohlajanja telesa. Krvni sladkor se bo hitro dvignil in tudi upadel, vi pa boste še bolj žejni. Lahko občutite tudi vrtoglavico ali v ekstremnih primerih izgubo zavesti. Dehidracija telesu predstavlja obliko stresa, kar slabo vpliva na vaše zdravje.

Preberite tudi: 

Sorodni članki

Načrt okrevanja po napornem treningu

Za vse, ki redno trenirate, je priporočljiv urnik vadbe, saj z njim lahko spremljate napredek in se prepričate, da ste vključili vse vrste vaj. Potrebujete pa tudi načrt okrevanja…

Kako okrevati po maratonu (ali drugem športnem dogodku)

Poletje in jesen kličeta po maratonih in drugih športnih tekmovanjih, kjer lahko preizkusite svoje sposobnosti in preverite, kako dobro ste trenirali. Da boste nared za novo…

28-dnevni fitnes izziv: 23. DAN (+ Načrt okrevanja po napornem treningu)

Pred nami je že 23. dan! Testiranje smo prestavili na zadnji dan izziva, povečali smo intenzivnost in danes vas čaka ... tole. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri