hidracija-2

Bi morali po vsaki vaji imeti odmor za vodo, ali je dovolj, da se hidrirate po koncu treninga?

Kako pogosto se morate med vadbo hidrirati, je odvisno od vsakega posameznika. Najboljši način, da pridete do odgovora, je s pomočjo količine in hitrosti potenja. Naredite tako:

  • Pred tekom se stehtajte brez oblačil. 

  • Eno uro telovadite (način in težavnostna stopnja naj bosta v okviru vaše siceršnje vadbe).

  • V tisti uri ne pijte nobenih pijač, ker bo to sicer vplivalo na vaše potenje.

  • Nato se spet stehtajte brez oblačil in izračunajte razliko med prejšnjo in sedanjo težo.
Ko človek izgubi okoli 1 kilogram, to pomeni 1 liter tekočine (znoj). Če posameznik v eni uri izgubi 2,5 kilogramov, to pomeni, da je v tisti uri izgubil približno 2,27 litrov znoja.

Ko boste ugotovili, kakšna je vaša hitrost potenja, boste vedeli, kako se morate med vadbo hidrirati (v zgornjem primeru morate v eni uri spiti 2,27 litrov tekočine, da nadomestite izgubljeni znoj).

Ste steklenico pozabili vzeti s seboj na trening? Potem morate za rehidracijo poskrbeti po njem. Čeprav boste tistih 2,27 litrov potrebovali, da boste nadomestili izgubljeno tekočino, pa jih nikakor ne smete zaužiti naenkrat, če bi radi dosegli kar najboljšo rehidracijo. Vaš želodec lahko na uro absorbira samo okoli 1,2 litra, zato tekočino srkajte počasi in se poskušajte rehidrirati v dveh urah po koncu vadbe.

Če se boste pravilno hidrirali, boste s tem preprečili dehidracijo. Če boste katerega od njenih simptomov opazili že med vadbo – spremembe razpoloženja in razmišljanja oziroma upad moči in zmogljivosti – pa se ustavite in malo popijte, lahko tudi malce upočasnite in preostanek treninga naredite v počasnejšim tempu. Če vas pesti hud glavobol oziroma vam je slabo,  morate z vadbo takoj prenehati, ker gre lahko za izredno stanje, npr. vročinski udar.

Da ste dovolj hidrirani, boste vedeli zjutraj. Če ne boste čutili žeje, vaš urin pa bo podoben barvi limonade, boste vedeli, da ste dovolj hidrirani.

Preverite tudi: 

Sorodni članki
Previdno pred prevelikimi napori v vročini.

Kako biti športno aktivni v vročini

Da boste v poletni vadbi uživali in da bo obenem koristna, si preberite spodnje nasvete profesorja s Fakultete za šport dr. Branka Škofa.

Tek v poletni vročini - nasveti in navodila

Poletje je čas visokih temperatur in pogosto tudi velike zračne vlage, kar nam krni radosti ob teku ali kaki drugi dolgotrajnejši dejavnosti na kopnem. Športna dejavnost v...

To se lahko zgodi, če po zelo intenzivnem treningu pijete vodo!

Voda je poleg kisika najpomembnejša za življenje. Je sestavni del večine živil in našega telesa, kjer služi kot topilno in transportno sredstvo.
Najbolj brane vsebine

Se ne morete znebiti maščobe na trebuhu? Morda imate te slabe navade

Če maščobni obročki kar nočejo stran in se celo povečujejo, imate skoraj zagotovo vsaj eno od naslednjih navad. Čas je, da ukrepate.
Več...

Oblikujemo spodnji del telesa: 5 obveznih vaj

Tokrat se posvetimo spodnjemu delu telesa, torej zadnjici, stegnom, mečam, bokom ... Naslednjih 5 vaj morate obvezno dodati vašemu treningu. 
Več...

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

13 korakov, kako spet začeti verjeti vase

Vsi se kdaj zataknemo v nekaj, kar nas ovira, včasih pa sploh ne najdemo prave motivacije, da bi začeli delati na spremembi, ki jo nujno potrebujemo. kako se zares vzljubiti in privabiti v življenje same dobre stvari? Postavite sebe na prvo mesto že danes!
Več...

3 nepričakovani znaki, ki kažejo na depresijo

Depresija se kaže na različne načine, nikoli ne vpliva le na razpoloženje. Pogosto spregledani znaki so naslednji …
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri