10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Treningi so boljši pri močnejši svetlobi

Treningi so boljši pri močnejši svetlobi (foto: Profimedia) Profimedia
8. 11. 2017

Verjetno vas ne bo presenetilo, če povemo, da ima svetloba na delovanje našega telesa ogromen vpliv. Pa ste vedeli, da vpliva tako?

Leta 2012 je skupina znanstvenikov želela natančneje odkriti, kako stanje budnosti v povezavi z notranjo uro vpliva na izvajanje fizičnih aktivnosti in odzivnost med treningom.

Notranja ura je tista, ki pri vsakem od nas določa, kdaj v dnevu smo bolj in kdaj manj leni, je pa sicer vezana na dan in noč, kot se ta odražata v zunanji svetlobi, ne pa toliko glede na uro v dnevu.

Da bi potrdili želene hipoteze, so zato zbrali nekaj testnih prostovoljcev in jih med treningom za 160 minut izpostavili različnim nivojem svetlobe. Trening je bil zasnovan tako, da so morali prostovoljci zadnjih 40 minut kolesariti z vso močjo, medtem ko so jim znanstveniki merili utrip, porabo kisika in raven mlečnih kislin v krvi. Rezultati so pokazali, da so tisti, ki so bili med treningom izpostavljeni močnejši svetlobi, trening izvajali lažje in imeli na koncu boljše telesne rezultate.

Verjetno vas ne preseneča dejstvo, da ima svetloba na delovanje našega telesa ogromen vpliv. Pomislite samo, kako različno energični smo poleti ali pozimi.

Poleg tega svetloba vpliva na časovni ritem telesa. Če smo izpostavljeni šibki svetlobi, bo telo začelo to razumevati, kot da je čas za spanje. Takrat nam verjetno tudi šest pločevink red bulla ali pa 30 sklec ne bo pomagalo kaj dosti. Morda se bomo za nekaj minut predramili, a če telo ni izpostavljeno močni svetlobi, bo še naprej prepričano, da se morate čim prej pobrati v posteljo.

Najbolj učinkoviti naj bi bili treningi ...

... ki se izvajajo v jutranjem času, po sončnem vzhodu, ko je svetloba najmočnejša. Jutranji treningi naj bi blagodejno vplivali na telo ves dan in pripomogli k daljšemu, trdnejšemu in boljšemu spancu.

Če pa vseeno želite trenirati v drugih delih dneva, to storite pri primerni svetlobi. Izpostavljenost med 500 do 3000 luksom (za primer, na oblačen dan smo izpostavljeni okoli 2000 luksom, na poletni sončen dan z močnim soncem in jasnim nebom pa kar 111.000 luksom) lahko ponastavi našo notranjo uro in zbudi telo. Če torej telovadite popoldne ali zvečer, poiščite dobro osvetljeno telovadnico.

Preberite še 18 korakov, kako zopet najti voljo in

Kakšne spremembe se zgodijo, ko leto dni ne pijete alkohola?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri