10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Kako pogosto se morate med vadbo hidrirati?

Kako pogosto se morate med vadbo hidrirati? (foto: profimedia) profimedia
11. 1. 2019

Bi morali po vsaki vaji imeti odmor za vodo, ali je dovolj, da se hidrirate po koncu treninga?

Kako pogosto se morate med vadbo hidrirati, je odvisno od vsakega posameznika. Najboljši način, da pridete do odgovora, je s pomočjo količine in hitrosti potenja. Naredite tako:

  • Pred tekom se stehtajte brez oblačil. 

  • Eno uro telovadite (način in težavnostna stopnja naj bosta v okviru vaše siceršnje vadbe).

  • V tisti uri ne pijte nobenih pijač, ker bo to sicer vplivalo na vaše potenje.

  • Nato se spet stehtajte brez oblačil in izračunajte razliko med prejšnjo in sedanjo težo.
Ko človek izgubi okoli 1 kilogram, to pomeni 1 liter tekočine (znoj). Če posameznik v eni uri izgubi 2,5 kilogramov, to pomeni, da je v tisti uri izgubil približno 2,27 litrov znoja.

Ko boste ugotovili, kakšna je vaša hitrost potenja, boste vedeli, kako se morate med vadbo hidrirati (v zgornjem primeru morate v eni uri spiti 2,27 litrov tekočine, da nadomestite izgubljeni znoj).

Ste steklenico pozabili vzeti s seboj na trening? Potem morate za rehidracijo poskrbeti po njem. Čeprav boste tistih 2,27 litrov potrebovali, da boste nadomestili izgubljeno tekočino, pa jih nikakor ne smete zaužiti naenkrat, če bi radi dosegli kar najboljšo rehidracijo. Vaš želodec lahko na uro absorbira samo okoli 1,2 litra, zato tekočino srkajte počasi in se poskušajte rehidrirati v dveh urah po koncu vadbe.

Če se boste pravilno hidrirali, boste s tem preprečili dehidracijo. Če boste katerega od njenih simptomov opazili že med vadbo – spremembe razpoloženja in razmišljanja oziroma upad moči in zmogljivosti – pa se ustavite in malo popijte, lahko tudi malce upočasnite in preostanek treninga naredite v počasnejšim tempu. Če vas pesti hud glavobol oziroma vam je slabo,  morate z vadbo takoj prenehati, ker gre lahko za izredno stanje, npr. vročinski udar.

Da ste dovolj hidrirani, boste vedeli zjutraj. Če ne boste čutili žeje, vaš urin pa bo podoben barvi limonade, boste vedeli, da ste dovolj hidrirani.

Preverite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri