voda

Če bi vedno pazili na količino vode in poskrbeli, da jo vsak dan spijete dovolj, bi opazili nekaj prijetnih sprememb.

Imeli boste veliko energije

Celice po celem telesu za pravilno delovanje potrebujejo vodo. Ko ste dehidrirani, celične membrane postanejo manj prepustne, kar ovira pretok hormonov in hranljivih snovi v celice. Po drugi strani pa se odpadne snovi, ki povzročajo škodo, ne morejo izločiti iz telesa. Zato ste nenehno zaspani in bi najraje cel dan preživeli v postelji.

Koliko vode potrebujete, da preprečite dehidracijo? To je odvisno od vsakega posameznika, njegove teže, višine in fizične aktivnosti. Približna količina je od 6 do 8 kozarcev vode dnevno, vendar mora vsak pri sebi presoditi točno količino.

Izboljšanje spomina

Delovanje možganov je zelo odvisno od zadostne količine tekočine, natančeje jo potrebujejo sinapse in nevroni. Glede na raziskavo, opravljeno leta 2003, je največji dejavnik za slabši spomin in mišljenje dehidracija. Vseeno mnogo ljudi zanemarja hidracijo, poleti in jeseni pa se številka še poveča, zaradi lepih vročih dni, med katerimi ljudje ne povečajo količine zaužite tekočine.

Dobra zbranost

Če boste ob sebi vedno imeli steklenico vode, ki vas bo opominjala, koliko morate danes še spiti, se boste precej lažje osredotočili tudi na težje naloge. Dehidracija (kot že omenjeno) ovira delovanje možganov in zato povzroči možgansko meglo oziroma nezmožnost jasnega razmišljanja.

Naredite preizkus: Ko boste začutili, da ste zmedeni ali vas zlahka zamotijo stvari iz okolice, spijte velik kozarec vode. Ko se malce osvežite, boste precej lažje nadaljevali z delom.

Močnejši in hitrejši

Ste na treningu kdaj čutili bolečino v mišicah ali krč, čeprav dan prej sploh niste telovadili? To lahko občutite tudi med vsakdanjimi opravili, ko morate dvigniti težje breme ali teči, da bi ujeli avtobus. Vzrok je lahko dehidracija in ne vaše pomanjkanje fizične pripravljenosti. Če spijete dovolj vode, boste bolj sproščeni in motivirani za vadbo, kar se bo poznalo pri boljšem športnem nastopu.

Priporočljivo: hidrirajte se pred, med in po vadbi, da bi preprečili hujše težave in dodaten stres za telo.

Brez nesmiselnega poseganja po prigrizkih

Ste opazili, da včasih sploh niste lačni, pa vseeno posežete po prigrizkih? Kar tako iz dolgčasa ali zato, ker ste tega vajeni? Morda menite, da ste lačni, pa ste v resnici žejni. Pogosto se zgodi, da žejo zamenjamo za lakoto, zato najprej spijte kozarec vode in ugotovite, ali se počutite kaj bolje. Uravnana hidracija pomaga tudi pri hujšanju, saj nasiti in zmanjša željo po prigrizkih, ki jih v resnici ne potrebujete.

Boljše počutje

Dehidracija lahko pomembno vpliva tudi na počutje, še posebej če se sedaj borite s stalno utrujenostjo in glavoboli. Zato imejte vodo vedno na zalogi, če se je naveličate, pa ji dodajte nekaj koščkov sadja za okus. Izogibajte se kupovanju vode z okusom, ki vsebuje veliko dodanega sladkorja.

Sorodni članki

Koliko tekočine spijete na delovnem mestu?

Veliko svojega časa preživimo na delovnem mestu, kjer moramo biti zbrani in vedno pripravljeni na nove naloge. Zato je pomembno, da predvsem tam spijete dovolj tekočine.

V katerem sadju in zelenjavi se nahaja največ vode?

Ste opazili, da velikokrat pozabimo nase? Pride dan, ko nimamo časa jesti kosila, telovaditi in spiti zadostne količine tekočine. Telo slej ko prej začne sporočati, da je…

Katera hrana in pijača izboljša delovanje možganov? (in kaj jih zavira)

Ko skrbite za svoje zdravje, ne pozabite na možgane. Tam se dogajajo vsi pomembni procesi v telesu, zato tudi s hrano in pijačo poskrbite, da bodo lahko dobro delovali.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri