hidracija-2

Bi morali po vsaki vaji imeti odmor za vodo, ali je dovolj, da se hidrirate po koncu treninga?

Kako pogosto se morate med vadbo hidrirati, je odvisno od vsakega posameznika. Najboljši način, da pridete do odgovora, je s pomočjo količine in hitrosti potenja. Naredite tako:

  • Pred tekom se stehtajte brez oblačil. 

  • Eno uro telovadite (način in težavnostna stopnja naj bosta v okviru vaše siceršnje vadbe).

  • V tisti uri ne pijte nobenih pijač, ker bo to sicer vplivalo na vaše potenje.

  • Nato se spet stehtajte brez oblačil in izračunajte razliko med prejšnjo in sedanjo težo.
Ko človek izgubi okoli 1 kilogram, to pomeni 1 liter tekočine (znoj). Če posameznik v eni uri izgubi 2,5 kilogramov, to pomeni, da je v tisti uri izgubil približno 2,27 litrov znoja.

Ko boste ugotovili, kakšna je vaša hitrost potenja, boste vedeli, kako se morate med vadbo hidrirati (v zgornjem primeru morate v eni uri spiti 2,27 litrov tekočine, da nadomestite izgubljeni znoj).

Ste steklenico pozabili vzeti s seboj na trening? Potem morate za rehidracijo poskrbeti po njem. Čeprav boste tistih 2,27 litrov potrebovali, da boste nadomestili izgubljeno tekočino, pa jih nikakor ne smete zaužiti naenkrat, če bi radi dosegli kar najboljšo rehidracijo. Vaš želodec lahko na uro absorbira samo okoli 1,2 litra, zato tekočino srkajte počasi in se poskušajte rehidrirati v dveh urah po koncu vadbe.

Če se boste pravilno hidrirali, boste s tem preprečili dehidracijo. Če boste katerega od njenih simptomov opazili že med vadbo – spremembe razpoloženja in razmišljanja oziroma upad moči in zmogljivosti – pa se ustavite in malo popijte, lahko tudi malce upočasnite in preostanek treninga naredite v počasnejšim tempu. Če vas pesti hud glavobol oziroma vam je slabo,  morate z vadbo takoj prenehati, ker gre lahko za izredno stanje, npr. vročinski udar.

Da ste dovolj hidrirani, boste vedeli zjutraj. Če ne boste čutili žeje, vaš urin pa bo podoben barvi limonade, boste vedeli, da ste dovolj hidrirani.

Preverite tudi: 

Sorodni članki

Tek v poletni vročini - nasveti in navodila

Poletje je čas visokih temperatur in pogosto tudi velike zračne vlage, kar nam krni radosti ob teku ali kaki drugi dolgotrajnejši dejavnosti na kopnem. Športna dejavnost v...
Previdno pred prevelikimi napori v vročini.

Kako biti športno aktivni v vročini

Da boste v poletni vadbi uživali in da bo obenem koristna, si preberite spodnje nasvete profesorja s Fakultete za šport dr. Branka Škofa.

To se lahko zgodi, če po zelo intenzivnem treningu pijete vodo!

Voda je poleg kisika najpomembnejša za življenje. Je sestavni del večine živil in našega telesa, kjer služi kot topilno in transportno sredstvo.
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Vadba za celo telo: Kombinacija počepa in planka

Naj bo tokratni trening drugačen - izvajajte le dve vaji in z njima razgibajte celo telo. Menite, da je izziv prelahek?
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Zaužijete preveč kofeina? Prepoznate naslednje znake?

Ste se že zalotili, da jutranja kava in tista po kosilu nista več edini? In da si občasno privoščite še energijo v pločevinki? Prepoznajte stranske učinke prekomernega uživanja kofeina.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri