10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Načrtovanje prehrane - bistveno za doseganje najboljših rezultatov

Načrtovanje prehrane - bistveno za doseganje najboljših rezultatov (foto: Profimedia) Profimedia
4. 8. 2015

"Zdaj pa samo še o hrani razmišljam …" je eden od pogostih ugovorov oz. izgovorov, ki se lahko pojavi tudi vam, ko se odločite spremeniti prehranjevalne navade (na bolje).

Kaj boste jedli za zajtrk, kaj za kosilo, kaj po treningu in kaj za večerjo. Vsak dan znova in znova. Že samo slišati je naporno, a za kakršnekoli resne rezultate boste morali največ truda vložiti ravno v prehrano.

Če dobro pomislite, ste tudi do zdaj enako pogosto razmišljali o hrani, le da so te spremljali pozitivni občutki ob misli, s čim vse se boste pocrkljali, kaj vse si boste privoščili, s čim se boste potolažili, s čim zapolnili čustveno praznino … In vašemu egu zdaj nič ne prija, da delate s hrano drugačne načrte.

"Ampak to načrtovanje je tako naporno!"

Zagotovo, zlasti na začetku. Zlasti, če ste se prej prehranjevali zelo nezdravo. A zagotavljam vam, da bo iz dneva v dan lažje.

Kmalu pa vam bo zdrav način prehranjevanja postal popolnoma samoumeven in boste tudi v izrednih razmerah (prazniki, zabave itd.) našli način, da ostanete na konju.

"Ali res ne bi mogla jesti preprosto po občutku, ali moram res vnaprej načrtovati?"

Sliši se lepo, a žal še niste na točki, ko bi lahko spontano jedli zdravo. Morda niste nikoli pomislili, a v to, kaj ste v preteklosti dali vase, je prehrambna industrija vložila zelo veliko načrtovanja. Po navadi v vašo škodo in v korist njihovih denarnic.

In zelo se trudijo, da imate, če se le da, le nekaj metrov stran avtomat s kupom mamljivih, a nezdravih prigrizkov. Le poredko se zgodi, da lahko poleg takšnih in drugačnih sladkarij najdete kakšen relativno zdrav sendvič. Eden od razlogov je tudi ta, da zdrava hrana, ki ni obdelana s čuda kemikalij, preprosto ni obstojna več kot nekaj dni. 'Junk food' pa je lahko v avtomatu tudi pol leta in več.

Na splošno se morate zavedati, da bijete bitko z vojsko strokovnjakov v ogromnih laboratorijih, ki so plačani milijonske vsote denarja. Vse od tistih, ki razvijajo substance za povečanje apetita, pa do tistih, ki preučujejo, kako naj bodo postavljeni izdelki v trgovini, da boste zagotovo posegli po njih.

Tako, da sta pred vami le dve možnosti. Ali razmišljajte in načrtujte sami in iz tedna v teden vam bo lažje … ali pa razmišljanje o svoji prehrani prepustite drugim. Izbira je vaša.

Ena izmed odličnih rešitev, ki jo velikokrat predlagam svojim varovancem, je, da naj planirajo in pripravijo večino hrane za ves teden vnaprej. Četudi hladna ali pogreta bo zagotovo še vedno bolj zdrava in hranljiva od večine stvari, ki bi vam sicer prišle pod roko, ko bi bil že zdavnaj čas za naslednji obrok.

Barbara Novak, profesionalna osebna trenerka z ameriško licenco AFPAA

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri