zoga

Kadar se po dolgem času spet lotite redne vadbe ali pa s tem začenjate prvič, ni najlažje narediti prvih korakov. Tu je nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali vpeljati gibanje v dnevno rutino.

1. KORAK: Zakaj želite telovaditi?

Začnite pri razlogu, zaradi katerega bi sploh uvedli redno vadbo. Morda želite imeli več energije, si nabrati kondicijo, se prvič udeležiti športnega dogodka ali shujšati … Potem si oglejte vse pozitivne posledice, ki vam jih prinaša rekreacija, na primer boljše počutje, manjše tveganje za nekatere bolezni, boljša fizična pripravljenost, manj stresa …

Zaradi tega se boste vadbe veselili in verjetneje z njo tudi začeli, saj to ne bo nekaj negativnega, kar morate početi, ker tako pravijo drugi.

2. KORAK: Zamislite si, kako bo izgledala rutina

Odločni ste, da boste letos večkrat zavili v telovadnico ali v naravo. Kako boste to tudi zares storili? Čas je, da odprete rokovnik in pregledate svoj urnik. Ugotovite, kdaj imate kakšno prosto uro, upoštevajte pa tudi dni za počitek oziroma lažje aktivnosti. Glede na to boste lažje izbrali vadbo, na katero boste lahko hodili. Svoje obveznosti boste verjetno morali malce prilagoditi, vendar se bo izplačalo že kmalu, ko boste opazili prve dobre rezultate in postali športni navdušenec.

3. KORAK: Določite dan, ko boste začeli

Razlog, da gre toliko ciljev po zlu ali se jih nikoli ne lotite, je ta, da ne določite točnega datuma, ko boste pričeli z delom (oziroma navado, hobijem in vsem, kar ste si zastavili). Zato prestavljate iz tedna v teden ali si rečete, da se boste stvari posvetili kasneje, ko bo več časa.

Zato že na začetku, ko začnete načrtovati redne športne aktivnosti, določite, kdaj jih boste začeli izvajati. Označite datum tudi na koledarju in se izognite neskončnemu prelaganju.

4. KORAK: Kaj boste potrebovali za vadbo?

Če do sedaj niste veliko časa namenili gibanju, verjetno še nimate “tistih nogavic, ki jih nosite le v športnih čevljih” ali “najljubše športne majice, s katero se druge ne morejo primerjati”. Ne skrbite, kmalu boste tudi sami vedeli, o čem govorimo ali govorijo vaši prijatelji. Naredite seznam opreme, ki si jo morate pripraviti za prvi trening. Morda boste morali kakšno stvar dokupiti, nikakor pa ne potrebujete oblačil dragih športnih znamk. Dovolj bodo že udobna oblačila in plastenka vode, veliko pripomočkov pa si lahko izposodite tudi v fitnesu ali pa so zagotovljeni s strani trenerjev na skupinski vadbi.

5. KORAK: (P)ostanite zanesljivi

Na začetku bo vse še novo in zanimivo, še posebej če preizkušate nove vrste vadbe. Potem pa boste potrebovali motivacijo, da vztrajate skozi celo leto. Poskušajte najti podobno mislečega prijatelja, s katerim bosta skupaj telovadila. Če se raje rekreirate sami, se nagradite ali pa spremljajte svoje dosežke s športno aplikacijo oziroma dnevnikom vadbe. Poskrbite, da bo gibanje postalo rutina in ga ne boste izpustili, razen v skrajnih primerih.

6. KORAK: Zastavljajte si nove cilje

Ko boste vpeljani v šport in ugotovili, koliko pravzaprav zmorete, si na novo zastavite cilje. Naj bodo realni, a še vedno takšni, da vam bodo v izziv. Ko jih dosežete, takoj zastavite nove. S tem boste poskrbeli, da boste vedno vedeli, zakaj se trudite in prebrodili slabe dni, ko vam nič ne gre od rok.

Sorodni članki

Napotki za vse, ki se prvič podajate v redno rekreacijo

Če ste do sedaj telovadili le tu in tam, sedaj pa ste se odločili, da boste vzpostavili rutino, preverite nekaj nasvetov, kako z vsem skupaj začeti.

Zato motivacija za vadbo nikoli ne sme biti (samo) idealna postava

Poleten trebušček, brez oblog in poudarjene mišice … Če z vadbo vztrajate le zaradi tega, ne boste prišli daleč.

Ste se novoletnih zaobljub lotili narobe?

Ni vseeno, katere cilje si zadaste ob novem letu in prav tako ne, kako se vsega skupaj lotite. Preverite nekaj ključnih napak, ki jih lahko naredite pri zaobljubah.
Najbolj brane vsebine

Se ne morete znebiti maščobe na trebuhu? Morda imate te slabe navade

Če maščobni obročki kar nočejo stran in se celo povečujejo, imate skoraj zagotovo vsaj eno od naslednjih navad. Čas je, da ukrepate.
Več...

Oblikujemo spodnji del telesa: 5 obveznih vaj

Tokrat se posvetimo spodnjemu delu telesa, torej zadnjici, stegnom, mečam, bokom ... Naslednjih 5 vaj morate obvezno dodati vašemu treningu. 
Več...

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

13 korakov, kako spet začeti verjeti vase

Vsi se kdaj zataknemo v nekaj, kar nas ovira, včasih pa sploh ne najdemo prave motivacije, da bi začeli delati na spremembi, ki jo nujno potrebujemo. kako se zares vzljubiti in privabiti v življenje same dobre stvari? Postavite sebe na prvo mesto že danes!
Več...

3 nepričakovani znaki, ki kažejo na depresijo

Depresija se kaže na različne načine, nikoli ne vpliva le na razpoloženje. Pogosto spregledani znaki so naslednji …
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri