To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Raztezanje z valjanjem

1. 4. 2013

Ali med ogrevanjem pred vadbo že uporabljate penasti valj, žogice in podobne predmete za valjanje prekomerno napetih področij?

Znanost meni, da jih je vredno uporabiti. Statično raztezanje med ogrevanjem naj bi zmanjšalo gibalno učinkovitost, medtem ko raztezanje z valjanjem poveča vaš obseg giba brez negativnih vplivov na moč.

V raziskavo, ki je poskušala dokazati prednosti valjanja, je bilo vključenih 11 športno aktivnih moških. Pri vsakem od merjencev so testirali moč mišic, ki iztegujejo koleno. Po testu so valjali iztegovalke kolena, za tem pa ponovno testirali moč omenjenih mišic.

Ugotovili so, da valjanje na moč ni vplivalo. Namesto tega se je z valjanjem povečal obseg giba v kolenu. V povprečju se je povečal za približno 10 stopinj, medtem ko so nekateri povečali obseg giba kar za 20 stopinj.

Valjanje poskuša mišicam in mehkemu tkivu povrniti njihovo prožnost, saj se z vadbo, poškodbami in načinom življenja ta lahko zmanjša.

Če pride do prekomerne napetosti v določenih področjih, se zmanjšata tudi mobilnost sklepov in sposobnost učinkovitega gibanja. Z valjanjem pa, kot že rečeno, sprostimo napetost in povečamo prožnost ter tako povečamo obseg giba. To nam koristi tako pred samo vadbo kot tudi pred tekmovanjem.

Izkušnje so pokazale, da je bolje uporabiti penasti valj s tršo sredico, saj se valj, ki je narejen v celoti iz pene, po določenem času rad splošči in postane neuporaben. Izkazalo se je tudi, da je valjanje v večini primerov nekoliko boleč proces. Mogoče je to tudi eden izmed razlogov, zakaj večina še ne uporablja valjanja ter vztraja pri statičnem raztezanju. Vendar POZOR, valjanje z znosno bolečino je daleč učinkovitejše od statičnega raztezanja.

Še vedno niste prepričani o uporabnosti raztezanja z valjanjem? Predlagam, da preizkusite metodo v praksi in s katerim izmed uporabnih predmetov za valjanje valjate najprej samo eno nogo, nato pa primerjate občutke z drugo. Rezultati vas bodo verjetno presenetili.

Dalibor Todorović, prof. šp. vzg.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri