Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

Ostanite aktivni tudi po koncu poletja

Ostanite aktivni tudi po koncu poletja (foto: profimedia) profimedia
28. 8. 2018

Odlično, da ste v toplih dneh ustvarili športno rutino in se je tudi držali. Z nekaj nasveti jo ohranite v jesenskih in zimskih dneh, ko bodo temperature nižje.

S koncem poletja se običajno končajo tudi zdrave navade mnogih ljudi, ki so se v toplem vremenu rekreirali in tako skrbeli zase. Če se želite temu izogniti in ostati aktivni skozi celo leto, se držite nekaterih nasvetov, ki vam bodo vse skupaj olajšali.

Za začetek pa poglejmo nekaj prednosti, ki jih prinaša vadba v hladnejšem vremenu:

  • Ne boste se borili z visokimi temperaturami in vlažnostjo, ki običajno spremljata poletne treninge.

  • Lahko boste telovadili dlje časa, saj bo ozračje bolj ustrezalo fizičnemu naporu. Prav tako ne potrebujete takšne prilagodljivosti kot poleti, ko morate zaradi vročinskega vala skrajšati ali spremeniti trening.

  • Izognili se boste bakterijam in virusom, ki razsajajo v tem obdobju, saj fizična aktivnost dviguje odpornost.

  • Izpostavili se boste sončni svetlobi in dobili vitamin D, ki je v temnih dneh več kot dobrodošel. Sončna svetloba bo tudi izboljšala razpoloženje.

Česa ne smete pozabiti, ko telovadite v hladnejšem času?

Da se vadba razlikuje glede na letni čas, že vemo. Tu pa je opomnik, na kaj morate biti pozorni, ko se odpravite na rekreacijo v hladnem vremenu.

Naj vam bo toplo

Drži, da športniki oblečejo kakšno plast manj, saj se med telovadbo segrejejo, vendar to ne pomeni, da se v mraz odpravite zgolj v kratki majici. Poskrbite, da vam bo toplo in da boste ostali suhi (bolj ali manj). S tem se boste izognili podhladitvi in ozeblinam.

Kako to storiti? Skrivnost je v t. i. čebulnem oblačenju. To pomeni, da nase daste več plasti oblačil, ki jih boste po potrebi lahko slekli. Kot prvo plast ne izberite bombaža, čeprav bi se vam to zdela odlična ideja. Ko se bo bombažna majica napila znoja, boste mokri in obteženi skozi celo vadbo. Namesto tega najprej oblecite plast iz “športnih materialov”, ki hkrati dihajo in odvajajo pot. Nato nase dajte nekaj z dolgimi rokavi, a še vedno tanko plast, nazadnje pa oblecite kaj toplejšega (kar boste lahko slekli, ko se ogrejete).

Omislite si plan B

V hladnejših dnevih je vadbo včasih potrebno prestaviti v notranje prostore, zato že sedaj premislite, kje se boste to zimo zadrževali. Povprašajte po fitnesih in izkoristite brezplačne ure skupinskih vadb, da preverite, ali vam katera ustreza. Če želite telovaditi sami, preverite, kje imajo naprave in prostor, ki vam bo ustrezal. Majhno telovadnico pa lahko naredite tudi doma.

Tu izveste, kaj ne sme manjkati pri opremljanju domače telovadnice.

Nasvet: Če boste predmete za rekreacijo (na primer veliko telovadno žogo ali par kilogramskih uteži) hranili na vidnem mestu, obstaja večja verjetnost, da jih boste uporabili tudi čez dan, ko vadba ni na sporedu.

Ne pozabite na hidracijo!

Poleti večkrat začutimo, da potrebujemo več tekočine. V mrzlem vremenu pa na to pozabimo in se spomnimo šele, ko se soočamo z žejo. Ta ni ravno najboljši pokazatelj, da potrebujete vodo, saj je takrat telo že v stresu. Če ne gre drugače, za začetek nastavite alarme, ki vas bodo med treningom spomnili, da naredite nekaj požirkov vode. Kmalu boste sami dobili občutek in to počeli že avtomatsko.

Preverite še te čudovite ideje za izlete: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri