To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Napotki za izboljšanje ravnotežja

Napotki za izboljšanje ravnotežja (foto: profimedia) profimedia
22. 12. 2018

Zakaj bi jih sploh potrebovali? Ker je stabilnost ključna za vašo varnost, saj preprečuje padce in druge poškodbe, prav tako ste sposobni hitro reagirati, ko vas kaj vrže iz ravnotežja. Starejši kot ste, težje se boste izurili v ravnotežju.

Za začetek naredite kratek preizkus v treh korakih.

1. Stojte na obeh nogah, tako da se gležnji dotikajo, roke pa pokrčite na prsih. Štoparico nastavite na 60 sekund in zaprite oči. Normalno je, da se na začetku malce zazibate, potem pa bi morali stati pri miru, dokler se čas ne odšteje do konca. Zmorete?

2. Postavite se v bližino stene, da se boste lahko ujeli, če vam zmanjka ravnotežja. Eno nogo pokrčite in počasi dvignite od tal, ne da bi se pri tem dotaknili druge noge. Stojte na eni nogi tako dolgo, kot zmorete. Nato ponovite z zaprtimi očmi. Ljudje do 60. leta starosti lahko v položaju zdržijo približno 29 sekund z odprtimi očmi in 21 sekund z zaprtimi očmi.

3. Postavite se na eno nogo, roke uprite v bok. Prosto nogo postavite na notranjo stran kolena. Z nogo, ki je na tleh, stopite na prste. V tem položaju bi morali zdržati vsaj 25 sekund.

Če se pri nalogah niste odrezali najbolje, morate poskrbeti za izboljšanje ravnotežja. Tu je nekaj načinov:

STOJTE NA ENI NOGI

Vedno, kadar imate priložnost, se postavite na eno nogo: med kuhanjem, pomivanjem posode, ščetkanjem zob … Ko boste na obeh nogah lahko stali vsaj 30 sekund, si otežite izziv z nestabilno površino, na primer blazino. Kasneje poskusite še z zaprtimi očmi.

JOGA

V jogi najdete veliko položajev, ki ob rednem izvajanju poskrbijo za boljše ravnotežje. Preizkusite naslednjega:

joga

  • Postavite se na vse štiri, zravnajte hrbet in medenico obrnite navzven. Pogled usmerite v tla, da bo vrat iztegnjen.

  • Ko ste pripravljeni, iztegnite nasprotno nogo in roko. Zadržite vsaj 10 sekund in skušajte boke medtem obdržati na mestu. CIlj je, da se čim manj premikate. Nato zamenjajte roko in nogo ter ponovite.
HODITE

Ne mislimo na občijano hojo, ampak hojo peta-prsti. Izberite ravno črto, po kateri boste hodili. Stopite najprej na peto in nato na prste. Naj vas ne zanese iz črte. Nato hodite nazaj, najprej stopite s prsti in nato s peto. Vam uspe narediti vsaj 20 korakov?

POČEPI

Z utrjenimi nogami boste lažje lovili ravnotežje. Redno izvajajte počepe, vendar pri tem pazite na naslednje:

počep

  • hrbet naj bo ves čas raven, navzdol se spustite le toliko, kot bi hoteli sesti na stol

  • ob spuščanju bi morala kolena ostati v isti liniji, zato se z zadnjico nagnite nazaj

  • kolena naj ne sežejo čez prste na nogah
NASPITE SE

Pomanjkanje spanja upočasni reakcijski čas, zato so vasi odzivi zakasnjeni. Večje možnosti imate tudi, da padete in se poškodujete. To je še posebej nevarno na primer pozimi, pri vožnji avtomobila in podobnih zahtevnih nalogah, kjer lahko resno ogrozite svoje zdravje in druge. 

Preverite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri