10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Ne verjemite tem neresničnim govoricam o vadbi

Ne verjemite tem neresničnim govoricam o vadbi (foto: Profimedia) Profimedia
18. 6. 2017

Danes odpremo brskalnik in v nekaj minutah postanemo mojstri za vse: kuhanje, tuje jezike in tudi šport. Žal pa med vsemi nasveti kroži veliko govoric, ki so le to – govorice. Preverite, čemu pri športu zares ne bi smeli verjeti.

  • Dvigovanje uteži vas bo naredilo mišičaste.

Ta rek zagotovo zaseda prvo mesto med neresničnimi govoricami o športu. Bojijo se ga še posebej ženske in na srečo so vadbe kot je CrossFit razblinile neresnico, a ostajajo dvomi. Z dvigovanjem uteži zagotovo ne boste postali mišičasti in neprepoznavni, boste pa razvili mišično maso, spodbudili metabolizem in zmanjšali možnosti za nekatere bolezni. Če vadbo izvajate zjutraj, pa poskrbite še za boljši nočni spanec. 

  • Tehtnica je najboljši pokazatelj napredka.

Med hujšanjem se za merjenje napredka ne zanašajte le na tehnico. Ni edini in verjetno tudi ne najbolj točen pokazatelj trenutnega stanja. Zakaj? Ker tehtnica ne pove cele zgodbe. Spremembe v razmerju med maščobo in mišično maso se ne pokažejo v nihanju kazalca med številkami. Morda tehtate enako ali celo več, vendar imate manj telesne maščobe in pridobivate mišično maso. Bolj učinkovito bo, da v proces hujšanja vključite tudi fotografije, ki bolje pokažejo majhne spremembe in poskušanje starih oblačil, ki vam bodo na koncu zelo prevelika.

  • Po vsaki učinkoviti vadbi nastopijo bolečine v mišicah.

Zavrnite misel, da morate za dober rezultat trpeti in trenirati, dokler se ne zgrudite od napora. Učinek boste dosegli tudi, če se vsak dan ne ženete do konca. Pekoč občutek med vadbo je lahko dobra stvar. Nikoli pa ne smete doživljati resnih bolečin. Če se ta pojavlja dlje časa in postaja neznosna, obiščite zdravnika, saj ste se verjetno poškodovali. To ni običajen del okrevanja. Največja napaka, ki jo lahko storite pri treniranju je, da ne poslušate svojega telesa.

  • Vedno bi morali trenirati zjutraj.

Najboljši čas za vadbo je takrat, ko se odločite obleči športna oblačila in zavežete športne čevlje. Pa naj bo to zjutraj, med odmorom za kosilo ali ob enajstih zvečer. Če vadbo vzamete resno, ni važno ob kateri uri je na sporedu. Medtem ko se sliši odlično, da je prva stvar s katero opravite jutranji trening, se ne silite v to, če niste jutranji tip človeka. Pomembno je, da v športu uživate in slaba volja k temu ne bo pripomogla.

  • Aerobna vadba je pri hujšanju najbolj učinkovita.

Aerobna vadba je bila dolgo vodilni način za izgubljanje kilogramov, saj naj bi najbolj učinkovito kurila maščobe in pripomogla k željeni postavi. Enako koristna je lahko tudi anaerobna vadba, kot na primer dvigovanje uteži. Pri tem porabljate maščobo še dolgo po tem, ko zapustite telovadnico. Poleg tega oblikujete mišice in pospešite metabolizem, kar tudi pripomore k vitki liniji.

Preberite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri