10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Kako se pobrati po slabem športnem rezultatu?

Kako se pobrati po slabem športnem rezultatu? (foto: profimedia) profimedia
29. 3. 2018

Da je šport nepredvidljiv in vedno ne bo šlo vse po načrtih, kažejo tudi zgodbe naših športnikov. Dobri sezoni sledi nekaj slabših tekmovanj, potem pa spet plezajo proti vrhu. Kako se jim po spodrsljajih uspe tako hitro pobrati?

Če se redno ukvarjate s športom, se bo slej ko prej zgodilo: presenetili vas bodo slabi rezultati, morda celo spodletelo športno tekmovanje. Takrat ne odnehajte, ampak se naučite, kako se motivirati in opogumiti za naslednji korak.

Trud ni bil zaman

Profesionalni ali ljubiteljski športnik - vsakega potre slab rezultat, ki daje občutek, da so bili vsi treningi in napori zaman. Veliko izgubljenega časa in nič napredka. Čeprav ste takrat potrti in ne vidite razloga, da bi nadaljevali, še malce počakajte, preden športne copate postavite v kot.

Prespite in se umirite

Kadarkoli ste jezni in negativno razpoloženi, raje ne sprejemajte odločitev. Če imate dovolj časa, vse skupaj prespite in se razmišljanja lotite naslednji dan. Ko boste spočili misli in se otresli negativnih občutkov, boste na stvar lahko gledali bolj objektivno. Običajno takrat uvidimo, da vse le ni tako slabo, kot smo sprva predvideli. Rešitev ni tako daleč in verjetno niste v tako slabi formi, kot ste mislili včeraj.

Analizirajte in pojdite naprej

Ker ne boste morali kar tako pozabiti, ne da bi podrobno premislili o vsem, kar se je zgodilo, naredite natanko to. Analiza vam bo tudi pomagala, da naslednjič ne ponovite morebitnih napak. Premislite o tem:

  • Ali ste do sebe prestrogi?
  • Ali ste takšne rezultate pričakovali prehitro in si niste pustili dovolj časa za vajo in pripravo?
  • Ali cilje vedno merite le v številkah in vam sproten uspeh ne zadošča?
  • Ste imeli slab dan za trening/tekmovanje?
  • Si vzamete dovolj časa za počitek in regeneracijo, ali trenirate do zadnjega trenutka?
  • Vas je premagal strah?

Ko si boste odgovorili na takšna in podobna vprašanja, boste lahko zaprli poglavje in začeli znova.

Osredotočite se na naslednji cilj

Ko gre za šport, si je vedno dobro postaviti cilje. Tako lažje spremljate napredek in opazite, ko se od njega oddaljujete. Pogled usmerite naprej proti tistemu, kar ste si zastavili v prihajajočih tednih in gradite na tem. Ne ozirajte se nazaj in ne primerjajte enega cilja z drugim. Če vam prejšnjič ni uspelo, ni nujno, da se boste tudi tokrat odrezali slabo. Neuspehi naj vas le spodbudijo k temu, da boste od sebe dali še več truda.

Udobje zamenjajte za pogum

Naj vas ne premami udobje, torej treningi, kjer vedno počnete iste vaje in kar naprej ponavljate aktivnost, pri kateri vam je spodletelo. Dokazali ste si, da zmorete, zato posegajte po več. Če želite napredovati, boste morali stopnjevati težavnost in se opogumiti za nove stvari. Prijavljajte se na tekmovanja, ki so se vam zdela nedosegljiva, vendar vaš trenuten razultat kaže, da bi jih zmogli. Podaljšajte trening. Zamenjajte vaje.  Ne obtičite na mestu.

Ne ogrejte le mišic, ampak tudi možgane

Ko boste pravilno naravnali miselnost, bodo temu primerni tudi rezultati. Tu izveste, kako to storite: Bi se morali na trening mentalno pripraviti?

Ko boste potrebovali motivacijo:

Tudi profesionalni športniki niso popolni …

Potrebujejo veliko samozavesti, poguma in psihičnih priprav, da zdržijo pritisk. Kot vsak človek včasih popustijo, vendar hitro najdejo pot nazaj. Naj vas navdihne nekaj njihovih besed.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri