10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kako preveriti ali ste fit?

Kako preveriti ali ste fit? (foto: Profimedia) Profimedia
9. 6. 2014

Da bi dobili pravo sliko, se lahko odpravite v dober fitnes center, kjer opravljajo zahtevnejše teste pripravljenosti, za ugotovitev osnovnih parametrov pa bo dovolj že, če preprost test opravite kar sami.

1. Izmerite si srčni utrip pred in po vadbi

Utrip si izmerite na zapestju. S prsti otipajte utrip in štejte udarce 30 sekund. Pomnožite z dve in dobili boste svoj srčni utrip na minuto v mirovanju. Normalen utrip se giblje med 50 do 85 udarcev na minuto.

Zdaj tri minute tecite na mestu.

Ponovite meritev. Utrip se ne bi smel povečati za več kot 50 odstotkov.

Zdaj pa se usedite in opazujte, koliko časa potrebujete, da se udarci srca umirijo na stopnjo, ki ste si jo izmerili pred vadbo.

Je trajalo manj kot minuto?

Odlično ste pripravljeni in lahko se lotite tudi zahtevnejše vadbe. Če pa je umirjanje trajalo več kot tri minute, se morate vadbe lotiti postopoma.

2. Preverite ravnotežje

Stojte vzravnano, nogi sta skupaj, roke sklenite na hrbtu. Zdaj v kolenu upognite eno nogo in jo dvignite, zaprite oči. Lahko v tem položaju vztrajate 15 sekund? Če ne, imate lahko težave z živčevjem, mišicami ali ravnotežnim organom v ušesu.

3. Preverite težo

Večina se s težkim srcem spravi na tehtnico. Pa vendar je teža eden od zelo pomembnih znakov telesne pripravljenosti.

Večina uporabi izračun indeksa telesne mase (ITM). Vendar test ne sme biti edino merilo telesne sestave in zdravstvenega statusa. Lahko se namreč zgodi, da preceni ali podceni maščobno maso, saj ITM ne razlikuje maščobne mase in mišične mase, ki je težja.

Poleg tehtanja in določanja indeksa telesne mase, se torej postavite še pred ogledalo, vzemite meter in izmerite obseg rok, pasu, bokov...

A četudi bo rezultat porazen, se nikar ne zatecite h kakšni ekspresni dieti. Topljenja maščobe se lotite postopoma, z uravnoteženo dieto in gibanjem. Kilogrami se bodo sicer topili počasneje, a se bodo veliko teže vrnili!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri